• 4
  • 5
2012-12-05, 20:26
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Som jag skrev så sponsrade Panaxia även AIK Fotboll.

Precis, det fanns en extremt stark koppling mellan panaxia och aik fotboll, både styrelse o ekonomi...vilket var vad som diskuterades.

Citat:
Huruvida du tror på mig eller inte känns ganska ointressant, då vår sidodiskussion inte har med topic att göra ändå.

Förtroende är väl ganska intressant i frågan då inget konkret presenterats.

Citat:
Sen är jag väl medveten om att det för dig och de flesta andra är helt betydelselöst då jag inte kan ge en lista på namn, bildbevis, filmbevis, dokument eller annat som direkt kan stämma av att uppgifterna stämmer.

Ja det hade ju varit fördelaktigt om du kunde nämna något alls som stärker trovärdighet, att du inte ens har namn på ledande ansvariga är ju lite förvånande.

Citat:
Det räcker att man kollar igenom deras finansiella rapporter och sedan kör det emot sponsorintäkter och publikintäkter för att se att det helt enkelt inte går ihop - någonstans.

Så var i dessa rapporter går det inte ihop? Vilket år och vilka siffror? länka gärna, här kan du ju presentera infon iaf utan att outa dina informatörer.
Citera
2012-12-06, 10:35
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Precis, det fanns en extremt stark koppling mellan panaxia och aik fotboll, både styrelse o ekonomi...vilket var vad som diskuterades.

Nu varken kan eller orkar jag dubbelkolla samtliga lags styrelser emot sponsorer, men är det inte ganska vanligt att storsponsorer får en plats i styrelsen som någon typ av goodwill? Nu har jag för mig att den aktuella personen också är AIK:are, men det är jag inte 100 på. Men visst, klart att det finns en "koppling", på samma sätt som förmodligen de flesta styrelser innehåller folk som sysslat med oegentligheter. Skillnaden är väl att Panaxias VD var urbota dum och kunde väl omöjligen ha skött sina illegala handlingar på ett sämre sätt.

Jag tycker ändå inte att det är samma sak. Styrelseplatser tillhör ju ofta folk med någon typ av kontakt i näringslivet. Och det fifflas frekvent i näringslivet. Ska vi då slå fast att alla lag direkt eller indirekt har kopplingar till brottslighet?

Och nej, jag försvarar verkligen inte AIK som så. AIK har genom åren haft stora problem med svågerpolitik och if you scratch my back I scratch yours i styrelsen. Pengar har hamnat i fel fickor osv. Har funnits otaliga rövhål i vår styrelse genom åren. Vill dock påstå att det blivit bättre.

Citat:
Ja det hade ju varit fördelaktigt om du kunde nämna något alls som stärker trovärdighet, att du inte ens har namn på ledande ansvariga är ju lite förvånande.

Så var i dessa rapporter går det inte ihop? Vilket år och vilka siffror? länka gärna, här kan du ju presentera infon iaf utan att outa dina informatörer.

Jag är på resande fot just nu, men jag återkommer naturligtvis med lite dokumentation på det hela. Men just spelar- och tränarlönerna gör ju att det redan där känns väldigt suspekt om än ganska oskyldigt. Huvudtränaren lyfter alltså 180 000 per år, och han har då en familj att föda.
Citera
2012-12-06, 11:33
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ska vi då slå fast att alla lag direkt eller indirekt har kopplingar till brottslighet?

Nej det ska vi inte, däremot ska vi slå fast att det faktum att en koppling finns inte innebär att ett fel begåtts.

Citat:
Jag är på resande fot just nu, men jag återkommer naturligtvis med lite dokumentation på det hela. Men just spelar- och tränarlönerna gör ju att det redan där känns väldigt suspekt om än ganska oskyldigt. Huvudtränaren lyfter alltså 180 000 per år, och han har då en familj att föda.

Ingen brådska du kan återkomma efter helgen, och ja det känns suspekt det är väl lite därför vi har denna diskussion överhuvudtaget, sedan verkar vissa tyvärr vara väldigt snabba på att dra slutsatser baserade på rykten och mer eller mindre vilda teorier.
Citera
2012-12-06, 13:04
Medlem
Androass avatar
Lite intressant med Arneng är det ändå med tanke på att han just i detta skede byggt hus till sig och familjen... Kan det vara så att han fått delar eller hela huset betalt? Det är väl inte omöjligt att Syrianska/SN känner någon svart byggfirma.
Citera
2012-12-06, 16:06
Medlem
Vet inte om någon har skrivit det redan, men spelare med syriskt ursprung vallfärdade ju till Syrianska när de gick upp till Allsvenskan. Uppenbarligen kände de sig patriotiska ville vara med och hjälpa klubben. Inte så konstigt om de då kunde tänka sig att sänka sina löner.
Citera
2012-12-07, 09:42
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Nej det ska vi inte, däremot ska vi slå fast att det faktum att en koppling finns inte innebär att ett fel begåtts.

Ingen brådska du kan återkomma efter helgen, och ja det känns suspekt det är väl lite därför vi har denna diskussion överhuvudtaget, sedan verkar vissa tyvärr vara väldigt snabba på att dra slutsatser baserade på rykten och mer eller mindre vilda teorier.

Ni är OT just nu. Det ska diskuteras syrianska och inte aik-panaxia eller annat.

Jag vill minnas att på en presskonferens efter att AB släppt nyheten om sfc och SN så hade AB gått till hårt angrepp mot en styrelsemedlem.
Minns inte exakt vem och vilka brott han hade begått. (någon här kanske minns vad jag menar).
Aja till saken. Andreas Temiz sa att han just bett om ett utdrag ur polisens brottsregister ifrån Kiruna och han ska sen presentera det offentligt inför media för att rentvå personen.
Detta gjordes aldrig vad jag minns.
Någon som vet vad som hände med den bevispresentationen som skulle rentvå personen samt vem personen handlade om?
Ska leta igenom youtube efter det klippet om jag hinner.
Citera
2012-12-07, 09:49
Medlem
kaktjuvens avatar
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle13048069.ab

Just nu hittar jag inte klippet.
Men det är en av de tre nämnda i artikeln, den förtroendevalde det handlade om.

Btw. Om nu AB hade helt fel med deras påstående, varför vidtog inte sfc några åtgärder mot tidningen?
För känsligt att luska vidare i sanningen kanske?
Citera
2012-12-07, 09:53
Medlem
kaktjuvens avatar
http://www.youtube.com/watch?v=DrpVr...e_gdata_player

Jag hitta den.
Min. 1.07 i klippet tänkte jag på.
Citera
2013-01-04, 23:59
Medlem
http://avpixlat.info/2012/09/17/klan...-i-sodertalje/

http://www.fokus.se/2012/05/staden-familjen-makten/

http://avpixlat.info/2012/08/03/syri...gang-och-fall/
Senast redigerad av j123 2013-01-05 kl. 00:39.
Citera
2013-10-18, 18:33
Medlem
kaktjuvens avatar
Ändra rubriken till att syrianska INTE betalar ut löner öht. Har tydligen inga pengar att betala löner och spelare har fått vänta på sin lönecheck senaste tiden.
Citera
2013-10-18, 18:43
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Ändra rubriken till att syrianska INTE betalar ut löner öht. Har tydligen inga pengar att betala löner och spelare har fått vänta på sin lönecheck senaste tiden.
Özkan Melchemichel schiter på svensk avtalsrätt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in