Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Precis, det fanns en extremt stark koppling mellan panaxia och aik fotboll, både styrelse o ekonomi...vilket var vad som diskuterades.
Nu varken kan eller orkar jag dubbelkolla samtliga lags styrelser emot sponsorer, men är det inte ganska vanligt att storsponsorer får en plats i styrelsen som någon typ av goodwill? Nu har jag för mig att den aktuella personen också är AIK:are, men det är jag inte 100 på. Men visst, klart att det finns en "koppling", på samma sätt som förmodligen de flesta styrelser innehåller folk som sysslat med oegentligheter. Skillnaden är väl att Panaxias VD var urbota dum och kunde väl omöjligen ha skött sina illegala handlingar på ett sämre sätt.
Jag tycker ändå inte att det är samma sak. Styrelseplatser tillhör ju ofta folk med någon typ av kontakt i näringslivet. Och det fifflas frekvent i näringslivet. Ska vi då slå fast att alla lag direkt eller indirekt har kopplingar till brottslighet?
Och nej, jag försvarar verkligen inte AIK som så. AIK har genom åren haft stora problem med svågerpolitik och
if you scratch my back I scratch yours i styrelsen. Pengar har hamnat i fel fickor osv. Har funnits otaliga rövhål i vår styrelse genom åren. Vill dock påstå att det blivit bättre.
Citat:
Ja det hade ju varit fördelaktigt om du kunde nämna något alls som stärker trovärdighet, att du inte ens har namn på ledande ansvariga är ju lite förvånande.
Så var i dessa rapporter går det inte ihop? Vilket år och vilka siffror? länka gärna, här kan du ju presentera infon iaf utan att outa dina informatörer.
Jag är på resande fot just nu, men jag återkommer naturligtvis med lite dokumentation på det hela. Men just spelar- och tränarlönerna gör ju att det redan där känns väldigt suspekt om än ganska oskyldigt. Huvudtränaren lyfter alltså 180 000 per år, och han har då en familj att föda.