2012-11-30, 19:33
Medlem
Hej,

Jag håller just nu på att avsluta min utbildning till lärare och har fått ett jobb, fr om januari. Tyvärr tog mitt CSN-lånande slut den här terminen vilket har gjort att jag har fått spara/jobba extra så att jag nästan gått in i väggen. Efter månadens betalning av räkningar har jag 500 kr kvar.

Just nu gör jag praktik vilken uppehåller mig på heltid (på helgerna jobbar jag extra så mycket jag kan) men det kommer snart inte hålla mer. Jag har två månader till som jag kommer att sakna inkomst på och behöver "leva" fram till löneutbetalning i slutet av februari. Jag har tyvärr inte möjlighet att låna av släkt eller vänner.

Hur hade ni gjort i min situation? Arbetet jag har fått är på 75% vilket ger mig en lön på ca 18500 (innan skatt) - kan jag låna pengar (hos bank) nu när jag har en anställning att visa upp? Dock ett vikariat över vårterminen.

Tacksam på förslag och svar /Snart utbränd lärare to be.
Citera
2012-11-30, 19:37
Bannlyst
Välkommen till verkligheten vi studenter lever
2 jobb plus studier En linje som inte ens är lätt

Men till frågan. Det är sällan banker brukar ge ett lån till vikarie men hör och kolla
Vissa gör det och andra gör det inte
Citera
2012-11-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindlesss
Välkommen till verkligheten vi studenter lever
2 jobb plus studier En linje som inte ens är lätt

Men till frågan. Det är sällan banker brukar ge ett lån till vikarie men hör och kolla
Vissa gör det och andra gör det inte

Fast det är ju en visstidsanställning, inte vikarie en gång här eller där. Jo jag har tre jobb så jag vet precis Tack för ditt svar iaf.
Citera
2012-11-30, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rythmismylife
Fast det är ju en visstidsanställning, inte vikarie en gång här eller där. Jo jag har tre jobb så jag vet precis Tack för ditt svar iaf.

Står det vikarie eller visstidsanställning?
Kolla med banken. Ibland får man även om man är vikarie. Jag fick fast jag är timlön
Citera
2012-11-30, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindlesss
Står det vikarie eller visstidsanställning?
Kolla med banken. Ibland får man även om man är vikarie. Jag fick fast jag är timlön

Visstidsanställning med fast inkomst är det. Ok, hur mycket fick du?
Citera
2012-11-30, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rythmismylife
Visstidsanställning med fast inkomst är det. Ok, hur mycket fick du?

Du kommer säkert få det beviljat
Ganska mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in