Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-11-30, 19:31
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Hej!

Det finns ju ett antal personer på Flashback som är öppna med vilka de är, några politiker t.ex. Men om man som ny läser i en tråd med en sådan användare så är det ju inte alltid uppenbart om det verkligen är en sådan person, om någon t.ex. registrerar Fredrik-Reinfeldt så är det ju inte uppenbart att det är den man tror. Skulle det inte då vara bra med en officiell lista på sådana personer (de som vill alltså), verifierad på något vis med moderatorerna, t.ex. Eller finns det kanske redan en sådan, jag har inte sett den.
Citera
2012-11-30, 19:34
Medlem
ChefRamsays avatar
Vad exakt skulle en sådan lista tjäna för syfte?
Citera
2012-11-30, 19:54
Medlem
Det skulle tjäna syftet att om man ser att användaren Fredrik.Renfelt gjort ett inlägg och man funderar då om det är statsministern eller inte. Man söker då i tråden om han finns med där.
Citera
2012-11-30, 19:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Och hur skulle verifieringen gå till? "Jag ÄR Fredrik Reinfeldt, kom till Rosenbad och titta själv moderat...or".
Citera
2012-11-30, 21:10
Medlem
Kan ju verifiera med bild och dylikt om man inte gör ett offentligt uttalande om det.
Citera
2012-11-30, 21:44
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokf
Kan ju verifiera med bild och dylikt om man inte gör ett offentligt uttalande om det.

Då skulle man ju vara tvungen att tatuera in sitt användarnamn i pannan för att en sådan bild skall garantera att det verkligen är den man utger sig för på fotot.

//Brute
Citera
2012-11-30, 21:52
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokf
Så om jag visar en bild på kungen är det klarlagt vem jag är?
Citera
2012-11-30, 22:06
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Hej!

Det finns ju ett antal personer på Flashback som är öppna med vilka de är, några politiker t.ex. Men om man som ny läser i en tråd med en sådan användare så är det ju inte alltid uppenbart om det verkligen är en sådan person, om någon t.ex. registrerar Fredrik-Reinfeldt så är det ju inte uppenbart att det är den man tror. Skulle det inte då vara bra med en officiell lista på sådana personer (de som vill alltså), verifierad på något vis med moderatorerna, t.ex. Eller finns det kanske redan en sådan, jag har inte sett den.
Nej tack, det sista jag vill göra som moderator är att sköta om ett personregister.
Citera
2012-11-30, 23:59
Bannlyst
Vilket jäfla helvete det skulle vara att administrera.
Däremot så blir det ju ett problem om det finns en användare fredrik.reinfeldt som har en länk till Reinfeldts officiella sida, påstår sig vara Reinfeldt och inte är det. När sedan Reinfeldt får reda på att fredrik.reinfeldt will ansluta Sverige till Ryssland (via en upprörd Bildt) vill jag inte sitta i Jan Axelsson skor...
Men, jag antar att fredrik.reinfeldt i det läget "försvinner".
Citera
2013-01-21, 19:16
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Nej tack, det sista jag vill göra som moderator är att sköta om ett personregister.
Nähä. En tråd då. Där personer som så önskar, efter eget tycke, gör troligt vem de är. Så blir det i alla fall lättare att söka efter en användare i den tråden.
Citera
2013-01-21, 19:16
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Så om jag visar en bild på kungen är det klarlagt vem jag är?
Nej.
Citera
2013-01-21, 20:43
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Nähä. En tråd då. Där personer som så önskar, efter eget tycke, gör troligt vem de är. Så blir det i alla fall lättare att söka efter en användare i den tråden.
Om du är så intresserad av vilka som gått ut med sin identitet, så får du skriva upp det själv. I övrigt så finns det en rad trådar i Laidback där folk presenterar och postar bilder på sig själva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in