2012-11-29, 22:39
Medlem
MrHilters avatar
Häromdagen gjorde jag en god gärning och lämnade blod. Det var första gången jag lämnade blod och tyvärr gick inte allt som smort. Sköterskan som stack in nålen missade tydligen mitt blodkärl och var tvungen att bråka ganska mycket med nålen för att "hitta rätt". Nu någon dag senare så ser jag spår av blod under huden. Bild.

Antar att det inte är något farligt då det inte gör speciellt ont mer än att det ömmar. Dock tänkte jag höra om ni tror att blodet som man ser under huden kommer att försvinna så att det inte ser så illa ut? Känner en kompis som för många år sedan ramlade och slog sig, fick ett "sår" som liknar det jag nu ser på armen, och det är kvar än idag.
Citera
2012-11-29, 22:43
Medlem
Veeoons avatar
Det kommer att försvinna
Citera
2012-11-29, 22:46
Medlem
Pestfans avatar
Det är i princip ett blåmärke. Händer ofta när man inte sätter tryck på stickpunkten efter att nålen avlägsnats.
Citera
2012-11-29, 22:47
Medlem
negetes avatar
Råkade ut för liknande, såg ut som ditt i början, efter en natt så hade det utvecklats till ett blåmärke stort som handflatan.
Var ca 2år sedan och första halvåret vart det riktigt stort o synligt, sen har det SAKTA men säkert försvunnit, syns ännu lite,.
På mig så körde dem dock nålen rakt igenom istället för att missa.
Citera
2012-11-30, 09:37
Medlem
Smörj det med Hirudoidsalva så kan det försvinna lite fortare:

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=104544
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in