2012-11-29, 22:34
Medlem
Denoms avatar
Jag hade 5 mg injektionsvätska kvar efter att använt lika mycket på en dag tidigare samma vecka. Det här tänkte jag dock inte spra längre på. Eftersom injektionsvätskan hade koncentrationen 1mg/ml (5ml) och kändes lite svår att dosera spädde jag ut den med 5 ml steril 0,9% NaCl-lösning för att kunna gå på att 1 ml är 500 mcg vilket borde vara lagom för en dos. Jag tog sedan upp två sterila 5ml-pumpar och hällde över hälften av lösningen (den utspädda 0,5mg/ml) i den ena och hälften i den andra. Jag la pumparna, ett halvdussin sterila gråa nålar och stasband i en liten låda och åkte sedan till jobbet.

Hemma från jobbet, nu kör vi igång!
Två tjejer jag känner mycket väl frågade om jag ville se på några filmer i samma ögonblick som jag klev in i huset "Visst, jag ska bara ta en snabb dusch!" svarade jag och gick in i badrummet där min lilla gömma låg och efter en kort dusch plockade jag fram stasband, pumpen med lösning och kanyl.

Jag visste sedan tidigare att jag skulle behöva ta en del då min tolerans var och förblir skyhög så jag fyllde pumpen med ~1,5 ml (750 mcg), fann en lämplig ven, fick svar, lättade stas och tryckte till hårt för att få känna så mycket skjuts som möjligt. Det var nästan som att skjuta vatten. Jag kände inget motstånd i pumpen, när vätskan rann in i venen eller någon smak i munnen som andra substanser kan ge. Jag la ifrån mig pump och kanyl medan jag såg på mig själv i badrumsspegeln i två sekunder innan hela jag mjuknade till.

En svag värme spred sig upp genom ansiktet, mina pupiller blev mindre än vad de vanligtvis blir och kroppen var totalt avslappnad, fri från alla tidigare spänningar. Jag gick tillbaka till mina två vänner som satt och kollade på film och gjorde dem sällskap, jag var lika klar i huvudet som annars så vännerna hade ingen vetskap om mitt tillstånd. Men så började jag tänka, är jag bara riktigt bra på att spela opåverkad eller ÄR jag opåverkad? Det här måste redas ut!

Under de följande tre timmarna då vi satt och kollade på två halvdana filmer sprang jag mot toaletten en gång i timmen och fyllde på med ytterligare ~500 mcg och visst var den sköna avslappningen och en svag känning av en liten gnutta euforisk värme där. Fast jag var åtminstone ångestfri! Alla problem, alla saker jag visste att jag behövde ta itu med snart var som bortblåsta! I vissa stunder kan den känslan vara värd mycket.

"Hej då!" ropade en av tjejerna när hon åkte hem efter vi sett klart filmerna. Nu hade klockat närmat sig 21 och den tjejen som var kvar sa godnatt innan hon gick mot sitt sovrum. Jaha "vad gör jag nu med mina resterande ~2700 mcg fentanyl?" tänkte jag och gick in på rummet för att plocka undan lite skräp. Jag ser någonting intressant ligga på golvet, är det vad jag tror det är?

Ur byxfickan från ett par jag inte använt sedan för någon helg sedan plockar jag upp en påse med glittrande methylone-kristaller jag trodde jag hade använt/sålt/skänkt några helger tidigare då jag helt glömt bort den påsen. Så efter att först ha petat i mig 600 mcg fentanyl till löser jag 350 mg methylone i några ml varmt vatten.

Fentanyl och methylone, hur farligt kan det vara? Skitsamma, jag har naloxon, neuroleptika, bensodiazepiner och alfa-/beta-blockerare hemma för att nämna några exempel så nog fan ska jag klara mig. Annars får jag väl väcka kompisen om det behövs! Mitt fentanylpåverkade jag hade övertygat mig.

Så jag laddar upp en 5 mls pump med 1,6 mg fentanyl och 350 mg methylone och trycker av! Jag får svar och klämmer in lösningen så snabbt jag kan vilket är lite svårt med gråa nålar och 5ml-pumpar. Nu däremot känns det lite i venen, skallen börjar dunka och en kemisk smak når insidan av min tunga. Men det håller sig ändå på en rimlig nivå.

Alla som har tagit methylone vet att man nästan sprängs av en emotionellt laddad energi vid högre doser, speciellt IV. Nu var jag dock lugn, tyst och stilla i min soffa. Jag låg bara och kopplade av från världen och hade inga problem att ligga kvar där utan en rörelse som hade varit fallet på bara methylone.

Jag är insvept i en varm eufori, mina ögon tårar och synen är suddig. Det blir svårt att få ögonen att fokusera på någonting men jag bryr mig inte då inget jag ser skulle kunna bli bättre än så här. Min 4 månader gamla hundvalp kommer gående och hoppar upp i soffan bredvid mig. Jag försöker fokusera synen på henne men kan bara se klart några sekunder åt gången innan ögonen börjar wobbla och synen blir lite suddig igen så jag bestämmer mig för att ligga kvar i soffan med hunden i famnen ett tag till.

Efter drygt en halvtimme känner jag att peaken är över så jag går bort mot köket och drar i mig några magnesiumtillskott (tog även en ~2 timmar innan allt började) tillsammans med lite dricka då jag är otroligt törstig, jag känner mig dock varken varm eller svettig och orkar inte leta efter någon termometer. Valpen får lite mat men hon tycker såklart att de roligaste och godaste bitarna att få är de jag håller i händerna.

Så vi går ut en stund och trots att jag har klätt mig väldigt lätt, inte har någon mössa och det blåser som satan så fryser jag inte. Jag leker med hunden ett tag, apportering och lydnad vilket går otroligt bra då hon är följsammare än någonsin! Efter att själv ha sprungit runt lite blev jag lite fundersam igen.

"methylone + fentanyl = centralstimulantia + opioid = speedball?"
Gick in med hunden och kände mig inte ett dugg utmattad vilket förvånade mig då vi hållt igång i två timmar. Jag kollar min puls igen. Den låg på 125-145 under hela kvällens gång så att den var 143 när vi kom in kändes inte som någon större grej.

Jag var i det här läget inte trött alls, så jag skjöt mina sista 500 mcg fentanyl och svalde lite vitamintillskott nersköljt med resorb för att slippa vakna upp så uttorkad. Trots att allt fentanyl i kroppen gjorde det enkelt att koppla av blev några timmar förlorade i fb-chatten innan jag slutligen somnade.

Vaknade upp dagen därpå fullt frisk, pigg, koncentrerad och på bra humör!

Efterord

Om du inte orkade läsa hela tripprapporten, här har du en sammanfattning:

Så sammanfattningsvis avråder jag från denna kombination och speciellt mina emellanåt överdrivna doser om ni vill ha hälsan i behåll.

Om detta, eller en snarlik combo, ändå är något ni tycker att ni måste testa se till att:
-Vara bekväm med båda drogernas effekter
-Börja försiktigt med doseringarna då droger kan förstärka varandras effekter (synergi, 1+1=3)
-Försök objektivt granska om du har drabbats av bieffekter (långsam/snabb puls, blodtrycksfall, dålig cirkulation)
-Ha någon vän i närheten utifall att du behöver akut hjälp.
Senast redigerad av Denom 2012-11-29 kl. 23:33.
Citera
2012-11-29, 22:57
Medlem
IV är inte riktigt min grej, men bra skriven rapport det var ett nöje att läsa den.
Citera
2012-11-30, 04:18
Medlem
T-L-Ks avatar
Välskriven och mycket intressant rapport. Udda blandning men det gick ju tydligen prima även trots att du pangade det i venen.
Citera
2012-11-30, 20:47
Medlem
Pipharens avatar
Intressant!

Hatar allt som har med nålar och sånt skit att göra dock, någon dum fobi jag har.
Citera
2012-12-01, 16:29
Medlem
MegabiffeN^s avatar
Intressant 4/5
Citera
2012-12-05, 20:51
Medlem
Mandic!s avatar
Bra och välskriven rapport. 4/5
Citera
2012-12-06, 17:13
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Verkar som det var en trevlig kväll ni får 4mg av 5mg Fentanyl av mig
Citera
2012-12-27, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Intressant!

Hatar allt som har med nålar och sånt skit att göra dock, någon dum fobi jag har.

Skulle nog vilja säga att minst 80% av alla sprutmissbrukare var också en gång i tiden otroligt rädd, kanske till och med äcklad på tanken av IV. Dock så är detta någonting man sakta kommer över från och med första sticket. Själva injektionen bkir en del av ruset efter ett tag.
Citera
2012-12-27, 14:00
Medlem
Fin rapport,
ta hand om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in