2012-11-29, 01:59
Medlem
Sonen-af-Borkas avatar
Hej.
Det hnde mig ngot vldigt skrmmande precis. Jag skulle precis gra mig i ordning fr sngen och g och slcka ute i hallen. Innan jag slckte stllde jag mig, av ngon anledning, framfr spegeln och tittade p mig sjlv en stund. Helt pltsligt brjade spegelbilden av mig sjlv frndras. Det r vldigt svrt att frklara hur, men vissa delar av mitt ansiktet blev suddiga och vggen bakom mig liksom frsvann. S jag stod kvar ett tag och stirrade medan jag funderade p vad fan som hnde. S hr lngt var jag inte alls rdd utan jag tyckte bara att det var lite mrkligt och faktiskt lite roligt p nt stt. Tills det blev vrre. Mitt ansikte frvrngdes mer och mer och jag knde inte igen mig sjlv. Ibland blev allt svart frutom tv prickar som jag antar var mina gon. S fort jag rrde lite p gonen gick allt tillbaka som vanligt. Men ju lngre jag stod dr desto lngre blev dessa syner och helt pltsligt brjade jag se ett annat ansikte, tror jag. Som jag sa det r vldigt svrt att frklara hur det sg ut men jag fick bilden av ngon annan nr jag stod dr och tittade p mig sjlv. Jag fick fr mig att det sg ut som detta "ansikte" skrek. Nr detta hnde blev jag skrckslagen, jag fick hjrtklappning och rysningar ver hela kroppen. Tillslut pallade jag inte lngre och jag gick in i sovrummet dr jag ligger nu och fr fortfarande kalla krar under tiden jag skriver detta.

Egentligen har jag ingen frga, frutom kanske vad i helvete det r fr fel p mig? Har aldrig upplevt detta tidigare och som jag sa var jag ett tag livrdd ven om jag brjar lugna ner mig nu.
Men dela grna med er om ni har ngot att sga om saken.

Tack fr att du tog dig tid.
Citera
2012-11-29, 02:13
Medlem
HerrVs avatar
Rkt eller tit ngot konstigt?
Citera
2012-11-29, 02:20
Medlem
Sonen-af-Borkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrV
Rkt eller tit ngot konstigt?
Jag har inte rkt p ett par dagar och inte tit ngot skit p ett bra tag men jag skulle nstan likna upplevelsen med att vara pverkad p ngot stt. Det var min frsta tanke.
Citera
2012-11-29, 04:53
Medlem
Nateriouss avatar
Nr jag var vldigt liten s lekte jag en lek med tjejerna i min klass som gick ut p att lsa in sig p skoltoaletten med slckt lampa och stirra in i spegelbilden utan att blinka fr att se vra ansikten frndras till ngot vran fantasi kunde visa. Ibland sg man ut som en gammal gubbe t.ex.

Det jag vill komma fram till r att du bara inbillar dig. Av med foliehatten
Citera
2012-11-29, 07:26
Medlem
Strandhuggs avatar
Det kan ocks vara att hjrnan "filtrerat" bort det du sg. Det kan bli s om man stirrar lnge p en punkt. Allt i ditt synflt som r ofrndrat frsvinner eftersom hjrnan "vanjer" sig med vad den ser. Det brjar ute i periferin och sker sig in till mitten. Att du fortfarande sg dina egna gon var frmodligen fr att du stirrade p just dem. S fort du rr p gonen s trffar ett annat ljus dina "ljusupptagningsceller" och hjrnan vljer att se dem igen. Det r min teori.

//Strandhugg
Citera
2012-11-29, 14:35
Medlem
brianmolkos avatar
Ska man inte titta sdr konstig som nr man vill se 3Dsdna bilder med mnster
Citera
2012-11-29, 15:52
Medlem
Prowler-s avatar
Det blir samma effekt om du stirrar rakt in i ngon annans ansike en lngre stund. Ljusa partier mrkas ner, tidigare mrka flckar ser nstan ut att "lysa" vitt och fokus skiftar utan att du egentligen r medveten om varfr.

Hjrn/syn-spken. Jag tror inte det var ngot vernaturligt.
Citera
2013-01-07, 20:49
Medlem
WallerQs avatar
Om man stirrar p en punkt blir det s och det blir normalt nr ngot runtom rr sej
Citera
2013-01-08, 01:34
Medlem
Du sg ansiktena frn dina tidigare liv. Vga st kvar nsta gng s ska du f se en hel serie med ansikten manliga svl som kvinnliga och du kan se i vilka delar av vrlden du levt och vilket ursprung du hade i dom liven. gonen frblir dom samma. Frgen kan bli mrkare eller ljusare i dem. Nr du gr om processen s ska samma ansikten dyka upp. Denna vning ska du helst inte gra framfr spegeln utan framfr en kompis. Sitt i rtt mrkt rum och tnd ett ljus som du placerar mellan er sitt mittemot varandra och brja stirra varandra i gonen. Allt kommer snart att frsvinna omkring personen du tittar i gonen och snart framtrder olika ansiktsdrag. En mycket ltt vning.
Nr du blir mer van kommer du veta mer om varje ansikte du ser och kan bertta kort lite runt varje ansikte vad man sysslade med och vart i vrlden man bodde. Alla personer ska kunna se samma ansikten p dig oavsett hur mnga gnger man gr det. Nr allt blir vitt omkring dig s befinner du dig ett tillstnd av trans och blir mottaglig fr dessa fenomen.
Senast redigerad av iqiqiqiq 2013-01-08 kl. 01:37.
Citera
2013-01-08, 08:07
Medlem
Jag tycker att iqiqiqiqs frklaring kanske bst motsvarar beskrivningen av det som hnde. Jag har lst om detta fenomen men aldrig sjlv uplevt det, brukar inte titta lnge p min spegelbild. Emellertid hade jag upfattningen att man br praktisera tittandet flera gnger innan det hnder ngot.
Citera
2013-01-08, 18:56
Medlem
kiittys avatar
Jag har gjort det flera gnger. Dock var det ngra r sedan sist. Det r faktiskt riktigt, riktigt hftigt och ngot jag kan rekommendera. Dock har jag nog blivit alldeles fr feg p ldre dar fr att vga, haha. Men r man beredd p vad man kan komma att se s r det absolut vrt att ge det ett frsk, eller flera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in