Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Helt ärligt ser jag inte heller behovet för TS att veta exakt tillvägagångssätt.
Nej jag har inte begärt något exakt tillvägagångssätt. Jag ska förklara:
Det finns framför allt en användare som härjar på forumet, som jag tänker särskilt på. Personen skriver på ett väldigt speciellt sätt, har ett användarnamn som är nästan identiskt med sitt avstängda alter ego (ett tecken som skiljer) och uppvisar dessutom ett precis lika dåligt beteende. Jag antar att även denna användare kommer bli avstängd snarare förr än senare, tack vare sin ohörsamhet.
Dock finner jag det frustrerande om det är så att användaren ska behöva gå igenom samma varnings-procedur som alla andra användare, då det alldeles uppenbart är samma användare och därför borde bannlysas direkt. Därav min ursprungliga fråga.
Om det finns någon möjlighet att identifiera dubbelkonton även utan att dessa använder samma IP-adress, ja då är problemet löst. Då kommer den här boven utan tvivel också åka dit snart.
Men
om det krävs en matchande IP-adress, då finns det ett problem som jag belyser i och med denna tråd. En bedömningsmetod bör finnas för administrationen, för att identifiera dubbelkonton även utan identiska IP-adresser.
Finns denna bedömningsmetod får ni två tummar upp, finns den inte kan ni se detta som feedback att ta med er in i outlaw. Jag fattar väl själv att ni inte kan berätta exakt tillvägagånssätt, jag är inte (helt) dum i huvudet.