Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-28, 23:44
Medlem
Blomstertiders avatar
Som rubriken, bryter den mot någonting? Jag fann reglerna ganska diffusa här och en sökning gav mig inte heller något kött på benen.

Mest nyfiken, tar givetvis bort den om det skulle vara så att den bryter mot någonting.
Citera
2012-11-28, 23:47
Medlem
micaeles avatar
Troligen inte. Vad är du rädd att den bryter mot för regel? Så länge du inte tjänar kosing på länkar du har i signaturen är det lugnt, om det är den du syftar på.
Citera
2012-11-28, 23:48
Medlem
Vill du veta det bästa sättet att se om något bryter mot reglerna? Testa och vänta på en varning. Om du vill göra reklam för din länk finns det mer subtila sätt.
Citera
2012-11-28, 23:48
Medlem
Blomstertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Troligen inte. Vad är du rädd att den bryter mot för regel? Så länge du inte tjänar kosing på länkar du har i signaturen är det lugnt, om det är den du syftar på.

Nja, det skulle väl vara intäkter från google om jag hade haft deras adwordsgrej, men det har jag inte.
Det är ju en privat blogg där jag samlar på mig diverse invandringsrelaterad statistik, lite som en hobby.. kom på det bara sådär. Tänkte mest att det var bäst att fråga innan.

Citat:
Ursprungligen postat av mysdavey
Vill du veta det bästa sättet att se om något bryter mot reglerna? Testa och vänta på en varning. Om du vill göra reklam för din länk finns det mer subtila sätt.

Nja, skulle det vara så att den bryter mot någon regel så tar jag hellre bort den innan jag får en varning, varningar är inte någonting jag strävar efter.

Sen är det ingenting jag gör för att få massiv trafik, utan bara.. ja, någon extra tittare lite då och då kanske.
Citera
2012-11-29, 00:01
Medlem
crillecrilles avatar
Skriv bättre inlägg än de du har gjort i denna tråd så kommer förmodligen ingen att rapportera dig. Signaturen i sig bryter inte mot någon regel, men att starta en tråd om en signatur som din - det är "frowned upon".
Citera
2012-11-29, 00:04
Medlem
Blomstertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Skriv bättre inlägg än de du har gjort i denna tråd så kommer förmodligen ingen att rapportera dig. Signaturen i sig bryter inte mot någon regel, men att starta en tråd om en signatur som din - det är "frowned upon".

Frågeställningen var ju inte hurvida mina inlägg var tvivelaktiga, utan hurvida signaturen var i i enlighet med regelverket som flashback satt upp, men tack för att du svarade på det ena. Jag måste dock fråga, du säger att jag "förmodligen" inte kommer att bli rapporterad, vad menar du då att jag ska bli rapporterad för?
Citera
2012-11-29, 00:05
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Regeln innebär en hel del gränsdragningsproblem som inte alltid är lätta att lösa. En ofta återkommande fråga är i vilken mån man får posta inlägg med tips om sin egen webbplats (att ha den i signaturen är fortfarande tillåtet).
.....

Referallänkar (även i signaturen) är fortfarande förbjudna, och går under kategorin inlägg med innehåll som användaren tjänar pengar eller andra fördelar på.

Läs regel 1.01, att ha en länk till sin blogg är alltså ok.

Regler: https://www.flashback.org/regler
Citera
2012-11-29, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomstertider
Frågeställningen var ju inte hurvida mina inlägg var tvivelaktiga, utan hurvida signaturen var i i enlighet med regelverket som flashback satt upp, men tack för att du svarade på det ena. Jag måste dock fråga, du säger att jag "förmodligen" inte kommer att bli rapporterad, vad menar du då att jag ska bli rapporterad för?
Att få varningar bygger på att någon rapporterar dig eller att en mod ser och orkar bry sig. Hade någon pallat gå igenom hela min posthistorik hade jag nog blivit perm-bannad rakt av med tanke på hur många off-topic/Trams jag borde ha fått.
Citera
2012-11-29, 00:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Håll kvalitet. Det är det jag menar.
Citera
2012-11-29, 01:43
Medlem
johanness avatar
nej det kan jag på rak arm inte se att den gör, i alla fall inte om man undantar vedertagna svenska skrivregler.
Citera
2012-11-29, 22:31
Medlem
Citat:

Han menar att sättet du horar ut din signatur, med en förtäckt tråd om att signaturen
skulle eventuellt bryta mot någon regel, det i sig är "frowned upon".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in