Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Varje RP hanteras förr eller senare av minst en moderator.
Ja det hoppas jag. Tyvärr finns det för tillfället inget annat sätt att vara säker än att skicka ett PM och direkt fråga om en Mod har granskat ett RP:at inlägg eller inte.
Citat:
Att meddela när RP'n har hanterats tror jag inte är prioriterat.
Det är kanske inte prioriterat av Mods, men för en vanlig användare vore det bra om det här infördes. Det ska inte behöva bli en lång utdragen process av att rapportera regelbrott. Man ska inte behöva övervaka trådar och inlägg och skicka PM för att veta om en Mod tar emot de RP man skickar eller inte.
Vet inte hur jag ska tolka ditt "när" i ovanstående text, men det viktiga är alltså inte att bli informerad om NÄR en Mod granskat ett inlägg, utan ATT hon eller han granskat det.
Citat:
Vad man kan göra när man RP'ar är, förutom att motivera/förklara sin RP i textrutan, att även begära feedback (återkoppling) på RP'n i textrutan. Men jag vet inte hur moderatorskollegorna ser på det iofs.
Ja det kan man göra, men det skulle innebära mera jobb för Mods. Tanken med förslaget i mitt första inlägg var att Mods inte skulle behöva göra något speciellt. Det skulle automatiskt synas ett meddelande efter att en Mod kontrollerat ett RP:at inlägg. På samma sätt som man idag ser att ett inlägg redan är rapporterat.