2012-11-28, 18:48
Medlem
ultrasunks avatar
tog antabus vid 12-tiden idag, ett enstaka intag. har inte tagit antabus tidigare. kan jag dricka imorgon kväll, vad säger panelen?
2012-11-28, 19:03
Bannlyst
du kommer inte kunna dricka på åtminstone 3 dagar utan bli som en tomat och hjärtklappning (inte skönt)
sen kommer du nog kunna dricka med milda symtom
cirka 5-6 dagar bör du kunna dricka utan problem, ibland kan det ta lite längre tid
varför tog du antabus?
2012-11-29, 01:32
Medlem
NEXUS100s avatar
Jag har provat att dricka 3 dagar efter en 400 antabus och kände ingenting. (då hade jag tagit antabus vid ett tillfälle bara)
Jag var lite orolig för reaktion när jag bestämde mig för att testa så jag började åt en folköl (3,5) för säkerhets skull.

Så, mitt svar är 3-4 dagar så ska det vara lungt.

Viktigt: Har du tagit antabus regelbundet under en tid så kan du behöva vänta längre, alltså om du tagit typ var annan eller var tredje dag under någon månad så bör du vänta minst en vecka innan du provar att dricka.

Är du orolig för reaktion så prova drick något som inte har så hög alkoholhalt, typ folköl. Reaktionen blir mildare då än om du skulle dricka starksprit.
2012-11-29, 07:48
Medlem
Caacrinolaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrasunk
tog antabus vid 12-tiden idag, ett enstaka intag. har inte tagit antabus tidigare. kan jag dricka imorgon kväll, vad säger panelen?

Helt individuellt faktiskt. Vissa gånger har jag kunnat dricka bara nån dag efter, andra gånger har jag blivit tvärdålig när jag har druckit 3-4 dagar efteråt, så det beror helt på.
Hur står dos fick du? Man brukar ju få 800-1200mg första gången har jag för mig, för att det ska sätta sig i kroppen och därefter får man 400mg per gång.

Om det bara var 400mg du fick så skulle du ju kunna testa faktiskt då det inte är helt omöjligt att antabusen har hunnit ur kroppen.
Tips är att dricka fil nästa gång innan du ska ta din kur och sen gå och spy upp skiten direkt där efter.
2012-11-29, 10:13
Medlem
ultrasunks avatar
ok tack för svar. nej det var såhär att jag var till en kompis farsa och han har alltid en massa importerad alkohol hemma så blev jag sugen och då frågade jag om han hade nån antabus, och då fick jag en 400 mg plus ett gäng i en påse med mig hem. men sen hände det grejer under dagen som gjorde att jag blev arg och förbannad så då ville jag kunna dricka, var därför jag skrev och frågade.

alltså egentligen så vill jag inte dricka men jag har alltid ett sådant starkt sug det är fan hemskt. alkoholen har förstört mitt liv. det är den värsta skiten man kan hålla på med.

är påväg in i en öppenvårdsbehandling helt frivilligt och ska träffa läkare och allting idag men det är som att man har två sidor. ena sekunden vill jag andra sekunden tänker jag fuck it nu skiter jag i detta. man vet inte vad som är rätt eller fel.
2012-11-29, 11:25
Medlem
mzrs avatar
Jag käkade precis 3-4ggr, 400+200+200+(200) (väger bara drygt 60)

testade lite folköl ca 3 dagar efter sista intagm funkade, kände mig lite igengrötad men inget jobbigt direkt, blev inte röd alls vilket jag tycker var märkligt. Sen dagen efter eller två dagar efter drog jag i mig 8-10 folköl och då fick jag samma känsla + en jävulsk huvudvärk.. Har inte druckit sen dess, blir väl lite glögg till jul och sen en kur till ..

Sen ska man ju helst ha koll på levern när man käkar antabus om du inte visste det, inte alla verkar kunna ta hand om antabusen. Jag har oxå skaffat på egen hand dock...

Till sist kan jag ju bara säga att gå för fan inte och börja med benso som läkarna gärna vill trycka i en..
2012-11-29, 12:05
Medlem
ultrasunks avatar
var nyss hos läkaren nu då på beroendemottagningen och fick antabus 400 mg igen, så nu är det tvärklippt, ska dit imorrn igen och få en till 400 mg. samt pissprov. jahapp. får väl förlika mig med detta nu då. ska på NA ikväll så det passar väl bra. känns jävligt allt detta men jag vill ju vara nykter.
2012-12-05, 10:59
Medlem
antabus används som råttgift i norge och danmark
tror du mig ej googla
hur fan kan folk äta det friviligt
2016-01-12, 19:06
Medlem
Hej

När bör jag "kunna" dricka igen? Tog för första gången nånsin en 600 mg antabus tidigt i söndags morse.
När bör det gått ur?

tacksam för svar
2016-01-12, 19:46
Moderator
Morfar-52s avatar
Med det låser vi tråden. Hör inte hemma i drogakuten 2016./låst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in