2012-11-28, 18:10
Medlem
Mr_Gts avatar
För att göra världens längsta historia kort, jag har skulder och utmätning på lön. Skulle jag kunna hyra rum hos mitt ex som för övrigt är mamman till mina barn utan att hennes ekonomi skadas av mina skulder? Vet hur allt detta låter och ser ut så spar mig förnedringen av att få höra vilken idiot jag varit som dragit på mig skulder etc. det enda jag och mamman vill är att livet ska fungera så jag kan få vara nära mina barn och ordna upp min skulder, vilket jag också betalar av varje månad via utmätning. Min fråga är alltså om jag skulle kunna hyra rum av mitt ex utan att det påverkar hennes ekonomi? tack på förhand,mvh
Citera
2012-11-28, 18:31
Bannlyst
Om ditt ex har hyresbidrag påverkas detta om du hyr rum hos henne.
Citera
2012-11-28, 18:32
Medlem
rutger9999s avatar
I teorin, ja. Du måste övertyga berörda myndigheter att ni inte lever tillsammans under äktenskapliga former vilket kan bli svårt eftersom ni har barn ihop.

Har hon bostadsbidrag? kan det bli lägre om du är hennes hyresgäst.
Citera
2012-11-28, 18:47
Medlem
Mr_Gts avatar
Förstår också att det kommer och bli svårt att få igenom detta, nä inget hyresbidrag etc. hon har ordnad ekonomi och huvudet på skaft. Bara ta tjuren vid hornen och ringa kf imorgon för att leva livet som jag gör nu med barn fungerar inte.....vill ju bara se och vara medverkande i mina barns uppväxt....någon som gjort något liknande och fått igenom det? alltid bra med tips och headsups!
Citera
2012-11-28, 18:52
Medlem
rutger9999s avatar
Hur bor du nu? Om du bara behöver betala en blygsam hyra hos exet kanske du kan betala av mer på din KF-skuld vilket de borde vara tacksamma över?
Citera
2012-11-28, 19:08
Medlem
Mr_Gts avatar
Min nuvarande boende situation är rörig, bör lite här och där men framför allt hos exet då det är där barnen finns. Hade också tänkte trycka lite på sådana saker....Tusen tack för svaren by the way, alltid skönt och få nån feedback!
Citera
2012-11-28, 19:13
Medlem
rutger9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Gt
Min nuvarande boende situation är rörig, bör lite här och där men framför allt hos exet då det är där barnen finns. Hade också tänkte trycka lite på sådana saker....Tusen tack för svaren by the way, alltid skönt och få nån feedback!

Ingen fara, du verkar vettig och vill göra rätt för dig till skillnad mot de flesta här inne.
Citera
2012-11-30, 13:16
Medlem
Förvissa dig även att kf inte ser hennes ägodelar som att ni har dessa i gemensam besittning när du väl flyttat in, har lite ihop med äktenskapliga förhållande synsättet att göra. I så fall kan det i illa fall bli fråga om att de mäter ut hennes saker för att det anses som att ni äger dessa gemensamt. Men det borde inte bli så ifall hennes namn står som hyrestagare/alt ägare till bostaden och du hyr från henne. Men skadar ju inte att förvissa sig...
Citera
2012-12-05, 11:34
Medlem
Babyface.theorys avatar
Nej idiot. du kan inte hyra rum hos mamman till ditt barn och räknas som inneboende????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in