2012-11-28, 16:13
Medlem
Hej!

Är intresserad av att veta hur hög avkastning man skulle kunna få om man inte drar sig för att placera pengarna i banker i t.ex Brasilien eller liknande.

Ponera att summan som finns tillgänglig är 25 miljoner och maximal "låstid" är 1-2 år.

Placeringen kan ske i olika projekt, fonder, företag, certifikat osv. Ända kravet är att det skall vara säkert(fonder som utlovar att dom kommer kunna ta 15% per år men utan säkerhet för det är uteslutet), vill inte riskera att förlora pengar.

Läste att det för några år sedan gick att få upp till 15% ränta om man söker sig utomlands, kan tänka mig att läget ser lite annorlunda ut nu.

Jag har INTE dessa pengar men vill leka med tanken vad man skulle kunna göra om så var fallet samt hur man skulle kunna få dem att öka på bästa möjliga sätt!

Köpa knark eller spela på poker och liknande är självklart inget alternativ.
Citera
2012-11-28, 16:42
Medlem
Finans.killens avatar
Köp företagsobligationer, UTAN att gå via fonder.

Primieobligationer kan också funka om du har så mycket pengar, eftersom du är "garanterad" en avkastning om du köper en hel serie.
Citera
2012-11-28, 17:17
Medlem
Lär känna folk som håller på med bra projekt och investera i dessa. Så gör jag
Citera
2012-11-29, 11:29
Medlem
Härliga förslag men vill gärna ha fler!
Citera
2012-11-29, 14:51
Avstängd
kurt-sunes avatar
Köpa fysiskt guld och fastigheter/mark för större delen av kapitalet. 25 mille cash är inte en säker placering ens på ett bankkonto, där en eventuell inflation kan urholka kapitalet..
Citera
2012-12-10, 12:10
Medlem
Är fortfarande intresserad av fler förslag, ingen som har någon nice bank Schweiz eller Brasilien som man kan sätta in pengarna i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in