Resultat: Kommer Lars Isovaara att avgå?
Ja
25,82%
150 röster
Nej
34,94%
203 röster
Han tvingas bort av partiet
22,72%
132 röster
Han tvingas bort av partiet men sitter kvar som politisk vilde
16,52%
96 röster
2012-11-28, 23:12
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawltochina
Nu verkar det ju svänga igen eftersom väskan lämnats in av "en anonym person".
Är det måhända gärningsmännen som vill sätta karln i än värre blåsväder?

Det verkar riktigt mysko allt detta.

Det är tyvärr inte långsökt att tro att en expressenreporter "tagit hand" om väskan på krogen, för att om möjligt hitta interna SD dokument.

Media har emellanåt gått väldigt, väldigt långt i sin jakt på scoop. Inte minst visar avlyssningsaffären i England detta.

Därmed inte sagt att det är så, men tyvärr så ser jag det som fullt möjligt.
Citera
2012-11-28, 23:12
Medlem
ottozons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Han kanske glömde göra grisljudet? Fast grisljudet till väktarn på sin arbetsplats, som är Sveriges i särklass, viktigaste institution, smäller lite högre
Sen krydda på med lite rasistiska tillmälen, för att påvisa att man är SD riksdagman, fullbordar ju, det numera, offentliga kännetecknet för en genuin SD-pucko
Det kanske t.o.m var svenska väktare som tog hand om Pelle Bill? Då kan han ju inte anklagas för att varit för slapp mot vakterna.

Finns många artiklar om denna händelse med barnvagnen och Moderaternas Per Bill, bl a nedanstående i Aftonbladet

"Full riksdagsman slog ned vakt"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10485658.ab
Citera
2012-11-28, 23:13
Medlem
Pungs avatar
Seriöst.

Vad har hänt.

Lars säger att han blev rånad. Säger han att det är specifikt väskan och/eller bara den?

Är tesen att han ljugit ihop rånet? Känns otroligt att säga man blivit rånad på just den prylen som man egentligen har tappat, den kan ju återfinnas och avslöja lögnen. Ännu otroligare att väskan också hittas precis efter artiklarna i expressen.

Är tesen att han trodde han blivit rånad. Fast egentligen var det två snälla invandrare? Lars märker inte skillnaden på att bli muddrad och att bli hjälpt?

Sedan så hittar man väskan på en restaurang kvarglömd. Men personalen lämnar den inte till polisens hittegods eller ringer ägaren.

Nej, man lämnar in den anonymt och ringer expressen för att berätta. Låter ju hjälpsamt...

Kom igen nu. Hata SD för all del. Men tror ni på detta?

En vakt som fick lyssna på någons grymtande. Nu behöver han psykologhjälp... kom igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
Det här är värre än järnrörshistorien. Det var gammal skåpmat som Expressen serverade efter att SD nått toppresultat i mätningarna.

Isovaaras klantigheter är dagsfärska. Han verkar inte ha fattat någonting av ansvaret som följer med en riksdagsplats. Efter medias kampanj de senaste veckorna borde alla SD-riksdagsmän vetat att minsta snedsteg skulle hamna på löpsedlarna.

Det är tänkbart att Åkesson och co nu agerar stenhårt mot Isovaara, tar ifrån honom alla uppdrag och slänger ut honom ur partiet. Så vitt jag förstår är han inte någon central person i partiet utan mer en grå trotjänare som hängt med länge och gjort så gott han kan. Sådana kan man statuera exempel på. Skandalerna ligger så nära tidsmässigt att de flyter ihop och man skulle nog kunna döda mycket av drevdynamiken genom att kicka fylle-Lasse.

Fast å andra sidan är nog Isovaara just den typen av person som i det läget skulle sitta kvar på sitt SD-mandat som politisk vilde, avsvära sig rasismen och bli sanningsvittne mot SD. Petzäll 2.0 fast Isovaara kommer nog leva längre.

De har verkligen satt sig ordentligt i skiten med nolltoleranspolicyn.
Citera
Medlem
WiDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitNeger
Lars har erkänt allt och väskan har hittats. Vad mer kan du begära?

Då har jag inte hängt med. Då är jag nöjd.
Citera
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
[quote=crillecrille]Jag vägrar att tro att SD-politiker är så mycket värre än andra. Alla politiker är människor allihop. Att
Citera
2012-11-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudigerSchnuphase
Nej, jag är inte SD:are. Däremot är ordningsvakter oftast ett jävla elände.

Vakten gjorde ju enligt uppgifterna bara sitt jobb. Vägrade släppa in en redlöst berusad person utan giltigt passerkort.

Dessutom torde ju karln utgjort en ren fara för rikets säkerhet om han låtits passera ostört in i riksdagen i det tillstånd han befunnit sig i.

Ser scenariot framför mig, lär ha sett obetaltbart komiskt ut. Människan lyckas alltså med bedriften att supa sig så redlös att han ramlar ur sin rullstol inte bara en utan TVÅ gånger samma kväll. Sedan försöker han entra riksdagen utan sitt passerkort som han supit bort, ja hela väskan har människan tappat bort.
Citera
2012-11-28, 23:14
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin.
Väskan som sägs vara Isovaaras lämnades in hos Riksdagen av en person som inte ville uppge vem han var. Endast Expressen som säger sig veta att den upphittades på krogen.

Väskan förvaras i säkerhetsskåp i väntan på undersökning. Dramatik.

Citat:
I kväll lämnades också en väska in till riksdagen, strax efter klockan 20.00. Företrädare för SD fick ett samtal av riksdagens larmtjänst.

– De sa att en anonym person lämnat in en ryggsäck som påstås vara Isovaaras. Den är i ett säkerhetsskåp och ska röntgas, den anses väl vara en potentiell säkerhetsrisk. Hela saken verkar märklig, för om den hittats på en restaurang är det märkligt att den lämnats in på det här sättet.

Så Isovaara har varit så tankad att hans väska varit utom hans kontroll i 6 timmar innan han upptäckte det?

Pressmeddelandet blir ännu mer konstigt om detta stämmer.
Citera
2012-11-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graf.Mensdorff
löjeväckande att poliserna gjorde en anmälan, men med 10hp juridik kan man inte begära mer.

Enligt förarbetena 5 kap. 3 §. tas hänsyn till yrkets karaktär. Det vill säga
att hänsyn till yrkesroller där förolämpningar lätt kan
förekomma måste tas i beaktande. Sådana yrken är: polis, väktare, brandman, läkare osv.

Förolämpningar är vardag för dessa yrkesroller...

VSB att det här är ytterst klyftiga kling och klang vi har att göra med.
Ty dom vet att det räcker med en polisanmälan så blir det braskande rubriker och dom har mao hämnats det här vedervärdiga kräkets utsvävningar.
Citera
Medlem
Woffeltoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Det är tänkbart att Åkesson och co nu agerar stenhårt mot Isovaara, tar ifrån honom alla uppdrag och slänger ut honom ur partiet. Så vitt jag förstår är han inte någon central person i partiet utan mer en grå trotjänare som hängt med länge och gjort så gott han kan. Sådana kan man statuera exempel på. Skandalerna ligger så nära tidsmässigt att de flyter ihop och man skulle nog kunna döda mycket av drevdynamiken genom att kicka fylle-Lasse.

Fast å andra sidan är nog Isovaara just den typen av person som i det läget skulle sitta kvar på sitt SD-mandat som politisk vilde, avsvära sig rasismen och bli sanningsvittne mot SD. Petzäll 2.0 fast Isovaara kommer nog leva längre.

De har verkligen satt sig ordentligt i skiten med nolltoleranspolicyn.
hmm.. jag ser redan nu hur media då kommer vinkla det till att "Åkesson sparkar ut handikappad".
Citera
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcanucksx
Allvarligt, är du på riktigt? Kan du tala om för mig hur i helvete de så kallade "rånanarna" skulle veta vilken krog han varit på?

Sök hjälp för fan
Ja det kan man ju fråga sig, och man kan ju också fråga sig hur Expressen kom över den omtalade filmsnutten, och nu vart samma tidning tipsade om att han skulle "glömt" sin väska på en krog han besökt..
Citera
2012-11-28, 23:16
Medlem
Zenophobias avatar
Jaha, jag hade rätt när jag misstänkte att Lars ljög om den stulna väskan. SD måste sparka ut alla idioter om vi normal, friska och välanpassade ska kunna ta dem på allvar, vilja ta i dem med tång utan att skämmas. Att det finns undermänniskor som tycker att det är okej att säga hora, slåss med järnrör, köra omkring drängfull utanför riksdagen och gråta som en grisbebis är bara att beklaga. Partiet måste göra sig av med dessa kräk innan det är försent. Tyvärr verkar inte Jimmie vara någon människokännare. I så fall hade han gjort sig av med de sinnesrubbade Ekröttherna, Almqvist, Westling, Lars och den stackars Blandmissbrukaren (RIP) för länge sedan. Egentligen borde Jimmie köra solo.
Senast redigerad av Zenophobia 2012-11-28 kl. 23:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in