Resultat: Kommer Lars Isovaara att avgå?
Ja
25,82%
150 röster
Nej
34,94%
203 röster
Han tvingas bort av partiet
22,72%
132 röster
Han tvingas bort av partiet men sitter kvar som politisk vilde
16,52%
96 röster
2012-11-28, 15:10
Medlem
VitNegers avatar
http://www.expressen.se/nyheter/sd-toppen-anmald-av-polis-for-forolampning/

"Polisen har polisanmält SD-riksdagsledamoten Lars Isovaara för en misstänkt rasistattack i riksdagshuset i natt.

Isovaara misstänks för att ha förolämpat en riksdagsvakt med utländsk härkomst - bland annat genom att spotta och göra grymtande grisljud.

– Han blev förbannad på vakterna som är invandrare. "Såna som dig vill jag inte ha med att göra", säger han och spottar i luften för att markera, säger kommisarien Torsten Stålnacke om anmälan mot Isovaara."

Vad är det här för stjärna? Ligger han inom Jimmiekretsen och får sitta kvar med riksdagslön eller gäller nolltoleransen i detta fallet?
Citera
2012-11-28, 15:13
Medlem
TheGamers avatar
Varför gör SD's ledamoter så många misstag?

Jag vet att alla ledamoter gör misstag men SD's ledamoter borde ju ändå förstå att dem redan ligger på skärbordet och strax ska kastreras, varför uppför sig de inte extra bra för att markera att det inte stämmer vad tidningarna säger? Istället väljer dem att hämta järnrör eller skrika "Blattejävel" - förstår inte varför dem inte tänker 2 steg före tidningarna istället.

Kan någon upplysa mig om varför de inte uppför sig extra bra offentligt?
Citera
2012-11-28, 15:14
Medlem
Gizurs avatar
Lars Isovaara (SD) måste avgå?

Det står nu i Expressen att SD:s riksdagsman Lars Isovaara blivit polisanmäld i riksdagshuset av en polispatrull i natt, efter att ha förlämpat en vakt med utländsk bakgrund

Själv tycks han medge det inträffade och skyller på att han inte mådde bra.
Citera
2012-11-28, 15:16
Medlem
Dostoyevskys avatar
Vad fan håller ni på med egentligen SD? Nog för att jag själv tycker det är ett skitparti men allt detta på rad är ju bara pinsamt.
Citera
2012-11-28, 15:17
Medlem
TheGamers avatar
Jag tycker i alla fall att han ska få sitt straff, att han får en offentlig reprimand för att markera att SD's ledamoter ska uppföra sig. SD's ledamoter verkar ha problem att uppföra sig i offentligt rum och jag finner det väldigt tråkigt då dem redan är "hatade" utav resterade partier samt utav media - varför ska dem då bete sig som media önskar?
Citera
2012-11-28, 15:18
Medlem
Haha expressen bestämmer vilka som får vara kvar i SD. Och SD köper det med glädje.
Åkesson imorgon?
Lasse lär får avgå nu.
Citera
2012-11-28, 15:20
Medlem
VitNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer

Jag vet att alla ledamoter gör misstag men SD's ledamoter borde ju ändå förstå att dem redan ligger på skärbordet och strax ska kastreras, varför uppför sig de inte extra bra för att markera att det inte stämmer vad tidningarna säger? Istället väljer dem att hämta järnrör eller skrika "Blattejävel" - förstår inte varför dem inte tänker 2 steg före tidningarna istället.

Kanske för att det är precis så här Sd ledamöterna är? Även om de ibland lyckas hålla en god fasad utåt i perioder så är det väl ingen som tvivlar på att de gärna sitter och skämtar om blatte hit och dit när de sitter privat.

Betänk att Avpixlat är Sds kärnväljare och gräsrötter och att Sd:s topkillar gick med när Sd fortfarande stod och heila på torgmöten. Tittar man på hur det låter och lät så kan väl ingen vara förvånad. Dock förstår jag att vissa yngre som inte riktigt kan historien blir lite chockade.
Citera
2012-11-28, 15:21
Medlem
Var han full? Oseriöst som fan, detta. Avgå!
Citera
2012-11-28, 15:21
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer

Kan man verkligen fråga sig.

Efter alla skandaler är man så avtrubbad. Så det jag reagerade mest över är layouten på expressen där man målar upp denna nyhet i princip över en hel skärmbild. Man skulle nästan kunna tro att kungen blivit mördad.
Citera
2012-11-28, 15:22
Medlem
ColaKexs avatar
Vad "förvånad" man blir
Citera
2012-11-28, 15:23
Medlem
Otems avatar
Skandal efter skandal, tror snart hela SD ryker......
Citera
2012-11-28, 15:24
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitNeger

"Polisen har polisanmält SD-riksdagsledamoten Lars Isovaara för en misstänkt rasistattack i riksdagshuset i natt.

Isovaara misstänks för att ha förolämpat en riksdagsvakt med utländsk härkomst - bland annat genom att spotta och göra grymtande grisljud.

– Han blev förbannad på vakterna som är invandrare. "Såna som dig vill jag inte ha med att göra", säger han och spottar i luften för att markera, säger kommisarien Torsten Stålnacke om anmälan mot Isovaara."

Vad är det här för stjärna? Ligger han inom Jimmiekretsen och får sitta kvar med riksdagslön eller gäller nolltoleransen i detta fallet?

Finns det någon bättre källa än Expedieringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in