• 1
  • 2
2012-12-03, 21:30
Medlem
An*elie Str*mb*rg
Citera
2012-12-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mas43
An*elie Str*mb*rg

OK, verkar mer riktigt
Citera
2012-12-03, 22:53
Medlem
insiderbrott är den värsta sortens... Att folk inte kan vara ärliga istället för att djävlas.
Citera
2012-12-04, 07:50
Medlem
Ja A.S är inte på jobbet iaf.. (Jag jobbar på SSAB)
Citera
2012-12-04, 07:55
Medlem
Är det hon?

https://www.facebook.com/annelieasg/info
Citera
2012-12-04, 09:07
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbaret
insiderbrott är den värsta sortens... Att folk inte kan vara ärliga istället för att djävlas.
Really? Drabbar väl knappast så många.
Din sista mening håller jag dock fullständigt med om.
Citera
2012-12-04, 22:15
Medlem
Citat:
SSAB-chef häktad för grovt brott – insiderhärvan växer

En 39-årig SSAB-tjänsteman i chefsställning häktades på måndagen på sannolika skäl misstänkt för grovt insiderbrott i den utredning som nu har sju misstänkta.

En 61-årig man bosatt i västerdalarna fick offentlig försvarare, misstänkt för delaktighet i brotten.
– Han är misstänkt men kommer inte att ens anhållas, säger åklagaren Cecilia Trossmark.
39-åringen som häktades på måndagen är en av två i utredningen som misstänks för grovt insiderbrott.
Rubriceringen beror på att de antingen har fått ut minst 200 000 av brotten eller grovt missbrukat förtroendeställning. Det kan förstås gälla båda dela.
39-åringen häktas för brott han ska ha begått 11 till 14 september men begärdes också häktad för brott redan i februari.

Cecilia Trossmark lyckades inte övertyga rätten om att det fanns sannolika skäl för de misstankarna.
– Nej, jag nådde bara upp till skälig misstanke så jag fick honom inte häktad i det fallet, säger hon till DD.
Utredningen omfattar nu sju misstänkta för insiderbrott i varierande grad. Fyra personer varav en kvinna är häktade varav två för grovt brott.
En femte släpptes vid fredagens häktningsförhandling men är fortsatt misstänkt.
En sjätte greps när utredningen inleddes för en vecka sen men frigavs med kvarstående misstankar redan före häktning.
Sedan har då en 61-årige man förhörts, delgetts misstanke om brott och fått en offentlig försvarare utsedd.
Alla utom en av de inblandade är anställda vid SSAB.
Flera av dem har chefsbefattningar av varierande art.

http://www.dalademokraten.se/Borlang...insiderbrott-/

Nya stjärnor! Finns det chefer kvar snart?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in