2012-12-06, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldEagle
Nej, det fungerar inte att spela med Gamepaden till vanliga wii-spel. Varför skulle de göra det? De gamla spelen är konfigurerade att användas med Wii remotes inte Gamepaden.

För att gamepaden är en kontroll som har samma styrfunktioner (+ några fler) som wii remoten. Är väl inte så långsökt att tro att man ska kunna använda den till äldre wii-spel?

Aja, blir att köpa någon mer kontroll isåfall.

Tack för svar!
Citera
2012-12-06, 06:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vad har du för router?
Vad menar du med PIN-kod?
Hur gör du när du ansluter till internet?
En TP-LINK MR3420.
Man kan ta bort så man inte behöver ange PIN-kod vid inloggningen, och det verkar vara en förutsättning på en del routrar att denna ska bort.
I normala fall har jag mitt mobila bredbandet direkt i datorn, men alltid haft PIN-kod ej inkopplad.

Vad problemet består av har jag ej än fattat.
Kan vara så att mitt mobila bredband vill "installera" sitt program när den sitter i router.
Eller ett rent kompatibilitets problem med denna router, ZTE MF180 sen hoppar det till ZTE MF192 i deras lista om vilka modem som funkar.
Har en konversation med dom, men lär nog ta ett tag till innan detta är löst :s

Sen ska man flytta också, så man vill inte köpa massa dyra saker som sen man inte har den minsta nytta av om par månader.
Citera
2012-12-06, 23:03
Medlem
GoldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoraphobic
För att gamepaden är en kontroll som har samma styrfunktioner (+ några fler) som wii remoten. Är väl inte så långsökt att tro att man ska kunna använda den till äldre wii-spel?

Aja, blir att köpa någon mer kontroll isåfall.

Tack för svar!

Menade absolut inget illa, om du tolkade det så. Förklarade bara hur läget ligger till.
Ja, tyvärr får du nog göra så.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En TP-LINK MR3420.
Man kan ta bort så man inte behöver ange PIN-kod vid inloggningen, och det verkar vara en förutsättning på en del routrar att denna ska bort.
I normala fall har jag mitt mobila bredbandet direkt i datorn, men alltid haft PIN-kod ej inkopplad.

Vad problemet består av har jag ej än fattat.
Kan vara så att mitt mobila bredband vill "installera" sitt program när den sitter i router.
Eller ett rent kompatibilitets problem med denna router, ZTE MF180 sen hoppar det till ZTE MF192 i deras lista om vilka modem som funkar.
Har en konversation med dom, men lär nog ta ett tag till innan detta är löst :s

Sen ska man flytta också, så man vill inte köpa massa dyra saker som sen man inte har den minsta nytta av om par månader.

Får du fram ett felmeddelande när du försöker ansluta till internet på Wii U:et? Eller vad händer?
Citera
2012-12-07, 00:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
...Får du fram ett felmeddelande när du försöker ansluta till internet på Wii U:et? Eller vad händer?
Fel meddelandet är att man inte har en connection med internet.

Gav upp TP-link och köpte en Dovado, den fixade igång mitt nintendo.

Har en ny fråga till andra och även dig.
Köpte en Wii U gamepad Accessory set.
Som har en penna och en touch screen skydd.
Satte på den och fick till det riktigt bra.
Men nu är jag skulle börja använda den, så där jag trycker händer inget.
Utan verkar missa med mil.
För avsluta 121205 2.1.0e uppgraderingen som jag installerade idag.
Och trycka sista gången för okey att installera efter nedladdningen.
Så fick jag trycka en bra bit ifrån.

Inbilla mig att det skulle funka perfekt.
Citera
2012-12-09, 20:10
Medlem
PEBKACs avatar
Har själv haft ett jävla problem med att sätta upp ett trådlöst nätverk hemma från routern till Wii U som inte automatiskt känner igen ett aktivt Wifi. Försökte med en LAN-adpater men den fungerade inte heller. Hur fan kan Nintendo klanta till sig så jävla rejält?!

Finns en trevlig liten guide att dela med sig av på http://kotaku.com/5961600/if-your-wii-u-wont-connect-to-your-wifi-router-heres-what-to-do och som i skrivandets stund fungerar.

Om svar redan har getts eller min post passar någon annanstans så kan moderator flytta inlägget till lämpligast ställe.
Senast redigerad av PEBKAC 2012-12-09 kl. 20:19.
Citera
2012-12-09, 20:38
Medlem
Hej! måste få svar snabbt på en fråga innan jag köper Wii u.
Jag har en gammal burk tv som inte har HDMI uttag och endast Gul,Vit & Röd uttag och jag har märkt att Wii u bara kommer med HDMI sladd. får lite panik för pallar verkligen inte köpa ny tv bara för att lira Wii. då undrar jag om det funkar om jag köper en Wii (den äldre konsolen) sladd som har samma uttag som Wii u men som har gul, röd,vit, sladdar.
har suttit och letat runt på hemsidor i timmar nu letandes efter svar. vill verkligen vara säker på att jag kan på ett billigt sätt koppla upp wii u på en gammal tv innan jag läger ner 5k.

Tack för svar
Citera
2012-12-10, 01:02
Medlem
GoldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PEBKAC
Har själv haft ett jävla problem med att sätta upp ett trådlöst nätverk hemma från routern till Wii U som inte automatiskt känner igen ett aktivt Wifi. Försökte med en LAN-adpater men den fungerade inte heller. Hur fan kan Nintendo klanta till sig så jävla rejält?!

Finns en trevlig liten guide att dela med sig av på http://kotaku.com/5961600/if-your-wii-u-wont-connect-to-your-wifi-router-heres-what-to-do och som i skrivandets stund fungerar.

Om svar redan har getts eller min post passar någon annanstans så kan moderator flytta inlägget till lämpligast ställe.

Fast det är ju inte fel på konsolerna utan problem hos konsumenternas nätverk. Fungerar alldeles utmärkt hos mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Milhouse93
Hej! måste få svar snabbt på en fråga innan jag köper Wii u.
Jag har en gammal burk tv som inte har HDMI uttag och endast Gul,Vit & Röd uttag och jag har märkt att Wii u bara kommer med HDMI sladd. får lite panik för pallar verkligen inte köpa ny tv bara för att lira Wii. då undrar jag om det funkar om jag köper en Wii (den äldre konsolen) sladd som har samma uttag som Wii u men som har gul, röd,vit, sladdar.
har suttit och letat runt på hemsidor i timmar nu letandes efter svar. vill verkligen vara säker på att jag kan på ett billigt sätt koppla upp wii u på en gammal tv innan jag läger ner 5k.

Tack för svar

Köp en komponentkabel, en sådan som kommer med Wii.
Citera
2012-12-21, 11:26
Medlem
Man kan lägga upp olika användare i wii u, men oavsett vilken användare jag går in på när jag ska spela super Mario u så är det samma sparade spel som ligger där och tar jag bort det på en användare så försvinner det på alla :( vad är meningen med att ha olika användare då?
Hoppas ngn förstår min fråga och kan hjälpa mig
Med vänlig hälsning,
Jonas
Citera
2012-12-22, 13:26
Medlem
GoldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigge77
Man kan lägga upp olika användare i wii u, men oavsett vilken användare jag går in på när jag ska spela super Mario u så är det samma sparade spel som ligger där och tar jag bort det på en användare så försvinner det på alla vad är meningen med att ha olika användare då?
Hoppas ngn förstår min fråga och kan hjälpa mig
Med vänlig hälsning,
Jonas

Menar du att du har gjort en ny mii-karaktär som du använder eller ett helt nytt Network-ID?
Citera
2012-12-22, 14:19
Medlem
Jag har 2 olika användare alltså 2 network-id, om jag spelar skylander så sparar jag mitt spel på min användare går jag sen in på tösens användare så e där tomt alltså hon mmåsrw spara ett eget spel men på super Mario u så är det samma 3 spar slot på alla användare svårt och förklara
Citera
2012-12-25, 17:19
Medlem
Köpte wii u premium pack och en original Nintendo wii remote plus med nunchuk. Köpte sen 3 uppsättningar GoiGame wii remote plus med nunchuk för att spara lite pengar. Har dock problem med att få GoiGame kontrollerna att synca med konsollen. Kan "paira" ihop dom med konsollen, men när man sen ska spela ett spel så hittar dom inte, och man blir tvungen att gå ut och synca ihop dom på nytt och då kan det ibland ta några försök för att det ska fungera. Nintendo remoten fungerar hela tiden.

http://dx.com/p/goigome-nunchuck-rem...-2-x-aa-140392

Har kollat runt på lite användar reviews och alla säger att dom fungerar precis som nintendos kontroller, så funderar på om det är nåt problem med att det är wii u och inte vanliga wii. Någon som har dessa som kan bekräfta om dom fungerar felfritt till wii?
Citera
2012-12-27, 04:42
Medlem
soyakorvslukarns avatar
Kan man köpa valuta till eshopen i en fysisk butik? Jag var inne på Game i nordstan idag och frågade. Han som jobba där visste inte om dom som gäller till 3ds fungerar till wiiu. Någon som vet?

Jag har försökt att betala med swedbanks ekort och mitt vanliga bankkort utan resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in