2012-11-28, 05:57
Medlem
Sydsvenskan skriver idag om denna pappa, boende i Lund, som blev så kränkt när hans Son fick tillsägelse.

Någon som vågar sig på gissning av etnicitet eller från vilket landskap denna man kommer från?

Bergsby i Kurdistan? Gazaremsan i Palestina? Serbien? Småland eller kanske Södermanland?

När grannpojken kastade sten på fönstret sade den 34-årige mannen till honom. Tio minuter senare stormade pojkens 31-årige pappa med två män in hos 34-åringen.
De slog och sparkade honom, hotade med pistol och misshandlade honom svårt med en didgeridoo.

31-åringen har nu dömts till fängelse i ett år och tre månader för grov misshandel.
Citera
2012-11-28, 06:16
Medlem
8xxSeriess avatar
Han blev alltså misshandlad med ett blåsinstrument? Är inte de rätt sköra?

Tror det ligger mer bakom historien här, låter lite väl drastiskt för bara en "tillsägning".
Citera
2012-11-28, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries

Tror det ligger mer bakom historien här, låter lite väl drastiskt för bara en "tillsägning".

Har hemma två didgeridooar och de är ganska hårda. De är gjorda av nå träd.

Kan inte föreställa mig att man inte hittar ett lite bättre vapen om man skall misshandla någon.
Citera
2012-11-28, 07:54
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries

Dom är byggda av ett hårt och tungt träslag, vart nyfiken så googlade loss, Eukalyptus ska vara det optimala:

"Jarrah är ett eukalyptusträ från Australien som har så hög densitet att det används som slipers i Perth hamn och i Londons tunnelbanesystem. En möbel av jarrah kan i princip inte ruttna eftersom fukt har svårt att tränga in i det extremt hårda träet. "

http://www.viivilla.se/Tradgard/Mobler/Tag-hand-om-dina-tradgardsmobler---sa-haller-de-langre-41891

http://www.howtoplaydidgeridoo.com/Choosing-a-didgeridoo/Materials-and-decorations.html

Riktiga psykopater, och vilka slåss helst minst i en trio som oftast!?

pistol liksom...."oj oj! nu djävlar! nån sa till min stenkastande unge att den var en blatte och skulle passa sig så han inte fick stryk....."

Bra jobbat pappa Achmed! Dad of the year award till dig! Grattis du belönas med att få vara utan ditt barn i ett år........well done!

Undrar vad grov misshandel och olaga vapeninnehav skulle ge i ett land med riktiga lagar? tio år och livstids utvisning, klingar bättre tycker jag.
Citera
2012-11-28, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kidi
Kan inte föreställa mig att man inte hittar ett lite bättre vapen om man skall misshandla någon.
Det är ju ganska troligt att de misshandlade BO med BO:s egna didgeridoo. Alltså, BO är någon hippiesvensk med lite smak för exotika, grannen är en typisk hetsblatte, och spöar på BO med första bästa tillhygge i BO:s lägenhet.

Skulle det visa sig att BO faktiskt brukade spela på eländet så har jag inget annat än sympati för GM.
Citera
2012-11-28, 09:16
Medlem
Yxzers avatar
Kan "någon" lägga upp domen?

Hur gammal är pojken?
Det är ju en skillnad om en 2- eller 10-åring kastar sten på fönster!
Visserligen kommer barnet aldrig att lära sig att vara rädd om andras saker.
Pappa markerar ju "ganska" tydligt att det var BO som gjorde fel!

Vi måste samtidigt ha "förståelse" för pappan som aldrig fått lära sig av sina föräldrar vad som är rätt och fel!
Har han ett par yngre syskon tro eller är han det yngsta bortskämda barnet i flocken?
Vilka droger tar han?
Citera
2012-11-28, 09:18
Medlem
Sees avatar
Läste detta i Metro i morse.
Fan va arg jag blir! Bruten näsa och flera tänder utslagna, tom hans fru fick stryk.

Folk som har så lite respekt för medmänniskor har inget i det här landet att göra.
Citera
2012-11-28, 09:24
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av See
Läste detta i Metro i morse.
Fan va arg jag blir! Bruten näsa och flera tänder utslagna, tom hans fru fick stryk.

Folk som har så lite respekt för medmänniskor har inget i det här landet att göra.

Vad får dig att tro att det inte var skåningar som var GM?
Citera
2012-11-28, 10:14
Medlem
Moffegrevs avatar
Didgeridoo - blev han misshandlad av aboriginer?
Citera
2012-11-28, 10:20
Medlem
Jack.Dogs avatar
Är det någon som har koll på var i Lund detta skedde? Låter ju lite väl grovt tycker jag, t.o.m. frugan fick ju prygel...
Citera
2012-11-28, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Lumley
Det är ju ganska troligt att de misshandlade BO med BO:s egna didgeridoo. Alltså, BO är någon hippiesvensk med lite smak för exotika, grannen är en typisk hetsblatte, och spöar på BO med första bästa tillhygge i BO:s lägenhet.

Skulle det visa sig att BO faktiskt brukade spela på eländet så har jag inget annat än sympati för GM.

Själv skulle jag ha valt att slå BO med en stol, inte med en didgeridoo. Om det var spelandet som störde GM så kommer ju pointen bättre fram om man slår med didgeridoon förståss. Kom inte att tänka på det.

Sen så har ju didgeridoon fina ljud om man kan blåsa rätt.
Citera
2012-11-28, 20:13
Medlem
the juntos avatar
Läste det här i metro i morse på jobbet. Blev så sjukt fylld av hat. Sånt här får en fan att bli SD anhängare. Tänk er en unge står och kastar sten på ditt köks fönster. Du säger till han att sluta. Senare stormar pojkens pappa in med två maskerade kompisar och pistol. Svinen turas om att rikta pistolen medans dom bankar upp han med både händer och didgeridoo. Hans fru som jag antar får panik när hon bevittnar det här. Hon försöker hjälpa sin man, då blir hon själv misshandlad. Och detta händer inför deras egen dotter, vilket jälva trauma. I DERAS EGET HEM!! Blir så förbannad att mitt vett åker ut ur huvudet och in kommer Kines politik. Nackskott på alla 3 och deras familj får betala patronerna. Vem i helvete gör något så sjukt... Fan nästan beredd att sätta kuken på att det här är kulturberikare som ligger bakom det.

Är det någon som kan fixa information om GM?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in