2012-11-27, 21:04
Medlem
AfroSaharahs avatar
http://hn.se/nyheter/falkenberg/1.1851729-jultidningssaljare-bestulen-pa-kassa

Barnet blev bestulen på drygt 5500 kr och pengarna förvarades i ett kassaskrin inne i bostaden. Inga tecken på inbrott.

Vem stjäl från barn? Tragiskt
Citera
2012-11-27, 21:13
Medlem
onionzs avatar
Inga tecken på inbrott? Vad är detta för nonsens? Tjuven i fråga MÅSTE väl ha brutit sig in i bostaden och därefter sågat upp skrinet utanför?

Eller förvarar jultidningssäljaren sitt skrin ute på trappen...?

Och visst fan är det ett inbrott om en person går in i ett hus och tar med sig ett jävla skrin?
Citera
2012-11-27, 21:13
Medlem
Keeperman3s avatar
Det är sånna känslokalla luffare som gör allt för att få tag i pengar. Min granne berätta att hon gick ut från toan förra veckan och då när hon kom ut så sprang en okänd man ut från hennes lägenhet. Så dom tar nog allt dom kommer åt.
Citera
2012-11-27, 21:16
Medlem
AfroSaharahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onionz
Inga tecken på inbrott? Vad är detta för nonsens? Tjuven i fråga MÅSTE väl ha brutit sig in i bostaden och därefter sågat upp skrinet utanför?

Eller förvarar jultidningssäljaren sitt skrin ute på trappen...?

Och visst fan är det ett inbrott om en person går in i ett hus och tar med sig ett jävla skrin?

Tror nog att det i juridisk mening kallas för egenmäktigt förfarande alt hemfridsbrott om man inte var inbjuden in i bostaden, eller gick in på eget bevåg, när dörren förmodligen inte var stängd/låst. Eller hur nu tjuven kom in i bostaden.
Senast redigerad av AfroSaharah 2012-11-27 kl. 21:19. Anledning: tillägg
Citera
2012-11-27, 21:24
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroSaharah
. Inga tecken på inbrott.

Vem stjäl från barn? Tragiskt

Andra barn. En "kompis". Det är min gissning...
Citera
2012-11-27, 21:48
Medlem
johanbtks avatar
Ungen kanske kände för ett förskott på lönen...
Citera
2012-11-27, 21:51
Medlem
AfroSaharahs avatar
Finns ju bara 3 val, eller?

1.antingen har barnet själv tagit pengarna och skyller ifrån sig eller
2. så har någon inbjuden person tagit dem eller
3. så har någon olovligen gått in i huset och tagit pengarna
Citera
2012-11-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfroSaharah
Finns ju bara 3 val, eller?

1.antingen har barnet själv tagit pengarna och skyller ifrån sig eller
2. så har någon inbjuden person tagit dem eller
3. så har någon olovligen gått in i huset och tagit pengarna
Helt riktigt! Och det uppges att stölden skett någon gång mellan tisdag och lördag så han måste haft dålig koll på kassalådan i så fall...
Citera
2012-11-27, 22:01
Medlem
Om det inte är några tecken på inbrott så är det säkert en "kompis" till familjen.
Brorsan hade en sk. kompis som hade snott en nyckel och gick in i vårt hus, han hade tagit ca 1,5-2k från mig som låg i ett kuvär, detta var när jag va runt 10 år gammal, så det var ju mycket pengar för mig

Vad är det för typ av kassaskrin då han behövt ha vinkelslip för att öppna?
Senast redigerad av belone-belone 2012-11-27 kl. 22:10.
Citera
2012-11-27, 22:09
Medlem
AfroSaharahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belone-belone
Om det inte är några tecken på inbrott så är det säkert en "kompis" till familjen. Brorsan hade en sk. kompis som hade snott en nyckel och gick in i vårt hus, han hade tagit ca 1,52k från mig som låg i ett kuvär, detta var när jag va runt 10 år gammal, så det var ju mycket pengar för mig

Vad är det för typ av kassaskrin då han behövt ha vinkelslip för att öppna?

samma här, en mig närståendes barn blev av med sina sparpengar från sitt rum, när föräldrarna var bortresta med dem yngre barnen över helgen, och då passade dem äldre på att ha ff hemma, och då blev den yngre (som var bortrest med föräldrarna) av med sina pengar från rummet. Givetvis skyllde dem äldre barnen ifrån sig, att det var andra, men att de inte vet vem. Vanligt förekommande tror jag. Att man skyller ifrån sig.

vad gäller vinkelslipen no clue va fan hade ungen ett kassaskåpstjockt kassaskrin inne på rummet eller?
Senast redigerad av AfroSaharah 2012-11-27 kl. 22:10. Anledning: tillägg
Citera
2012-11-29, 08:12
Medlem
LeffeOes avatar
Det kan ju tex vara några ziggisar som drar runt. Eller finns det någon flyktingförläggning eller boende för skäggbarn i närheten?
Citera
2012-11-29, 12:19
Medlem
AfroSaharahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeOe
Det kan ju tex vara några ziggisar som drar runt. Eller finns det någon flyktingförläggning eller boende för skäggbarn i närheten?

som alla vet så bor där ju en ung kille den enda ziggisen i Långås han behövde väl ha lite cash till helgen och därför vart han inne hos den unga och stal dennes pengar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in