Jag förstår att du känner så som du gör. För det första, försök hitta något speciellt hos dig, något som bara du är eller du gör. Något som gör dig unik, och det kan lika väl vara helhetspaketet du med alla för- och nackdelar. När du väl hittat det kan du tänka såhär istället:
Ha! Nu kommer hon aldrig att få det där, för det ska jag behålla för mig själv - och ge till någon annan när tiden är mogen.
Du säger att du inte har en FB-balle, men det gör väl ändå ingenting? Du har andra kvalitéer; hon blev ju ihop med dig, och uppenbarligen var det ju inte pga kukstorleken.
Nä, skaffa dig lite mer självsäkerhet och aningen större genuint ego. Jag menar inte sån där falsk självsäkerhet som får dig att tro att du är bäst i världen, men något som får dig själv att uppskatta dig själv för den du är - då blir det nog lättare att acceptera när hon väl vill gå vidare. Jag får det att låta enkelt, för det är ganska enkelt egentligen, även om många vill låta lura sig själva att det är enormt svårt, vilket i sig blir en självuppfyllande profetia (du tror att det blir svårt, vilket är kontraproduktivt, som resulterar i att det blir svårt).
Var bara öppen med dig själv om dina brister och fördelar och försök inse att alla människor har nackdelar. Nästa kille må ha en FB-balle, men han har sina andra nackdelar: han kanske inte kan knulla, han kanske stinker, han kanske ger henne en sjukdom osv. När du inser att hon inte gör en uppgradering, utan en sidogradering, då kommer du också att inse att du själv kommer att göra en sidogradering och att det är helt normalt att ni går vidare på varsitt spår.
Skrev lite långt och något flummigt nu, men jag ska lämna ungarna på förskolan nu och sen stövla till jobbet, så jag ville täcka några av de eventuella frågor du kan tänkas ha.
Lycka till. Tänk klokt här, ha fötterna på jorden - det gäller åt båda hållen (du är definitivt inte hennes sämste älskare, försök tänka så och gläd dig åt det).