2012-11-26, 15:39
Medlem
Snyggs avatar
Hej

Jag kan ibland ligga sömnlös för att jag är rädd att jag ska råka svälja min tunga. Det känns som om det vore så enkelt att bara råka svälja den. Och för de som har lyckats med detta har det inneburit en säker död. Det är relativt vanligt förekommande i djurriket, bland hästar och kor.

Hur ska jag göra för att få bort sådana tankar?
Citera
2012-11-26, 15:46
Medlem
baxees avatar
det går väl inte att svälja sin tunga!??!
Citera
2012-11-26, 15:50
Medlem
beavertands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baxee
det går väl inte att svälja sin tunga!??!
Jo visst gör de det. Händer oftast inom diverse sporter har jag för mig.
http://www.expressen.se/sport/svimmade-av---efter-att-ha-svalt-sin-tunga/
Citera
2012-11-26, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beavertand
Jo visst gör de det. Händer oftast inom diverse sporter har jag för mig.
http://www.expressen.se/sport/svimmade-av---efter-att-ha-svalt-sin-tunga/
ej klickat på din länk
ända sett av svälja den är ju att skära av den och sedan svälja den
Citera
2012-11-26, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Det är relativt vanligt förekommande i djurriket, bland hästar och kor.
Källa?
Citera
2012-11-26, 16:17
Medlem
Snyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Källa?
"Vanligt" var väl en överdrift. Men nog har man hört att kossor och hästar ibland dör av att de råkat svälja sin tunga. Har ingen direkt källa för tillfället, varför nu det skulle vara så viktigt. Känns rätt meningslöst att ljuga om det, eller hur?
Citera
2012-11-26, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
"Vanligt" var väl en överdrift. Men nog har man hört att kossor och hästar ibland dör av att de råkat svälja sin tunga. Har ingen direkt källa för tillfället, varför nu det skulle vara så viktigt. Känns rätt meningslöst att ljuga om det, eller hur?
Det är inte för att jag bryr mig egentligen, men det verkar som att "någon har sagt det till dig", och så tror du okritiskt på det. Eftersom denna "kunskap" förstärker din rädsla så kan det ju vara vettigt att kontrollera hur vanligt det är, om det alls händer.
Citera
2012-11-26, 17:51
Medlem
Det är nog en tillfällig tvångstanke du har tror jag..! Precis som när jag var helt övertygad om att jag hade ett kryp i örat efter att ha varit i skogen en dag och det började knastra i örat, haha! Det kommer du nog över snart ska du se..
Citera
2012-11-26, 17:53
Medlem
Om det verkligen är ett problem kan du ju gå till en psykolog.

Annars kan du, vilket jag inte rekommenderar, pierca läppen och tungan, och när du ska sova sätter du ihop piercingarna med något.
Citera
2012-11-26, 21:14
Medlem
Snyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Om det verkligen är ett problem kan du ju gå till en psykolog.

Annars kan du, vilket jag inte rekommenderar, pierca läppen och tungan, och när du ska sova sätter du ihop piercingarna med något.
Det är inget stort problem, men det är jobbigt om man börjar tänka på det innan man ska somna. Haha bra idé där, men det känns som munnen skulle bli rätt deformerad efter några månader + att jag inte gillar piercingar...
Citera
2012-11-26, 21:14
Medlem
Snyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Someone95
Det är nog en tillfällig tvångstanke du har tror jag..! Precis som när jag var helt övertygad om att jag hade ett kryp i örat efter att ha varit i skogen en dag och det började knastra i örat, haha! Det kommer du nog över snart ska du se..
Jo, jag antar att du har rätt.
Citera
2012-11-29, 00:27
Medlem
zajjahs avatar
http://bubblare.se/movie/han_kan_svalja_tungan3
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto