Tror den slutsatsen är svår att dra. Åtminstone ur denna studie. Vad studien däremot visar är att det helt uppenbart går att vara välmående sexsäljare, vilket i förlängningen betyder att vi bör släppa vår moralradikala syn på sex och sexuella tjänster.
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Intressant är att de verkar må bättre än genomsnittet i många avseenden, men trots det använder droger mer.
* Precis som man kan knulla frivilligt kan man ta droger frivilligt (inget konstigt).
* Porrskådisar vistas uppenbart i en miljö där droger florerar i högre utsträckning än i samhället i stort (inte heller uppseendeväckande).
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
suck

jag jobbar inom missbruksvård och blir helt betagen av denna okunnighet ang prostitution.dom kvinnor jag träffat som jobbar inom prostitution är i princip alla utsatta för olika sorters övergrepp,fysiskt,psykiskt, och inga av dom vill göra porrfilmer och få den i 2an så dom spricker eller ligga med skitiga män och utsätta sin kropp för nya övergrepp,men myntet har 2 sidor i missbruks sjukdommen och än hur sjukt det låter så vill man återuppleva övergreppet i vuxenålder för att man tror att ångesten ska släppa och det går att beskriva det närmare men jag tror det blir bara en massa mumbojumbo,,betänk så här istället att hur många thaibrudar i 20 års åldern vill vara med feta snubbar från inlandet som är äldre än sin egen pappa,komigen altså,vill du att din dotter ska knulla din polare som är 65 år? ärligt?

eller vill du som pojke knulla en man som är 65 år? eller vill du uppleva samma skit som du har utatts för som barn för du tror det ska försvinna? vi är alla olika och det är bra men det ska vara sunt sex och alla ni som inte tycker det kan ju se på eran egen situation,har ni familj,barn,trygghet,närhet eller sitter ni hemma ensamma och har självsex och får ångest efteråt ,sug på den mvh v
Som arbetande inom missbruksvård borde du ju dock förstå att problemet för dessa kvinnor inte är prostitutionen som sådan utan de som får dem att prostituera sig mot bättre vetande. Här handlar det ju inte om kvinnor som frivilligt väljer att sälja sin kropp för pengar, snarare om kvinnor som i brist på val gör det. Helt annan sak, således. Dessa kvinnor borde rimligtvis på en reglerad marknad kunna sorteras ut med avsevärt mycket bättre resultat än nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetaren00
Man gör sig själv en otjänst när man försöker motbevisa en del feministers argument att porr/Prositution är fel efter de som jobbar med det mår dåligt.
Man köper nämligen en premiss som man inte behöver köpa.
Varför ska det vara ett lycklighetskrav på dessa yrken och inte på några andra?
För innan det är relevant att säga porrskådisar är lyckliga så måste man bevisa att det är viktigt. Jag vet inte många lyckliga latrinstädare men inte fan vill folk förbjuda det yrket...
"Fel." Prostitution är fel, därför måste de som jobbar med det må dåligt. Tror den formuleringen ligger bra mycket närmare deras sanning. Åtminstone krävs en sådan formulering för att deras beteende ska vara tillnärmelsevis rationellt.