2012-11-25, 21:36
Medlem
Har börjat med automatisk skrift och det känns hur häftigt som helst. Man känner verkligen att det är någon annan som skriver. Använder t.ex vänster hand vid automatisk skrift (inget jag kan annars). Nu undrar jag dock, varför visas hela tiden evighetstecknet (den liggande åttan) och vad betyder det när det står att en person är solen och en annan i solen?
Citera
2012-11-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av November75an
Har börjat med automatisk skrift och det känns hur häftigt som helst. Man känner verkligen att det är någon annan som skriver. Använder t.ex vänster hand vid automatisk skrift (inget jag kan annars). Nu undrar jag dock, varför visas hela tiden evighetstecknet (den liggande åttan) och vad betyder det när det står att en person är solen och en annan i solen?
Vet du vem du har kontakt med? Du kanske borde låta anden presentera sig först. Känns som du har en förvirrad ande. De gånger jag använt automatskrift har jag själv kallat på den jag vill ha informationen av. Låter som anden menar att de två personerna är tillsammans.
Citera
2012-11-25, 22:02
Medlem
Jag jordar mig alltid först och ber bara om kontakt med den goda sidan. De brukar presentera sig med namn. De sista gångerna kommer även Jesus namn på papperet. Personen som är solen är min pojkvän och personen i solen mitt oerhört avskyvärda ex (?) Någon teori om detta? Och alla liggande åttor. Vad ska de visa på?
Citera
2012-11-25, 22:14
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Jag jordar mig alltid först och ber bara om kontakt med den goda sidan. De brukar presentera sig med namn. De sista gångerna kommer även Jesus namn på papperet. Personen som är solen är min pojkvän och personen i solen mitt oerhört avskyvärda ex (?) Någon teori om detta? Och alla liggande åttor. Vad ska de visa på?

Att ditt avskyvärda ex måste få förlåtelse innan du kan gå djupare i relationen med din pojkvän, kanske?
Citera
2026-08-12, 11:06
Medlem
Lyssnar på radion, P1 verkligheten. Om Rebecka vilken skriver ett oidentifierat språk.

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/rebeckas-hand-borjade-skriva-pa-ett-okant-sprak-fick-hora-att-jag-var-besatt

"16 år gammal börjar Rebeckas hand skriva ett språk hon aldrig sett. 22 år senare försöker hon fortfarande förstå vad som hände. Nu berättar hon för första gången"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Automatisk_skrift

"Upplevelser av att skriva under påverkan utan egen kontroll fanns redan hos Platon. Denne skrev i Faidros: "En sorts galenskap som orsakas av muser: den går in i en subtil och oskuldsfull själ och skapar vanvett, väcker lyrik och annan poesi." och "Sömngångare, den älskande och poeten är alla av fantasin sammansatta."

Finns det folk här vilka är bekanta med eller kunniga om fenomenet?

Jag skulle gärna vilja höra mer om detta.
Citera
2026-08-12, 11:10
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barabada
Lyssnar på radion, P1 verkligheten. Om Rebecka vilken skriver ett oidentifierat språk.

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/rebeckas-hand-borjade-skriva-pa-ett-okant-sprak-fick-hora-att-jag-var-besatt

"16 år gammal börjar Rebeckas hand skriva ett språk hon aldrig sett. 22 år senare försöker hon fortfarande förstå vad som hände. Nu berättar hon för första gången"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Automatisk_skrift

"Upplevelser av att skriva under påverkan utan egen kontroll fanns redan hos Platon. Denne skrev i Faidros: "En sorts galenskap som orsakas av muser: den går in i en subtil och oskuldsfull själ och skapar vanvett, väcker lyrik och annan poesi." och "Sömngångare, den älskande och poeten är alla av fantasin sammansatta."

Finns det folk här vilka är bekanta med eller kunniga om fenomenet?

Jag skulle gärna vilja höra mer om detta.

Hörde programmet och det var verkligen konstigt. Det sades att hon skrev på ett okänt språk, med största sannolikhet så är det inget språk alls.
Dom sa i programmet att man kunde se vad hon skrivit på Instagram. Han dock inte uppfatta vart på Instagram.
Citera
2026-08-12, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Hörde programmet och det var verkligen konstigt. Det sades att hon skrev på ett okänt språk, med största sannolikhet så är det inget språk alls.
Dom sa i programmet att man kunde se vad hon skrivit på Instagram. Han dock inte uppfatta vart på Instagram.
Jag hitade inte heller någon bra bild på texten, ifall du hittar bilder så var snäll o lägg upp dem i tråden.

Påminner litet om den där polska boken "Voynichmanuskriptet", som ett mysterium att lösa.
Skulle vara kul att mata någon AI med bilder på texten.
Citera
2026-08-12, 11:17
Medlem
När jag läser wiki så känns det som att det finns flera olika snarlika fenomen.
Det speciella här var ju att det hon skriver inte liknar något annat språk, och att det är så stora mängder text.
Citera
2026-08-12, 11:18
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barabada
Jag hitade inte heller någon bra bild på texten, ifall du hittar bilder så var snäll o lägg upp dem i tråden.

Påminner litet om den där polska boken "Voynichmanuskriptet", som ett mysterium att lösa.
Skulle vara kul att mata någon AI med bilder på texten.

Hittade det här.
https://image-api.sr.se/v1/static/AA/3052/29f6af32-f058-43c1-ae05-5760365e7c84.jpg?w=2732&h=1536&q=75

Det är bara kludd, betyder ingenting och inte något konstigt.
Citera
2026-08-12, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Hittade det här.
https://image-api.sr.se/v1/static/AA/3052/29f6af32-f058-43c1-ae05-5760365e7c84.jpg?w=2732&h=1536&q=75

Det är bara kludd, betyder ingenting och inte något konstigt.
Kul, vissa krumelurer återkommer oftare än andra, men ingen satsdelning så svårt att avkoda.
Jag ska fösöka hitta ett sätt att få "Gronk" att försöka tyda det, en "stor språkmodell" har säkert matats med olika språk.

I första inläget i trpden så har Ts "börjat med" autoskrift, verkar märkligt att kunna autoskriva utan någon drog eller mental störning.

Hoppas att fler delar med sig om deras kunskaper och erfarenheter.
Citera
2026-08-13, 19:12
Avstängd
engammalfisks avatar
Jag kan mer svenska, franska, gammel franska, latin, tyska, spanska, än vad jag kan så att säga, ord jag aldrig stött på & som passar för stunden. Som ordet Wirtschaft & fler jag glömt. En gång sade jag en mening & alla 5 ord var i logisk plats & på 5 olika språk. Egentligen kan jag bara svenska & engelska. Det finns inte ett spanskt ord jag inte känner igen som att de sitter i märgen. Så är det också med ansikten, jag kan gå fram till vem som helst i denna kupol & säga "jaha är du här." Klurigt det där att man känner igen utan att veta hur när var varför.

För mig var de bilder & teckningar jag kanaliserade, ritade & var stolt sen började jag känna igen vafan de där karaktärerna har jag ju sett förut plus att jag kan bara rita streckgubbar egentligen.

Och så piano.. en gång var det som verkligen tyckte jag spelade vackert, bra så bara det att jag kan inte något instrument.

Jag är dålig på mobiler & min första är från typ 2015, jag kan nästan blunda när jag smsar & tänka på giraffer.

Det är inget nytt & det kallas "Kanalisera" något någon eller några.
Senast redigerad av engammalfisk 2026-08-13 kl. 19:23.
Citera
2026-08-23, 16:20
Medlem
Citat:

För liknande fenomen och grejer att experimentera med; när du försöker kommunicera med diverse andeväsen börjar din "Auto-correct" på telefonen spöka rätt rejält; dvs i "genereringen av föreslagna ord".
Diverse andeväsen kan använda sig av "Digitala Algoritmer" för att försöka kommunicera; dvs via att "spirituellt klämma in saker i google-söknings-resultat, Feed-algoritmer på sociala medier, etc".

Håll koll på grejer du ser online; studera efter "Meddelanden via Subtext/Analogi".

Din telefon är en "Scrying Mirror".
"Spegel Spegel på väggen där" i Snövit handlar om TV'n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in