• 1
  • 2
2012-11-25, 20:45
Medlem
qrizzes avatar
Haft detta problem på en server. Då var det ett minne som var trasigt. Bytte ut det och vips så fungerade det. Du bör testa minnerna som jag skrev tidigare
Citera
2012-11-25, 21:29
Medlem
Jag hade samma problem förut. För mig var problemet att mitt moderkort inte hade stöd för parvis installation. När jag slängde i ett tredje minne dök allt minne upp, så ett tips är att kika i manualen för ditt moderkort.
Citera
2012-11-26, 17:41
Medlem
Prøv denne: http://www.sevenforums.com/tutorials...ndows-7-a.html
Citera
2012-11-26, 18:17
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doto
kan även passa på att lägga in Resource monitor för det ser inte ut som att IMG koderna funkar här i flashback..

http://tinypic.com/r/2j1vb7q/6
Står att 4 GB är Hardware Reserved.

Bocka ur om du ställt in Maximum memory, som Nessie6 länkade till.
Kör > msconfig > Boot > Advanced options > Maximum memory.

Annars kan du kolla i BIOS om du kanske ställt in delat minne för grafikkort eller liknande.
Citera
2012-12-24, 11:47
Medlem
Tack för tipsen!

Men jag har prövat alla era förslag, däremot har jag hittat vad som kan vara problemet, efter att sökt svaret i ett par veckor, tydligen kan det vara så att en PIN på CPU kan ha krökt sig (fråga mig inte hur, har inte rört cpu:n på 2 år)

Jag återkommer när jag orkat plockat isär datorn...
Citera
2012-12-24, 12:16
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doto
Tack för tipsen!

Men jag har prövat alla era förslag, däremot har jag hittat vad som kan vara problemet, efter att sökt svaret i ett par veckor, tydligen kan det vara så att en PIN på CPU kan ha krökt sig (fråga mig inte hur, har inte rört cpu:n på 2 år)

Jag återkommer när jag orkat plockat isär datorn...
Låter inte sannolikt.

Vad står det i BIOS?
Citera
2012-12-25, 13:57
Medlem
Äntligen är det fixat!

Lösningen:

Eftersom jag har Dual channel och kör 2x4gb, så började jag med att testa 2st i den blå channeln, då startade datorn inte ens upp (den lät som vanligt, men det kom inte fram någon bild), sedan testade jag samma minnen i dom 2 svarta platserna, vips hade jag 4gb i windows. Sedan fick jag testa mig fram med det tredje minnet på dom 2 resterade slotarna tills jag fick fram 6gb i windows, vilket blev den svarta channeln, sedan satte jag i den sista i dne blå channeln och då hade jag 8 gb!

Tack för hjälpen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in