• 1
  • 2
2012-11-25, 15:10
Medlem
Jag undrar om det finns någon som vet vad som har hänt roger pulkkinen ?

Den 25-28 mars år 2007 försvann Roger Pulkkinen från Ånge för över fem år sedan. I hans lägenhet stod kaffebryggaren påslagen och morgontidningen framlagd. Precis som om han skulle sätta sig ner vid ett dukat frukostbord.

Tack på förhand //Hennke
Citera
2012-11-25, 15:37
Medlem
CoolMofoBiatchs avatar
Förmodligen så vet ingen, och de va väl antagligen tanken också så kanske lika bra att låta de vara så?
Citera
2012-11-25, 20:57
Medlem
olovpalmes avatar
När användes hans mobil och dator och telefon för sista gången?
När rördes hans bankkonton och bankkort senast?När sågs han sist?av vem?

Om 101 dagar fyller han 50 år.Om alla bankkonton är orörda sen nästan 6 år tillbaka.Då är chanserna små att han fortfarande är i livet.
Här är en efterlysning av Roger:http://www.tv3.se/efterlyst/f%C3%B6r...oger-pulkkinen
Är någon misstänkt för att ha med Rogers förvinnande att göra?
Citera
2012-11-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolMofoBiatch
Förmodligen så vet ingen, och de va väl antagligen tanken också så kanske lika bra att låta de vara så?

Skulle tro att någon vet. Varför duka ett bord och sätta på kaffebryggaren annars?
Allt tyder ju på att någon tagit sig in i Rogers hus eller att han har blivit lockad ut och sedan förts bort. Var ytterdörren låst?

Edit: Hittade svar på min fråga. http://www.efterlysta.se/forum/showt...oger-Pulkkinen
Dörren ska ha varit olåst.
Roger ska även vid försvinnandet varit missbrukare och haft Epilepsi.
Missbruket kan ju vara nyckeln till ett motiv om Roger förts bort. Här tänker jag främst på möjliga skulder eller att han helt enkelt bara umgåtts i fel kretsar. Någon som vet vad Roger missbrukade?
Senast redigerad av whyman 2012-11-25 kl. 21:35.
Citera
2012-11-25, 22:51
Medlem
CoolMofoBiatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Skulle tro att någon vet. Varför duka ett bord och sätta på kaffebryggaren annars?
Allt tyder ju på att någon tagit sig in i Rogers hus eller att han har blivit lockad ut och sedan förts bort. Var ytterdörren låst?

Edit: Hittade svar på min fråga. http://www.efterlysta.se/forum/showt...oger-Pulkkinen
Missbruket kan ju vara nyckeln till ett motiv om Roger förts bort. Här tänker jag främst på möjliga skulder eller att han helt enkelt bara umgåtts i fel kretsar. Någon som vet vad Roger missbrukade?

Men om någon skulle komma och röva bort han så borde de väl ändå blivit lite kaos? Något spår borde ju blivit kvar?
Citera
2012-11-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolMofoBiatch
Men om någon skulle komma och röva bort han så borde de väl ändå blivit lite kaos? Något spår borde ju blivit kvar?

Förmodligen ja. Sedan kan han ju frivilligt lämnat huset för att sedan bli utsatt för ett brott. Då är det ju iof konstigt att han inte låste efter sig.
Citera
2012-11-26, 12:16
Moderator
blomvattnares avatar
Kriminalhistoria --> Försvunna personer
/Moderator
Citera
2012-12-15, 14:34
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman

Roger missbrukade alkohol enligt en källa.Men källan trodde att det var annat också.
Det fanns tillgång till droger på nära håll.
En langare (nysvensk invandrare) som bodde i sammma hus eller huset bredvid blev tagen av polisen och fick fri kost och logi x-antal månader.Kan ha hänt strax efter försvinnandet.
Är det nån som vet mer?
Citera
2022-07-14, 14:16
Medlem
Ördögs avatar
Det finns inga omnämnanden om Roger Pulkkinen på nätet, frånsett den här lapidariska rapporten om hans försvinnande.

http://forsvunnapersoner.blogspot.co...pulkkinen.html
Roger brukade varje vecka ringa till sina familjemedlemmar. När han i slutet av mars inte hade hört av sig på ett tag åkte hans far och bror hem till hans lägenhet i Ånge.
Dörren till lägenheten stod olåst, kaffebryggaren var påslagen och en tidning låg uppslagen på bordet.
Hans bankomatkort har inte använts sen han försvann.
Enligt Rogers bror var Roger noggrann med att alltid låsa om sig, och brodern tror därför att Roger har blivit utsatt för ett brott.
Polisen delar inte den misstanken utan utreder det hela som ett försvinnande men de gjorde inte några stora eftersökningar. Inga skallgångar eller insatser från hemvärnet genomfördes för att försöka hitta honom. Polisen har ringt runt till Rogers vänner och bekanta och kollat efter aktivitet på hans bankkonto.
Polisen blev kritiserade för sitt passiva agerande och efter att det uppmärksammades av media började polisen söka med hund i skogsområdet i närheten av där Roger bodde.
Roger hade vid försvinnandet alkoholproblem.
En sökning med namnet Roger Pulkkinen, inklusive varianten Pulkinen, i KB:s tidningsbibliotek, tyder på att det inte skrivits något om hans försvinnande. Kan han verkligen ha varit så obetydlig?

https://tidningar.kb.se/
Senast redigerad av Ördög 2022-07-14 kl. 14:36.
Citera
2022-07-14, 14:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

(FB) Olösta försvinnanden i Sverige 1945 - 2010.
Citera
2022-07-20, 17:12
Moderator
pudelluss avatar
Rubrik kompletterad med ort och årtal.

/Mod
Citera
2024-10-05, 14:21
Ännu ett försvinnande jag aldrig hört talas om... Vet vi något om det framkommit färsk info om vart Roger tog vägen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in