• 1
  • 2
2012-11-25, 22:46
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xarxez
Så om ni lagt i t.ex den där white widow i en burk med ja parfym i eller shampoo eller ja något sådant och då fått det att ligga i botten så skulle det kunna lukta igenom parfymen??

Får hoppas att super lemon haze inte luktar spec mycket då då en polare ska över nästa år o handla hem det ^^

Det beror ju helt på vad det är för burk du menar. Och att använda perfym eller shampoo för att ta bort doften är bara löjligt, för det avslöjar mer än det hjälper.

http://www.jarsandbottles-store.co.u...-parfait_1.jpg

Där har du en bra burk att förvara gräs i. Täpper igen ordentligt och det kommer inte lukta så speciellt mycket, om nått alls.

Super lemon haze har en mild doft med inslag av lemon, alltså citron. Det smakar också väldigt gott om du/ni röker det i en bra vaporizer som jag tycker du/ni ska göra.
Citera
2012-11-25, 23:24
Medlem
xarxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripptamin
Det beror ju helt på vad det är för burk du menar. Och att använda perfym eller shampoo för att ta bort doften är bara löjligt, för det avslöjar mer än det hjälper.

http://www.jarsandbottles-store.co.u...-parfait_1.jpg

Där har du en bra burk att förvara gräs i. Täpper igen ordentligt och det kommer inte lukta så speciellt mycket, om nått alls.

Super lemon haze har en mild doft med inslag av lemon, alltså citron. Det smakar också väldigt gott om du/ni röker det i en bra vaporizer som jag tycker du/ni ska göra.

Hur menar du att det skulle avslöja mer än vad det hjälper?

Har tyvärr ingen vaporizer, skulle gärna köpt en men dom där t.ex volcano kostar ju några tusenlappar :/
Citera
2012-11-26, 01:27
Medlem
misanthropias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankontact
Haha du måste skämta herr bad guy.
Man kanske inte vill att vissa personer i ens närhet ska känna av lukten med tanke på konsekvenserna.

Tycker att om man nu väljer att röka så får man fan ta konsekvenserna om dom kommer, jag har aldrig gömt påsen/spliffen någon annanstans en fickan/ciggpaketet och jag har då aldrig torskat av varken kompisar eller konstapeln.
Citera
2012-11-26, 01:39
Medlem
xarxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misanthropia
Tycker att om man nu väljer att röka så får man fan ta konsekvenserna om dom kommer, jag har aldrig gömt påsen/spliffen någon annanstans en fickan/ciggpaketet och jag har då aldrig torskat av varken kompisar eller konstapeln.

Så om du kan undvika konsekvenserna så tar du hellre dom ändå? Dessutom att konsekvenserna är helt absurda jämfört med vad man då blir tagen för... Varför ska jag behöva riskera sparken från jobb eller riskera att knappt ha en chans att få jobb på 5 år för något som inte ens är lika farligt som våra legala droger? Varför ska jag behöva böta för vad jag själv väljer att stoppa i min kropp? Menar det jag väljer att stoppa i min kropp dödar inte mig och det har inte några större skadeverkningar heller som gör att jag inte kan leva ett normalt liv..

Så vad menat du? Att man ska bara acceptera att få sitt liv förstört bara för jag väljer att inte bruka alkohol och tobak och använder cannabis istälelt som min drog?
Citera
2012-11-26, 07:12
Medlem
misanthropias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xarxez
Så om du kan undvika konsekvenserna så tar du hellre dom ändå? Dessutom att konsekvenserna är helt absurda jämfört med vad man då blir tagen för... Varför ska jag behöva riskera sparken från jobb eller riskera att knappt ha en chans att få jobb på 5 år för något som inte ens är lika farligt som våra legala droger? Varför ska jag behöva böta för vad jag själv väljer att stoppa i min kropp? Menar det jag väljer att stoppa i min kropp dödar inte mig och det har inte några större skadeverkningar heller som gör att jag inte kan leva ett normalt liv..

Så vad menat du? Att man ska bara acceptera att få sitt liv förstört bara för jag väljer att inte bruka alkohol och tobak och använder cannabis istälelt som min drog?

Håller absolut med om att Sveriges drogpolitik är inget mer en skit, Jag är också en av dom som tyvärr föredrar illegala droger framför lagliga och ska så fort jag får pengar flytta ifrån Sverige pga det valet. Det enda jag försöker säga är att om man väljer att röka i ett land där cannabis är olagligt så får man ta konsekvenserna ifall dom kommer. Visst, man kan göra allt ordentligt men när det väl är en hund/gris så kan alla i princip ge sig fan på att dom kommer hitta biten om det så är det sista dom gör då bara 0,1g hasch är värre en att ha ett rum fyllt med skjutvapen och våldtagna lik. Så det är ingen idé att gömma det.

Men jag ska inte trycka ner någon för deras val, men utav mina erfarenheter så är det större chans att åka dit om man döljer det en är öppen med det + har man det i fickan och konstapeln knackar på går det mycket snabbare att göra sig av med det. Ursäktar mig för att ha stört tråden.

Sen tycker jag faktiskt att det luktar rätt gött så jag låter det lukta
Citera
2012-11-26, 08:37
Medlem
xarxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misanthropia
Håller absolut med om att Sveriges drogpolitik är inget mer en skit, Jag är också en av dom som tyvärr föredrar illegala droger framför lagliga och ska så fort jag får pengar flytta ifrån Sverige pga det valet. Det enda jag försöker säga är att om man väljer att röka i ett land där cannabis är olagligt så får man ta konsekvenserna ifall dom kommer. Visst, man kan göra allt ordentligt men när det väl är en hund/gris så kan alla i princip ge sig fan på att dom kommer hitta biten om det så är det sista dom gör då bara 0,1g hasch är värre en att ha ett rum fyllt med skjutvapen och våldtagna lik. Så det är ingen idé att gömma det.

Men jag ska inte trycka ner någon för deras val, men utav mina erfarenheter så är det större chans att åka dit om man döljer det en är öppen med det + har man det i fickan och konstapeln knackar på går det mycket snabbare att göra sig av med det. Ursäktar mig för att ha stört tråden.

Sen tycker jag faktiskt att det luktar rätt gött så jag låter det lukta

Jo de har ju både dina fördelar och nackdelar...

Om du blir tagen med det på dig är det helt klart enklare o göra av sig med de öppet i fickan, men det andra sättet har ju fördel med ingen lukt o sånt och kan tänka mig att dom som smugglar skulle säkert kunna ställe i fårn sig de och om man då har otur med hund så låtsas man som det inte var ditt och slipper ju straff dock förlorar du ju då tyvärr ditt gröna :/
Citera
2012-11-26, 09:12
Medlem
storytellers avatar
Luktsinnet varierar mycket också. Genetiskt, om man röker/snusar eller ej, och så vidare.
Jag har själv ett mycket skarpt luktsinne och förbryllas ofta av folk som säger att "nej, jag känner inte att det luktar" när det finns en svag men omisskännlig doft av t.ex. cannabis i luften. Som regel har jag också fått rätt senare när man sett personen med spliffen eller dylikt.

Så var försiktig du, eller ta hem några polare som får provlukta också. Ni kan leka "leta gräset"!
Citera
2012-11-26, 09:19
Medlem
xarxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Luktsinnet varierar mycket också. Genetiskt, om man röker/snusar eller ej, och så vidare.
Jag har själv ett mycket skarpt luktsinne och förbryllas ofta av folk som säger att "nej, jag känner inte att det luktar" när det finns en svag men omisskännlig doft av t.ex. cannabis i luften. Som regel har jag också fått rätt senare när man sett personen med spliffen eller dylikt.

Så var försiktig du, eller ta hem några polare som får provlukta också. Ni kan leka "leta gräset"!

Röker och snusar inte (ja förutom då gräs då o då) så mitt luktinne bör vara bra Har testat flera gånger att verkligen lukta, som jag nämnde tidigare hade jag 20 gram liggande i en matburk kunde inte känna doft mer än om man lukta underlocket och detsamma var det för mina kompisar, men om jag la en-två påsar i garderoben helt öppet så luktade faktiskt hela mitt rum gräs...
Citera
2012-11-26, 09:22
Medlem
Mommejrs avatar
Skulle säga att folk överdriver när dom påstår att det luktar enormt mkt, en odling luktar dock jävligt mycket och den lukten måste man göra något åt.
Citera
2012-11-26, 14:53
Medlem
Denoms avatar
Känns inte som någon stor grej. Man får helt enkelt tänka över i vilka situationer man röker på. För att gå runt med någon spliff i fickan är knappast något att oroa sig över så länge man har lite finkänslighet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in