Citat:
Ursprungligen postat av xarxez
Så om du kan undvika konsekvenserna så tar du hellre dom ändå?

Dessutom att konsekvenserna är helt absurda jämfört med vad man då blir tagen för... Varför ska jag behöva riskera sparken från jobb eller riskera att knappt ha en chans att få jobb på 5 år för något som inte ens är lika farligt som våra legala droger? Varför ska jag behöva böta för vad jag själv väljer att stoppa i min kropp? Menar det jag väljer att stoppa i min kropp dödar inte mig och det har inte några större skadeverkningar heller som gör att jag inte kan leva ett normalt liv..
Så vad menat du? Att man ska bara acceptera att få sitt liv förstört bara för jag väljer att inte bruka alkohol och tobak och använder cannabis istälelt som min drog?
Håller absolut med om att Sveriges drogpolitik är inget mer en skit, Jag är också en av dom som tyvärr föredrar illegala droger framför lagliga och ska så fort jag får pengar flytta ifrån Sverige pga det valet. Det enda jag försöker säga är att om man väljer att röka i ett land där cannabis är olagligt så får man ta konsekvenserna ifall dom kommer. Visst, man kan göra allt ordentligt men när det väl är en hund/gris så kan alla i princip ge sig fan på att dom kommer hitta biten om det så är det sista dom gör då bara 0,1g hasch är värre en att ha ett rum fyllt med skjutvapen och våldtagna lik. Så det är ingen idé att gömma det.
Men jag ska inte trycka ner någon för deras val, men utav mina erfarenheter så är det större chans att åka dit om man döljer det en är öppen med det + har man det i fickan och konstapeln knackar på går det mycket snabbare att göra sig av med det. Ursäktar mig för att ha stört tråden.
Sen tycker jag faktiskt att det luktar rätt gött så jag låter det lukta