2012-11-25, 00:19
Medlem
Nu dom 2 senaste promenaderna har han knappt kissat nånting. Bara några droppar varje gång. Har läst att det kan bli riktigt farligt redan inom ett dygn om han inte kissar. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, klockan är mycket och jag har inte direkt lust att åka till veterinären. Men om det är något som skulle kunna vara farligt gör jag det. Finns det något man kan kolla för att se om det är allvarligt? Han pinkade väldigt mycket när vi va ute på promenad kl 4, men efter det har det varit stopp i stort sett. Bara några droppar ibland ser det ut som. Ska läsa runt lite vad jag kan/ska göra men några tips här skulle va upskattat.
Citera
2012-11-25, 00:22
Medlem
beavertands avatar
Dricker han normalt?
Citera
2012-11-25, 00:25
Medlem
hur gammal är hunden? detta är rätt vanligt i dom yngre "tonåren" hos en del hundar o h inträffar även ibland när dom blir äldre.. det du ska göra är, om du inte kan åka in till veterinären, massera hundens blåsa via rektum. det räcker med ca 2 cm in. kondom och finger är att rekommendera. ta gärna bilder också så att jag kan se att du gör rätt.
Citera
2012-11-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beavertand
Dricker han normalt?

Tror det, har inte märkt av att han dricker mer/mindre.
Citera
2012-11-25, 00:33
Medlem
Out-of-Steps avatar
Kommer det något blod vid de droppar som kommer ut? Min katt har nämligen samma problem och det visade sig vara en återkommande urinvägsinfektion. Eftersom de flesta djur kan få det så antar jag att även din hund kan drabbas. Katten äter nu specialfoder från veterinären och mår finfint numera
Senast redigerad av Out-of-Step 2012-11-25 kl. 00:33. Anledning: missade viktigt ord
Citera
2012-11-25, 00:35
Medlem
Kan väll tillägga att han är en 2 årig labrador på 33 kg.
Citera
2012-11-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Kommer det något blod vid de droppar som kommer ut? Min katt har nämligen samma problem och det visade sig vara en återkommande urinvägsinfektion. Eftersom de flesta djur kan få det så antar jag att även din hund kan drabbas. Katten äter nu specialfoder från veterinären och mår finfint numera

Svårt att se när det är mörkt ute men han verkar inte ha ont och är lika glad som vanligt. Tänker mer på om det är nått riktigt akut så jag måste åka in på en gång. Annars går jag till vet imorn om det inte har blivit bättre.
Citera
2012-11-25, 00:41
Medlem
Monsterdicks avatar
konstigt. Testa ge den mycket vatten
Citera
2012-11-25, 05:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step

vad är fodret baserat på, grönsaker?
Citera
2012-11-25, 06:27
Medlem
MerJuls avatar
Låter som urinvägsinfektion. Oavsett så blir det en tripp till vetten. Är det bara en infektion så är det inte svårbehandlat och kan gå över snabbt
Citera
2012-11-26, 02:11
Medlem
scooodys avatar
Hur har det gått?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in