2012-11-24, 23:11
Medlem
murray450s avatar
Hej!

Ni som bor eller åker förbi Arboga regelbundet vet säkert att det står (stod) ett flygplan utanför ÖoB.
Nu senaste gången jag hade vägarna förbi var det borta.

Min fråga lyder: har någon av er en aning om varför flygplanet togs bort och vart det är nu?

Ingen aning om detta är rätt forumdel, Mod får gärna flytta tråden om det vore så.
Citera
2012-11-24, 23:57
Medlem
Facades avatar
Kanske någon som förstod att man bör ta vara på en sån fantastisk kreation som en Mig-21 istället för att låta den ruttna utanför ÖoB...
Jag hoppas det iallafall
Citera
2012-11-25, 00:03
Medlem
murray450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Kanske någon som förstod att man bör ta vara på en sån fantastisk kreation som en Mig-21 istället för att låta den ruttna utanför ÖoB...
Jag hoppas det iallafall

Ja verkligen! hoppas att flygplanet är i goda händer!
Citera
2012-11-25, 00:29
Medlem
Running_mans avatar
I goda händer? Njae...
Ryskt jaktplan blir konst i Arboga
Sista färden för Mig-planet
Citera
2012-11-25, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
I goda händer? Njae...

Synd på en sån fin maskin att den ska hädas me!
Citera
2012-11-25, 12:25
Medlem
murray450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
I goda händer? Njae...

Fyfan! det var det värsta.

Blir så jävla upprörd av sånt här, man kan fan inte göra konst av en så vacker maskin!
Citera
2012-11-25, 15:32
Medlem
murray450s avatar
"Lasse Nilsson från Sverige planerar att skära ut figurer ur flygplanskroppen, bland annat hängande amoriner (bevingade barngestalter) med handeldvapen i händerna. Ska även skära ut en Kristusgestalt."

tyckte det var nog illa att de skruvade isär flygplanet och gjorde konst av det, men detta.
Citera
2012-11-25, 15:55
Medlem
Running_mans avatar
Besök Svedinos bil- och flygmuseum, där står ett utav MiG-21:orna som kom in i Sverige samtidigt(vad jag hört). Bägge stod uppställda utanför varsin affär(ÖB bägge två?). Det var allt annat än lätt att få in dem i landet, kommer ihåg att det snackades om att dom togs i beslag då de ansågs vara "krigsmateriel"... ha ha.

Vet inte om de fått ut MiG:en i utställningen ännu, för den var i ett minst sagt bedrövligt skick när den kom till museet. Finns i alla fall i museets listor över flygplan. Vandaliserad och nedklottrad, gubbarna på museet ska göra ett hästjobb för att få den i utställningsbart skick. Tummen upp!
Citera
2012-11-25, 21:03
Medlem
jenzinos avatar
flygplanet togs bort för det skulle hamna på ett flygmuseum,läs här ---> http://bblat.se/nyheter/arboga/1.1682373-mig-planet-ror-sig-igen .
Citera
2012-11-25, 21:05
Medlem
jenzinos avatar
[
Citera
2012-11-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenzino
flygplanet togs bort för det skulle hamna på ett flygmuseum,läs här ---> http://bblat.se/nyheter/arboga/1.1682373-mig-planet-ror-sig-igen .

Det står ju att det ska till samma ställe som innan pucko det är ingen flyg museum i alla fall.
Citera
2012-11-26, 00:39
Medlem
murray450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenzino

Schysst flygmuseum som skruvar isär planet och gör "konst" av det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in