• 3
  • 4
2012-11-25, 02:46
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Ja det var annorlunda när allmänheten hade möjlighet att vara Polisens förlängda ögon genom att följa jakten med scanners.
Kanske hade GM varit fast nu?

Tveksamt. Lyssnadet på polisradio var inte superutbrett bland allmänheten. Satt inte en scanner i varje lägenhet direkt.

Fördelarna med krypterat system väger långt över nackdelen, alltså den eventuella hjälpen polismyndigheten kunde få ibland från den avlyssnande allmänheten.
Citera
2012-11-25, 02:53
Medlem
Jag har extremt starka källor på att dessa värdetransport väskor i Sverige inte går att öppna utan att pengarna förstörs. Kan tyvärr inte säga vad jag har för källor pga sekretess men tro det eller ej. Omöjligt än så länge
Senast redigerad av ptjern5 2012-11-25 kl. 02:59.
Citera
2012-11-25, 04:13
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ptjern5
Jag har extremt starka källor på att dessa värdetransport väskor i Sverige inte går att öppna utan att pengarna förstörs. Kan tyvärr inte säga vad jag har för källor pga sekretess men tro det eller ej. Omöjligt än så länge
"Källor"? Räcker med att lyssna på vad tillverkarna säger.
Jo det går att få upp dom men dom här amatörerna kan inte det.
Senast redigerad av BLODSPAKT 2012-11-25 kl. 04:24.
Citera
2012-11-25, 17:12
Medlem
I..NeedMoneys avatar
varför ens göra detta om det är omöjligt att öppna dessa väskor ?
Citera
2012-11-26, 14:41
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I..NeedMoney
varför ens göra detta om det är omöjligt att öppna dessa väskor ?

För att det inte är OMÖJLIGT.

Dom som kan öppna/kortsluta/hacka eller hur dom gör, tar en saftig % för den delen.
Citera
2012-11-26, 15:45
Medlem
Är det:

1. Någon har kommit på hur de kan öppna väskorna utan att sedlarna färgas och dessutom så snabbt att de inte hinner hittas med GPS. (Har varit en hel del rån sista tiden där de tar värdeväskor som ska vara "omöjliga" att öppna utan att pengarna förstörs).

eller

2. Några klåpare som inte vet att pengarna förstörs om de bryts upp alt skiter i om de bara får 10% av värdet på pengarna om de säljer vidare.
Citera
2012-11-29, 18:59
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Är det:

1. Någon har kommit på hur de kan öppna väskorna utan att sedlarna färgas och dessutom så snabbt att de inte hinner hittas med GPS. (Har varit en hel del rån sista tiden där de tar värdeväskor som ska vara "omöjliga" att öppna utan att pengarna förstörs).

eller

2. Några klåpare som inte vet att pengarna förstörs om de bryts upp alt skiter i om de bara får 10% av värdet på pengarna om de säljer vidare.

Ingen som inte gör värdetransportrån eller tillverkar väskan kommer kunna gissa.
Har du gjort 3-4 nya rån vet du vad som funka och vad som gick mindre bra.
Dom som kan kommer aldrig sprida sin info ....så mkt cash i det.

Min bror, sitter sista delen på Österåker nu....snart Frigång.
Han vet mer än mig och ska träffa han snart då kan jag ge bättre info.
Han har varigt på Kumla och hall samt nu Österåker.
Citera
2012-11-29, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Är det:

eller

Ja det mest troliga är att dom vet hur dom ska öppna väskorna, eller ta bort färgen.

Det kan inte finnas någon dum stackare som bara får för sig en dag att klippa en transport, helt utan att veta något om saken.

Sen blir jag lite nyfiken på vem som lurat i dig 10% av värdet?`Det är ju samma sak som att bli rånad själv på pengarna. Jag hade hellre eldat upp en miljon än att bara få 100lax för den. Det finns massor av sätt att omsätta pengarna bättre själv. (om man inte kan få bort färgen)

Den som vill sälja färgade sedlar till mig för 10% av värdet kan höra av sig direkt.
Citera
2012-11-29, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ptjern5

Gå och lägg dig nu, sista skoldagen innan helgen!

Självklart går det att få upp väskorna. Det vet jag med 100% säkerhet att det gör

Dummaste jag hört. "säkra källor" Nej du, här möter du motstånd från någon med säkra källor.
Citera
2012-12-03, 09:36
Medlem
Kan rånet mot en värdetransport igår ha något samband? Det skedde ju inte så långt ifrån, i Vasastan, av två maskerade män

Länk: http://www.dn.se/sthlm/vaktare-nedslagen-av-yxranare
Citera
2013-01-02, 21:34
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Tveksamt. Lyssnadet på polisradio var inte superutbrett bland allmänheten. Satt inte en scanner i varje lägenhet direkt.

Fördelarna med krypterat system väger långt över nackdelen, alltså den eventuella hjälpen polismyndigheten kunde få ibland från den avlyssnande allmänheten.

Just det som var problemet....
Ingen ville bry sig....
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här