• 8
  • 9
2012-12-07, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Många av ledarna i Sveriges näringsliv har formats på dessa skolor och har där knutit livslånga kontakter och vänskapsband. Jag tror att de ger en bra fostran annars skulle väl inte föräldrar sända sina barn dit?
Men i Sverige skall väl alla gå i samma multikultiskola där kaos är vardag och utbildning kommer i andra hand?

Tja. Misshandlade föräldrar ofta misshandlar sina egna barn. De föräldrar som är uppvuxna med hedersvåld för samma tankegångar vidare till nästa generation och säkert anser att en skola som håller med ger "bra uppfostran". Muslimska skolor där flickor inte ska lära sig att simma etc. är säkert "bra" i några föräldrars ögon.

Har man själv inte fått bra uppfostran så krävs det terapi/egna insikter för att bryta mönstret.

Som vi kunde märka i misshandelsfallet i våras så var vissa misshandlande pojkars föräldrar mest upprörda över att misshandlarna inte fick delta i skolbalen..

Några andra var upprörda över att deras sons musikkarriär skulle ta skada av häktningen.

Den sortens attityder tyder på stora brister i empati och bristande förmåga att sätta saker och ting i rätt prioriteringsordning.
Citera
2012-12-07, 13:54
Medlem
Har stött på en enda vettig människa som gått på SSHL resten har varit människor med snevriden syn på samhället och idioter som trott sig stå över samhällets regler.... alltid slutat på samma sätt...

Seriöst 2 SSHL snubbar kommer till mitt stamhak och börjar ta på tjejer utan ens ha hälsat på dom, 2 av dessa tjejer säger ifrån (2 nära vänner skall tilläggas), killarna kommer tillbaka lite senare till dessa 2 och tar den ena på rumpan igen... han får en örfil! Hans reaktion ? Han lyfter höger arm och ska nita henne... Hur slutar det då ? Jo det äckliga svinet låg utanför krogen blödandes hans kompis var bara blå och hotade med polisanmälan osv osv medans jag torkade mina händer och gick in igen...

Hur slutade allt ? polisen kom och pratade med vakterna som sett att jag gick emellan när han skulle slå tjejen och killarna fick sitta i fyllecell

Så att folk från SSHL är idioter har jag inga problem att tro på dessa är 2 av 30 personer därifrån jag träffat utav dessa 30 har 10 varit tjejer jag haft som täcke och 1 kille som varit trevlig resten har jag hamnat i slagsmål med efter att dom har betett sig som idioter liknande situationen ovanför eller att dom börjat igenom att putta mig eller någon kompis och hotat med stryk...
Citera
2012-12-07, 13:56
Medlem
Sardinbruss avatar
Vilket jävla patrask dagens ungdomar är. Avgrundsslödder. Och vad hände med att säga nej till saker man inte vill göra, så är det inget mer med det? Idag är alla tvingade hit och dit och ingen råder över sina egna liv i något avseende.
Citera
2012-12-07, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Vilket jävla patrask dagens ungdomar är. Avgrundsslödder. Och vad hände med att säga nej till saker man inte vill göra, så är det inget mer med det? Idag är alla tvingade hit och dit och ingen råder över sina egna liv i något avseende.

En lösning skulle ha varit att hon hade bitit av snöpenisen..

I våras fick vi svaret vad som händer ifall man vägrar: man blir misshandlad - 5 mot 1..
Citera
2012-12-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
En lösning skulle ha varit att hon hade bitit av snöpenisen..

I våras fick vi svaret vad som händer ifall man vägrar: man blir misshandlad - 5 mot 1..
Hur grov är denna misshandeln?
Citera
2012-12-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brazilio
Hur grov är denna misshandeln?

Svårt att säga när rättegången inte har ägt rum redan. Många mot en är alltid grovt.

Sen det kanske är bättre att få stryk ordentligt än småsuga fryst vatten. Smaken är som baken.
Senast redigerad av sno 2012-12-07 kl. 16:40.
Citera
2012-12-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Tror du att man var snällare förr i tiden? Att ungdomar gör grova och förjävliga saker har vuxna alltid tyckt, tänk tillbaka och fundera lite över vad som försigicks på din egen skolgård...
Citera
2012-12-07, 18:35
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tja. Misshandlade föräldrar ofta misshandlar sina egna barn. De föräldrar som är uppvuxna med hedersvåld för samma tankegångar vidare till nästa generation och säkert anser att en skola som håller med ger "bra uppfostran". Muslimska skolor där flickor inte ska lära sig att simma etc. är säkert "bra" i några föräldrars ögon.

Har man själv inte fått bra uppfostran så krävs det terapi/egna insikter för att bryta mönstret.

Som vi kunde märka i misshandelsfallet i våras så var vissa misshandlande pojkars föräldrar mest upprörda över att misshandlarna inte fick delta i skolbalen..

Några andra var upprörda över att deras sons musikkarriär skulle ta skada av häktningen.

Den sortens attityder tyder på stora brister i empati och bristande förmåga att sätta saker och ting i rätt prioriteringsordning.

Du har fel fokus och begriper ingenting.
Alternativet är att sätta barnen i världens sämsta skola med ett mångkulturellt kaos där eleverna misshandlar lärarna och varandra helt enligt vänsterns flumpedagogik.
Nej ni rödingar borde kritisera flumskolan istället för att avundsjukt ösa er galla över fungerande elitskolor.
Lär av de skolor som bevisligen fungerar.
Citera
2012-12-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Du har fel fokus och begriper ingenting.
Alternativet är att sätta barnen i världens sämsta skola med ett mångkulturellt kaos där eleverna misshandlar lärarna och varandra helt enligt vänsterns flumpedagogik.
Nej ni rödingar borde kritisera flumskolan istället för att avundsjukt ösa er galla över fungerande elitskolor.
Lär av de skolor som bevisligen fungerar.

Fungerande elitskolor..

Om skolorna skulle fungera då skulle man inte behöva läsa om hur äldre elever i grupp misshandlar yngre elever. Eller hur skolledningen sysslar med bidragsfusk.

Jag tror inte att några föräldrar är avundsjuka för att de inte kan sätta sina barn i skolor där barnen lär sig att suga snögubbepenis eller köpa godis åt de äldre eleverna.

Problemet med dessa ”elitskolor” är att de inte fungerar – bevisligen.

En av orsakerna kan vara att föräldrarna inte har hängt med i samhällsutvecklingen. Deras barnuppfostringsmetoder tycks höra hemma på 1800-talet.

Att kunna fungera i en grupp är en mycket viktigare färdighet än klara av putsa ett par skor åt en äldre elev.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in