Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Vad är det du försöker beskriva här? Jag skrev ju klart och tydligt att man blev avstängd från studier(vilket så klart inkluderar laborationer, seminarier och andra examinationer) .
Jadu, jag försöker beskriva precis vad jag skriver. Försök att läsa om du kan. Det står inte "laborationer"; det står ju klart och tydligt laboratoriesalar vilket är en stor skillnad då laborationssalar ofta är öppna och fria att använda då det inte är undervisning. En sal är en lokal. Det står även "någon / annan form av verksamhet" som är kopplad till utbildningen, vilket i praktiken kan betyda att man inte ens får skriva ut ett jävla papper på högskolans skrivare. Jag vet inte vad mer jag ska säga för att du ska fatta? Ska jag rita en bild i MS PAINT?
Citat:
Grattis, du lyckades hitta fyra citat som styrker detta. Du har fel angående att man inte får använda lärosätets lokaler. Stockholms regler om SUB bör snarare vara ett undantag än regel. Många bibliotek står fritt från universitets verksamhet och fungerar som vilket kommunalt bibliotek som helst(dvs man behöver inte vara studerande för att låna).
Hur många lärosäten ska jag behöva posta innan du är nöjd? 10? Du kan själv kolla på varje individuellt lärosäte så ser du att reglerna är snarlika. I stort sett alla högskolor/universitet tillämpar dessa regler. SU är INGET undantag från biblioteksreglerna; detta tillämpas på ett flertal lärosäten. Kommunala bibliotek är givetvis undatagna från detta, men det är det ingen här som har påstått heller, allra minst jag.
Vad det står mellan raderna är i princip "du är inte välkommen här" om man åker dit för fusk.
Citat:
Jag har sett studenter åka på 6 månader efter att ha fuskat på inlämningsuppgifter. TS kan mycket väl åka på 6 månader, oavsett hur många 10 år gamla fall du länkar i tråden. Varje fall bedöms för sig. Varken du eller jag kan säga att TS kommer få 2 eller 6 månader eftersom andra studenter har fått det år 2003. Själv tror jag maxstraff är mycket troligt.
Citat:
Givetvis räknas det som avbrott i studierna, allt annat vore absurt. Disciplinnämnden meddelar CSN om avstängning och utbetalningarna stoppas automatiskt. Med andra ord kommer du inte att bli återbetalningsskyldig. Jag tolkade för övrigt ditt inlägg som att man blir återbetalningsskyldig för lån och studiemedel som tagits tidigare.
Detta har egentligen inte att göra med disciplinnämnden i sig, utan CSNs regler. Läs på deras bestämmelser och vad som händer om man inte tar 30HP på en termin så får vi se om du åtminstone tolkar dessa rätt.
Citat:
Jag finner det mer troligt att du aldrig någonsin suttit i en disciplinnämnd 

Jadu, jag kunde inte bry mig mindre om vad du finner troligt eller inte. Behöver direkt inte bevisa/hävda mig för någon random dyslektisk narcissist på Flashback.
Jag skrev vad som gällde vid lärosätet där jag satt med i sådana här ärenden. Sen att du bara måste käfta/trolla för sakens skull kan inte jag hjälpa. Hade jag skrivit att jag satt och sket i morse hade du kommit och argumenterat att jag minsann inte varit på toaletten alls idag.
. Nu ber du lärarna kolla med alla på tentan om de har din bok. För du vill hemskt gärna ha tillbaka den.