2012-11-23, 16:49
Medlem
Åtta veckor, vad fan... Snacka om silkesvantar
Citera
2012-11-23, 17:12
Medlem
Varför ens fuska?
Citera
2012-11-23, 18:00
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Tror du kommer åka dit. Får man fråga varför du fuskade?
Citera
2012-11-23, 19:15
Medlem
BarackUsamas avatar
Varför kan det inte vara så enkelt att en städare har tagit dom och slängt?! Måste det vara någon som misstänker dig för fusk?! Håll huvudet kallt ett tag så ska du se att allt löser sig
Citera
2012-11-23, 19:54
Medlem
spaceass avatar
Tja, lånebok med namnkoppling och anteckningsbok som kan hjälpa att svara på frågor = rökt

Missar du mer än en tentaperiod med avstängningen så blir det inte roligt med csn heller.
Citera
2012-11-23, 20:10
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarackUsama
Varför kan det inte vara så enkelt att en städare har tagit dom och slängt?! Måste det vara någon som misstänker dig för fusk?! Håll huvudet kallt ett tag så ska du se att allt löser sig
Det vore ju något från ovan hoppas kan man ju och det känns inte HELT otroligt...
Citera
2012-11-23, 21:17
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
Tja, jag hade nyss tenta och lämnade ett anteckningsblock och en lånebok på toan som jag gick och kollade i på en "toapaus"... När jag skulle gå hem låg de inte kvar på toan. Någon har alltså tagit dem och låneboken kan ju självklart spåras till mig. Dock kändes det inte rätt att fuska så jag använde mig inte av det jag läste och det hade jag tänkt säga också. Det går också att visa på, t.ex. fanns det svar på en fråga som jag inte skrev på tentan.

Men jag undrar om det finns nåt annat sätt? Kan man t.ex. blånekat? Eller säga att de inte kan bevisa nåt?

Sämsta fusket någonsin
Om någon annan student gick på toan då? Är det inte pinsamt att en annan student läser att det står ditt namn på anteckningsblocket?
Citera
2012-11-24, 00:18
Medlem
w8s avatar
Var det fler som också gick på toa? Du kanske räddade dem med!
Citera
2012-11-24, 13:45
Medlem
V-Ds avatar
Citat:
Jo, det är kanske ett sätt.

Några frågor:
1 Har de rätt att kolla upp vem som lånat boken? Biblioteket tillhör skolan.
Ja.
2 Kan jag hävda att jag aldrig gick på toa? Då vore det väl ord mot ord?
Ja. Skrev du upp ditt namn på listan innan så är du ganska körd med den lögnen, meneee, kör på annars
3 Kan jag alternativt hävda att jag gick ut och rökte men sade att jag gick på toa eftersom jag inte trodde att det var tillåtet att röka? Till detta får man ju lägga till att det var mina grejjer på toan men att jag omöjligt kan ha använt mig av dem?
Don't do this. Varför? Ja, eftersom du har ingen som helst rätt att gå ut och röka under tentor, vad fan är det där för skola? :S
4 Om jag väntar och ser, hur ser processen ut? Ringer de mig angående detta? Isåfall när? Om inte, vad kmr hända?
Vänta och se, det är det bästa du kan göra.
5 Kan jag kontakta biblioteket och berätta att jag slarvat bort boken och vill betala för den? Detta i syfte att skaffa något slags alibi.
Ja, bra, see, now you're thinking like a professional cheater!
6 Om jag "fälls", om hur lång tid träder straffet i kraft?
Om du håller dig fast till ditt alibi så kommer det inte att ske. Som sagt ring biblan snabbt som fan och säg att du slarvat bort boken innan datumet du skrev tenta, vad du än gör, play it cool och erkänn inget; innocent until proven guilty. Och för Guds skull, skriv aldrig ditt namn på dina böcker, vad, går du i tvåan eller??
GLHF!!
Senast redigerad av V-D 2012-11-24 kl. 13:48.
Citera
2012-12-03, 17:53
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-D
GLHF!!
Tja, jag skrev inte mitt namn i/på boken men bibliotekets namn står på och det är en streckkod på tror jag, det är det på alla andra böcker från det biblioteket. Och med hjälp av den kan de ju spåra mig?

Hursomhelst har det gått ett bra tag nu och inget har hänt. Har t o m gått på en till tenta och en föreläsning och ingen har sagt nåt. Har inte fått något samtal eller mail än.
Citera
2012-12-03, 17:54
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Sämsta fusket någonsin
Om någon annan student gick på toan då? Är det inte pinsamt att en annan student läser att det står ditt namn på anteckningsblocket?
Står inte mitt namn på nån av grejerna
Citera
2012-12-03, 20:39
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Står inte mitt namn på nån av grejerna

ahh nice
Nej men, hur har det gått?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera