2012-11-23, 03:07
Medlem
Tja hade en disk med Vista på som jag formaterade i installationsprogrammet av Win7. Nu är inst färdig och får ett val under uppstart "Välj ett opsyst..." där jag kan välja "Tidigare winist eller Win7... Frågan är du hur får jag bort detta val så att Win7 kör igång direkt?
Citera
2012-11-23, 04:29
Bannlyst
Fan va jobbigt. Disken kan uppenbarligen inte vara formaterad ordentligt om du får ett val att starta Vista på den. Har aldrig använt Windows inbyggda program, men kan tänka mig att de jävlarna fuskar med det också.

Ladda ned ett riktigt program eller gör om det. Du bör kunna välja att INTE snabbformatera eller i extremfall skriva över med nollor. En korrekt formaterad disk ska inte innehålla några rester av ett OS på den. Bläh.
Citera
2012-11-23, 08:42
Medlem
Widilinskis avatar
Exakt hur gjorde du när du formatera? Väljer du bara "Formatera" så blir det ingen ordentlig formatering utan du måste ta bort partionen helt för att sedan återskapa den. Av egen erfarenhet är detta enda sättet att få bort ett OS helt.
Citera
2012-11-23, 12:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BipolarLiv
Tja hade en disk med Vista på som jag formaterade i installationsprogrammet av Win7. Nu är inst färdig och får ett val under uppstart "Välj ett opsyst..." där jag kan välja "Tidigare winist eller Win7... Frågan är du hur får jag bort detta val så att Win7 kör igång direkt?

Kan du inte tar bort detta under kommandot "msconfig" - se bild -> http://gyazo.com/0918051b9b7420ad497a4d9e576baf69
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in