2012-11-23, 01:06
Medlem
KungPungPats avatar
Jag var inne i nån tråd och läste om att dom starka laserpekarna på 30mw kunde bränna hål på saker..

Har nån testat att tex. tända en bongkopp med en stark laserpenna?
Hur var smaken?

Borde inte detta vara det mest effektiva och miljövänliga sättet att tända cannabis på?

Jag googlade för att se hur varmt det är i en sån där 30mw och det står 50 grader celsius.

MVH
Citera
2012-11-23, 01:08
Medlem
KungPungPats avatar
http://www.youtube.com/watch?v=uczMRkZdzzs

http://www.youtube.com/watch?v=Kn0pzaKx5j8

Hittade lite resultat om nån är intreserade.
MVH
Citera
2012-11-23, 01:08
Medlem
blomodlarens avatar
Hur många grader behöver det bli för att man ska få fyr på rökat? Räcker det med 50grader tro?
Citera
2012-11-23, 01:12
Medlem
Doktordonkas avatar
För att saker ska tända eld så behöver du 100mW eller mer i laser. Det är väldigt mycket laser.

Faktum är att det är såpass mycket laser att förutom att du på fullt allvar kan bli blind av den så kan du få permanenta ögonskador av reflektioner (att lysa med strålen i en fönsterruta eller en vägg).

Att hantera laser på mer än 10mW när man är full eller bäng (eller tänker bli bäng) är bara så dumt så det är liksom smartare att hugga av sig vänsterhanden med yxa frivilligt än att ens tänka på det. Använd tändstickor, eller jet-tändare om du vill elda på mycket. Laser är kanske kul, men det är väldigt mycket rysk roulette (på ett mindre roligt sätt) av det. Tänk inte ens tanken.
Citera
2012-11-23, 01:14
Medlem
HugSeals avatar
På vilket sätt menar du att det skulle vara det mest miljövänliga och effektiva sättet att tända eld på någonting öht?
Citera
2012-11-23, 01:18
Medlem
KungPungPats avatar
nej men okej då kanske inte effektivt men när vi kommit på en smart lösning för att fokusera laser utan att det riskerar att studsa nånstans, då har vi den givna tändaren för utflyter i rymdskeppet..
Citera
2012-11-23, 01:40
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Haha du kan ju lika gärna göra dig blind med en gång om du hade tänkt att tända med laser
Citera
2012-11-23, 02:20
Medlem
Drinkycrows avatar
Jag vill också tända mitt röka med laser! Skaffa skyddsbrillor och kör loss!
Citera
2012-11-23, 03:14
Medlem
Klitor.Isbjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Jag vill också tända mitt röka med laser! Skaffa skyddsbrillor och kör loss!
Ett par gröntonade, feta brillor är verkligen praktiskt. Folk ser inte dina blodsprängda ögon och du är immun mot laser. Kan det bli bättre?
Citera
2012-11-23, 03:31
Medlem
garnierfructiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugSeal
På vilket sätt menar du att det skulle vara det mest miljövänliga och effektiva sättet att tända eld på någonting öht?

Man bränner ingen gas osv
Citera
2012-11-23, 11:26
Medlem
KungPungPats avatar
coolhetsfaktor utan dess like med dom första människorna i rymdskepp som tänder sin bong med laser.. Ser ut som Luke Skywalker tänder bong med lightsaber rakt ner i bongkoppen..
Citera
2012-11-23, 11:40
Medlem
HugSeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garnierfructis
Man bränner ingen gas osv

o.s.v.? Det är väl i princip den enda anledningen? Och den väger inte över mot miljöpåverkan från tillverkning av lasern och batterierna som driver den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in