Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Vad vill de först, avveckla välfärden eller införa fri invandring?
Jag vet inte vad "de" vill. Men det enda liberala svaret vore att avveckla välfärden
och införa fri invandring. Som jag ser det är den viktigaste frågan för samtidens liberaler och anarkister avvecklingen av välfärdsstaten. Invandring är, i min mening, högst sekundär.
Citat:
Utan avvecklad välfärdsstat?
Jo, då är det liberalt att kämpa mot fri invandring.
Jag förstår vad du menar. Fri invandring och välfärdsstat går inte ihop. Alls. Fri invandring tillsammans med en monstruös välfärdsstat vore antagligen slutet för Sverige. Men min poäng är inte att fri invandring är viktigare än svenskars rätt till sin egendom, eller tvärt om. Min poäng är att vi borde kämpa för fri invandring
och mot välfärdsstaten. Thats it. Jag förstår inte varför man ska behöva välja mellan de två. Jag försår inte heller varför man skulle vilja ödsla sin tid inom ett högst oliberalt parti. Att SD kom till makten skulle inte innebära mer frihet, SD är lika röda som S och V.
Vi som libertarianer borde alltid stå för frihet. Alltid. Alltid. Alltid.
Citat:
Om SDs politik är fascistisk, betyder det då att Israel och Japan är fasciststater?
Ja.
Jag ber om ursäkt för de lite luddiga svaren. Politik intresserar mig inte alls.