2012-11-22, 15:05
Bannlyst
Det spelar ingen roll om det kräver en jävla massa tid, finns det egentligen ingenting som inte är bluff?
Citera
2012-11-22, 15:31
Medlem
massuppfittads avatar
Det finns väl massor av sätt att tjäna pengar via nätet. Daytrading, e-handel, populära bloggar m.m. men att tro att man ska kunna tjäna pengar på att vara med i undersökningar och liknande är bara idioti...
Citera
2012-11-22, 15:45
Medlem
endures avatar
Beror på vad du menar med "tjäna pengar på nätet". Du kan spekulera i och handla aktier via nätklienter, t.ex. Kräver max 2h i veckan om du satsar på långtgående trender.

Antar att du menar någonting i stil med "answer surveys". Nu vet jag inte, men kan inte tänka mig att man kan tjäna några pengar som helst på det.
Citera
2012-11-22, 15:49
Bannlyst
Jag menar inget som kräver en massa kunskap runtomkring som tex aktier osv. Bara något man enkelt kan trycka sig in på och tjäna pengar, även om det är en otroligt billig timlön så att säga.
Citera
2012-11-22, 16:45
Medlem
Cygones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filmfantasten
Jag menar inget som kräver en massa kunskap runtomkring som tex aktier osv. Bara något man enkelt kan trycka sig in på och tjäna pengar, även om det är en otroligt billig timlön så att säga.

Hade det funnits något sådant som gett ens en urkass lön (med svenska mått mätt) så hade hundra miljoner kineser redan suttit där och ödelagt den (arbets-)marknaden.
Citera
2012-11-22, 17:40
Medlem
felleboy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filmfantasten

Är inte så insatt men min syster satt och fyllde i enkäter och fick några kronor per enkät. Sen kan man väl skriva captcha koder och få pengar för antal koder ifyllda
Citera
2012-11-22, 19:56
Medlem
Muppers avatar
Lyssna på mig.

Köp saker billigt och sälj dyrare.
Citera
2012-11-27, 18:06
Medlem
neurobotics avatar
Citat:
spelar ingen roll om det kräver en jävla massa tid

Eftersom du skrev så kommer jag svara. Många tror internet är snabba pengar men är långt ifrån verkligheten. Om du verkligen menar att det inte gör något om det tar tid så tycker jag du skall börja producera sidor på nätet som ger inkomster. De må vara en liten inkomst per sida och år men 1 + 1 osv.

Jag har sidor som genererar kring 100 tusen detta år. Jag jobbade som mest med dessa sidor för ca 2 år sedan. Förra året fick jag in kring 89 tusen på dessa sidor och detta år kommer jag landa kring 110 på samma sidor. Då kan jag också säga att jag inte rört någon av dessa sidor sedan Juli eftersom jag separerade och har lagt all min tid på hitta nytt boende och vara en bra pappa till min son. Om du läser mellan raderna så inser du att det är väldigt passivt efter det att man faktiskt lagt ned tid på sina webbplatser.

Nu efter jul och nyår kommer jag köra igång i full fart och skapa fler sidor.

Jag kör Adsense och Affiliate sidor. Detta är inte alls svårt att greppa. Alla kan tjäna pengar på sidor. Eller låt oss ta om det där. Alla som faktiskt lägger ned tid på detta kommer tjäna pengar. Ju fler sidor, ju större inkomst (om man inte hittar någon jackpot vill säga).
Citera
2012-11-27, 18:50
Medlem
Du har ju filermotpengar. nu som är helt ok, jäkla nice referal % lite för enkel sida bara som har för lite hjälp till nybörjare
Citera
2012-11-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurobotic
Eftersom du skrev så kommer jag svara. Många tror internet är snabba pengar men är långt ifrån verkligheten. Om du verkligen menar att det inte gör något om det tar tid så tycker jag du skall börja producera sidor på nätet som ger inkomster. De må vara en liten inkomst per sida och år men 1 + 1 osv.

Jag har sidor som genererar kring 100 tusen detta år. Jag jobbade som mest med dessa sidor för ca 2 år sedan. Förra året fick jag in kring 89 tusen på dessa sidor och detta år kommer jag landa kring 110 på samma sidor. Då kan jag också säga att jag inte rört någon av dessa sidor sedan Juli eftersom jag separerade och har lagt all min tid på hitta nytt boende och vara en bra pappa till min son. Om du läser mellan raderna så inser du att det är väldigt passivt efter det att man faktiskt lagt ned tid på sina webbplatser.

Nu efter jul och nyår kommer jag köra igång i full fart och skapa fler sidor.

Jag kör Adsense och Affiliate sidor. Detta är inte alls svårt att greppa. Alla kan tjäna pengar på sidor. Eller låt oss ta om det där. Alla som faktiskt lägger ned tid på detta kommer tjäna pengar. Ju fler sidor, ju större inkomst (om man inte hittar någon jackpot vill säga).

Betalar du skatt för dessa pengar?
Citera
2012-11-29, 00:05
Medlem
Bidragsgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silfwerpihl

All verksamhet som är vinstdrivande måste skatta. Adsense och affiliate är vinstdrivande, alltså måste pengarna deklareras. Vad jag förstått så bör man ha ett eget företag om inkomsterna är höga( över 50 000/år).

Källa.
Citera
2012-11-29, 16:45
Medlem
neurobotics avatar
Citat:
Svar ja, jag har alltid varit intresserad av företagande och det är en härlig utmaning att förbättra sitt resultat för firman varje år. Då är det ju lönlöst att försöka göra det svart. Sedan går åtminstonde inte Adsense att köra svart eftersom de inbetalningarna registreras via bank, man får även hem papper från banken. Nu kör jag allt vitt så jag kanske inte är rätt man och svara på om det går men tror inte det. Satsa istället på att betala sjukt mycket skatt för då vet du att du tjänat OK pengar

Citat:
All verksamhet som är vinstdrivande måste skatta. Adsense och affiliate är vinstdrivande, alltså måste pengarna deklareras. Vad jag förstått så bör man ha ett eget företag om inkomsterna är höga( över 50 000/år).

Det är sant att all vinstdrivande verksamhet skall beskattas. Det där med 50000kr gäller nog mer om du säljer alla dina gamla saker på blocket eller Tradera, du kommer inte kunna tjäna 50 papp på sidor via nätet utan att skatta.

Företag eller ej? Adsense och affiliate kan man ju helt regelmässigt köra som privatperson och företag. Jag har företag men beror nog mest på jag gör andra saker än detta med min firma. Du kan ju dra av saker i veksamheten om du har firma. Jag drar ju av för webbhotell och domäner + datainköp osv. men samtidigt kostar ju bokföringen (om man lämnar bort den annars kostar det ju tid som också är pengar) så detta tar nog ut varann.

Om jag bara körde Adsense och Affiliate sidor skulle jag nog inte startat företag för det ändamålet eftersom jag tror att bokföringskostnar överstiger det man kan dra av. Åtminstonde för mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in