• 1
  • 2
2012-11-23, 07:02
Medlem
Ho0aXs avatar
Ångrade mig. Var mitt bittra morgonhumör som talade
Senast redigerad av Ho0aX 2012-11-23 kl. 07:04.
Citera
2012-11-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vlagimir
Ska inte vara kritisk men det finns ju betydligt bättre kort på marknaden att får tag på än HB Platinum.

Som jag ser på saken, du spenderar alldeles för lite för att det skall löna sig att ha kort som "dessa" då syftar jag på riktiga bonuskort. Det innebär att du har för låg inkomst för att kvalificera dig. Bli inte nedslagen för det, om du gör rätt för dig i livet kvalificerar du dig för tjänster som dessa i framtiden, och de som inte gör det kanske prioriterar andra saker. Jag har en hög nivå hos amex och hög nivå i bland annat Eurobonus. Var lite fräckt i början när man var ung och sådär men dagarna då det var flashigt att ha dessa kort är förbi. Jag har korten för jag reser mycket och använder dom mycket i jobbet, jag tjänar bonuspoäng som jag kan använda privat men det är ju ett högt pris man betalar i gengäld. Fritid är det ont om och i din sits i livet hade jag värderat det högre än ett HBP-kort, börjar fundera i dessa banor själv.

Ska ju dock bara sagt att man brukar bli servad ganska mycket snabbare om man står med rätt färger på kortet i en bar och konkurrerar med svenska bankers standard debet kort, det beror ju dock på att personalen förutsätter att man dricksar bra.

Kör med cash, så blir du serverad snabbast
Citera
2013-12-18, 22:59
Medlem
lottobarns avatar
Kör själv med HB platinum och är grymt nöjd. Betalar dessutom bara 500 kr/år för kortet. Prata med din bankman, är du kund och har allt eller det mesta hos banken borde du kunna pruta även på kortavgiften. Vad gäller lounger etc tjänar man lätt in 1900 kr. Käk och dricka är hutlöst dyrt på flygplatser!!

edit:

Har själv inte 30 k i grundlön, så det är nog från fall till fall!
Senast redigerad av lottobarn 2013-12-18 kl. 23:02.
Citera
2013-12-19, 07:29
Medlem
För platinum ska du vara kreditvärdig för ett blankolån på 50 000 kr. Det kan du bli bland annat genom en okej lön eller ett okej sparande i fonder/konto på 200 000 kr - 300 000 kr.
Och årsavgiften tjänar man igen ganska snabbt om man flyger ett par gånger per år
Citera
2013-12-21, 01:04
Medlem
Jag har ett Platinum HB kort. Jag är egentligen emot allt vad kreditkort heter men vi var "tvungna" att skaffa kreditkort på jobbet så dom flesta valde Amex kort men dom är ju knappt giltiga nånstans och därför valde jag ett Platinum.

Eftersom jag reser ganska mycket till och från jobbet så är det väldigt skönt att ha tillgång till flygplatslounger men utöver det så använder jag kortet väldigt sparsamt.

Prutade ner årsavgiften till 1000kr genom att bara fråga. Men nu när jag såg att andra bara behöver betala 500kr/år så blir det ett samtal till

Till Ts: Köp ett Priority pass så kommer du in på loungerna iallafall. Jag har ingen aning om vad dom korten kostar dock.
Citera
2013-12-21, 01:43
Citat:
Ursprungligen postat av Razhoz
Hej

Jag är intresserad av att skaffa Handelsbanken Platinum Card av den anledningen att jag tycker att det skulle vara soft om man var ute och reste att få ta in på en sån där Lounge som kortet ger tillgång till. Nu är det så att jag personligen inte spenderar mycket pengar på mitt kort då jag är en hemmaboende student som inte behöver göra så mycket personliga inköp.

Jag kanske spenderar 1500kr per månad på sin höjd. Hur som haver har jag två frågor angående kortet och dess förmåner:

1. Tror du att jag kommer att beviljas kortet, jag har en ordnad ekonomi och skulle inte ha några problem att betala de 1800kr/år som kortet kostar.

2. Vad gäller de lounger man får tillgång till via kortet; brukar snacks och (alkoholfri) dricka vara gratis eller något man betalar för, kan ställa samma fråga för wi-fi?

Tack på förhand.

Razhoz

Jag har erfarenhet av Amex korten. Jag var med en kompis i Portugal och innan vi åkte dit så satt vi i loungen. Han hade guldkortet och jag fick betala 100sek men det drog dem i kassan så det var inget jag såg nånting av.

Men när vi satt i loungen var det inte så mycket folk, det var vi och några affärsmän. Det var ingen bar utan själservering, man gick fram till ett bord där det fanns gin, vodka och sen potatissallad och lite kallskuret, lite annat fanns också, som öl etc. På Arlanda får man fylla på själv, då står det flaskor som man kan blanda sina egna groggar i Amex loungen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in