Citat:
Ursprungligen postat av
Razhoz
Hej
Jag är intresserad av att skaffa Handelsbanken Platinum Card av den anledningen att jag tycker att det skulle vara soft om man var ute och reste att få ta in på en sån där Lounge som kortet ger tillgång till. Nu är det så att jag personligen inte spenderar mycket pengar på mitt kort då jag är en hemmaboende student som inte behöver göra så mycket personliga inköp.
Jag kanske spenderar 1500kr per månad på sin höjd. Hur som haver har jag två frågor angående kortet och dess förmåner:
1. Tror du att jag kommer att beviljas kortet, jag har en ordnad ekonomi och skulle inte ha några problem att betala de 1800kr/år som kortet kostar.
2. Vad gäller de lounger man får tillgång till via kortet; brukar snacks och (alkoholfri) dricka vara gratis eller något man betalar för, kan ställa samma fråga för wi-fi?
Tack på förhand.
Razhoz
Jag har erfarenhet av Amex korten. Jag var med en kompis i Portugal och innan vi åkte dit så satt vi i loungen. Han hade guldkortet och jag fick betala 100sek men det drog dem i kassan så det var inget jag såg nånting av.
Men när vi satt i loungen var det inte så mycket folk, det var vi och några affärsmän. Det var ingen bar utan själservering, man gick fram till ett bord där det fanns gin, vodka och sen potatissallad och lite kallskuret, lite annat fanns också, som öl etc. På Arlanda får man fylla på själv, då står det flaskor som man kan blanda sina egna groggar i Amex loungen.