2012-11-21, 20:46
Medlem
knokkelmanns avatar
Vad innebär egentligen "nu ska huvuden rulla"?
Jag brukar använda uttrycket när jag ska ragga men det är väl egentligen att folk ska få sparken?
Citera
2012-11-21, 20:48
Medlem
Finans.killens avatar
Att någon kommer avrättas, alltså förlora jobbet eller positionen i ett företag organisation.

Kul att veta hur du får in detta i raggningen?
Citera
2012-11-21, 20:49
Medlem
"nu jävlar kommer det hända någonting fett dramatiskt"
Citera
2012-11-21, 20:49
Medlem
Det är väl när någon gjort något dumt, och man ska ta reda på vem som har skulden.

"Huvuden skall rulla" alltså hitta de skyldiga och halshugga dom (inte bokstavligt såklart)
Citera
2012-11-21, 20:50
Moderator
OYs avatar
Att någon kommer att få stå till svars för något och ta konsekvenser.
Citera
2012-11-21, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knokkelmann
Vad innebär egentligen "nu ska huvuden rulla"?
Jag brukar använda uttrycket när jag ska ragga men det är väl egentligen att folk ska få sparken?
Haha, när du ska ragga? Hur brukar det sluta?

Kan du ge ett exempel?

Det betyder att någon kommer att "straffas". Att huvuden ska rulla syftar rent bokstavligt talat på avrättningar (halshuggningar)
Citera
2012-11-21, 20:52
Medlem
Har ingenting med att få sparken att göra! det är ett talesätt, som man kan använda då,ja.
Citera
2012-11-21, 20:58
Medlem
knokkelmanns avatar
Haha nej men någon skrev ju något om att "nu ska något dramatiskt hända", känns väl lite som så jag har tänkt.

Exempel: "Öööö grabbar nu jääävlar, bruuuuuuudar, nu ska huvuden rulla", brukar funka rätt bra, och nu har ju fler börjat använda det också. Det får en att komma in i rätt sinnesstämning och man sätter ribban för kvällens mål
Citera
2012-11-21, 20:59
Medlem
Wiijkes avatar
"nu ska det hända saker" Ungefär så skulle jag tro!
Citera
2012-11-21, 21:01
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knokkelmann
Haha nej men någon skrev ju något om att "nu ska något dramatiskt hända", känns väl lite som så jag har tänkt.

Exempel: "Öööö grabbar nu jääävlar, bruuuuuuudar, nu ska huvuden rulla", brukar funka rätt bra, och nu har ju fler börjat använda det också. Det får en att komma in i rätt sinnesstämning och man sätter ribban för kvällens mål
det där låter ju fan helt efterblivet... låt mig gissa... det är brudar i 14-årsåldern du raggar på va?
Citera
2012-11-21, 21:15
Medlem
knokkelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
det där låter ju fan helt efterblivet... låt mig gissa... det är brudar i 14-årsåldern du raggar på va?

Lugn farfar, man kan spela lite grabbig utan att vara helt seriös Fast det här borde väl höra till en annan tråd
Citera
2012-11-21, 21:52
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Kommer ifrån halshuggning, hugger du av någon huvudet så rullar huvudet iväg... tycker inte du ska använda det vid raggning

Lite bildligt använder man uttrycket när folk ska få. Exempelvis när man är arg och folk ska få betala. Äh nu blev det bara fler liknelser, tänkte säga när någon ryker, men då får jag förklara det också...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in