2005-04-24, 09:51
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Den här gången kommer jag främst att koncentrera mig på Auschwitz.
[...]
Vad sysslar du med? Du refererar till en (1!) bok av Guttenplan och kallar det för fakta, när det har skrivits spaltkilometer som vederlägger denne historiefalsifierare. Jämför med vad som skrivits i alla dessa trådar istället. Där finner du nog ett mera sanningshaltigt material än denna Guttenplan...
Citera
2005-04-24, 10:07
Medlem
Ola Schuberts avatar
Du resonerar fel...........

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Vad sysslar du med? Du refererar till en (1!) bok av Guttenplan och kallar det för fakta, när det har skrivits spaltkilometer som vederlägger denne historiefalsifierare. Jämför med vad som skrivits i alla dessa trådar istället. Där finner du nog ett mera sanningshaltigt material än denna Guttenplan...

Guttenplans´s bok bygger på Irvingrättengången. Den innebar att otroligt mycket material om den seriösa förintelseforskningen kom fram i expertrapporter och vittnesmål. Dessutom intervjuade Guttenplan Hilberg. Vill du ha verklig fyllig information om förintelsen och verkligen är en sanningsökare så skall du läsa rättegångshandlingarna som finns på:

http://www.hdot.org/ieindex.html
Citera
2005-04-24, 11:06
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Guttenplans´s bok bygger på Irvingrättengången. Den innebar att otroligt mycket material om den seriösa förintelseforskningen kom fram i expertrapporter och vittnesmål. Dessutom intervjuade Guttenplan Hilberg. Vill du ha verklig fyllig information om förintelsen och verkligen är en sanningsökare så skall du läsa rättegångshandlingarna som finns på:

http://www.hdot.org/ieindex.html
Nej, det är du som resonerar fel, ja riktigt åt helvete resonerar du. Vad var Irving-rättegången annat än en skåderättegång?

Hur kan man förlita sig på en hatpropagandistisk sida ? som skriver följande:
Citat:
...in order to refute that the Holocaust happened, and to advance his anti-Semitic and white supremacist ideology....
Om du vill veta sanningen - som den sanningssökare du är - ska du naturligtvis inte lägga någon större tilltro till lögnerskan Deborah Lipstadt eller hemsidan du länkade till överhuvudtaget. Lögnare om "förintel$en" har blottats en masse här i dessa trådar som du borde ta dig tid att läsa innan du kommer med dina "falska och sanna" inlägg!
Citera
2005-04-24, 12:00
Medlem
GTI powers avatar
Citat:
Nej, det är du som resonerar fel, ja riktigt åt helvete resonerar du. Vad var Irving-rättegången annat än en skåderättegång?

Om du vill veta sanningen - som den sanningssökare du är - ska du naturligtvis inte lägga någon större tilltro till lögnerskan Deborah Lipstadt eller hemsidan du länkade till överhuvudtaget. Lögnare om "förintel$en" har blottats en masse här i dessa trådar som du borde ta dig tid att läsa innan du kommer med dina "falska och sanna" inlägg!

Självfallet så är alla, precis alla förintelseförespråkare bedragare och mytomaner. Alla rättegångar mot revi$ioni$ter är naturligtvis skåderättegångar, det är en mastodontisk för att inte säga mirakulös tur att vi har alla sakrosankta och jungfruliga revi$ioni$ter som sitter inne med den odisputabla sanningen om förintelsen. Ni är en inspirerande källa till sanningen och klarheten i samhällshistorien

Den egentliga sanningen om rabiata revisionister är att man vill få nazismen rumsren och man drar sig inte för att manipulera med världshistoria, siffror och texter, allt för att försöka framstå som sanningssökare fast motsatser har bevisats gång på gång.

OBS: Med detta vill jag INTE framhäva att allt som påstås hos förintelseförespråkarna skulle vara sanningsenligt, det finns även på den sidan en hel del osannfärdiga historier och ohemula påståenden.
Citera
2005-04-24, 16:11
Medlem
Ola Schuberts avatar
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))................. ..............

Citat:

Men om nu Irvingrättegången var en sk "skenrättegång", (sic!), varför i hela friden startade då David Irving rättegången genom att dra Dehorah Lipstadt inför en engelsk domstol?????

Irving hade alla chanser i världen att visa att han inte var någon lögnare eller högerextremist. Hade han lyckats visa detta på endast några punkter så hade Lipstadt åkt dit för förtal. Men lögnaren och högerextremisten Irving misslyckades med detta!!!!

Vaför skall jag ta till mig av en massa lögnaktiga trådar. Eran främste förintelseförnekare som blivit känd för att kunna hitta primärkällor och är utmärkt på tyska har ju blivit beslagen med att vara storlögnare. Om man absolut inte kan lita på David Irving hur i helvete skall man då kunna lita på era sk "uppgifter"???????

Slutligen: Ni förintelseförnekare har under alla dessa år som gått sedan andra världskriget slutade aldrig lyckats komma med en trovärdigt alternativ till var ca 6 milioner människor tog vägen, om de nu inte dödades i förintelsen.

Hädan efter så kommer jag att berakta dig som den nazistiska lögnare du förmodligen är!
Citera
2005-04-24, 22:02
Medlem
Ola Schuberts avatar
Sant och falskt om förintelsen 3.................

Eftersom jag verkar reta nazzarna genom mina inlägg så kommer här nästa helgs ilägg redan nu! Den här gången fortsätter vi till en början med Auschwitz, sedan blir det en mer blandad kompott. Som vanligt så är det vara att scrolla ner efter de påståenden som antingen kan vara sanna eller falska, så hittar ni svaren!

1. Eftersom gaskamrarna saknar de hål i taken som behövs för de rör som användes för att släppa ner kristaller av zyklon B i gaskamrarna, så är gaskamrar ett falskt påhitt.

2. Eftersom Lechter inte kunde finna spår av cyanväte i de prover som han lämnade in, (under falsk förespegling att det rörde sig om en vanlig brottsplatsundersökning), till ett seriöst labboratorium i USA, så gasades inga människor ihjäl.

3. "Bårhus" verkligen betydde bårhus. Där desinficerades lik med gas innan de brändes för att förebygga smitta.

4. Krematorierna användes för att förbränna kropparna efter en tyfusepidemi.

5. Kapaciteten att bränna kroppar var alldeles för liten för att kunna döda 1 miljon människor

6. Hissarna till krematorierna hade inte alls den kapacitet som krävdes för massmord.

7. Vi har exakta planritningar för byggnadena i Auschwitz

8. Krematoriekapaciteten i Auschwitz var ca 120 000 kroppar i månaden

9. Hitler försökt hindra kristallnatten och rädda judarna genom att skicka ett telegram där mordbränder förbjöds

10. Man är en förintelseförnekare om man tvivlar på att Hitler gav en uttrycklig formell order om förintelse av judarna

11. Man är förintelseförnekar om man tror att Hitler skulle ha försökt att genomföra "Madagaska planen", om England förlorat 1940.

12. Man är inte förintelseförnekare om man hävdar att "endast" 5,1 miljoner judar dödades.

13. Irving mosade och avslöjade expertvittnet Richard Evens i sitt korsförhör

14. David Irving hade judiska förläggare, samt färgad personal, alltså var han ingen högerextremist.

15. Danel Goldhagen hävdar på fullt allvar att det på något sätt skulle ha funnits någon form av tysk "eliminerings antisemitism", och att hela det tyska folket glatt deltog i förintelsen, som var planerad ända sedan Hitlers "Mein kampf".

================================================== ===========
Svar:

1. FALSKT: Detta hävdades starkt av Irving under rättegången. När han konfronterades med flygfoton från 1942 så hävdade han att de små sakerna på taket var tunnor med tjära el.dyl. som användes för att täta taket. Vid denna tidpunkt höll krematoriet 2 med tillhörande "bårhus" på att färdigställas. Till och med domaren blev lite påverkad. Men om nu inte nazisterna hade som vana att alltid täta taken just när allierade flygspaningsplan flög över lägret, , så visar följande spaningsfoto ifrån 1944, (under förutsättning att dateringen stämmer), just dessa strukturer i taken på de båda gaskammare som syns i bildens högra hörn:

http://www.mazal.org/Auschwitz%20Aerial/08-25-44%20001.htm

Tillägas skall också att vittnesmål som avgavs vid krigsslutet om dessa rör stämmer exakt med de spaningsfoton som blev fristläppta långt senare.

2. FALSKT: För det första så rännde Lechter runt på en massa olika ställen, och kan ha tagit prover från fel ställen. För det andra så visade några av hans prover på lite cyanid. Men främst är det så att den labboratorieassistet som gjorde testen malde ner hela provet istället för att undersöka ytan! Som jag i tidigare svar skrivit så behövs det mindre mängd cyanväte för att döda människor än för att utrota skadeinsekter. 300 ppm räcker för att döda. Och om man som nazisterna, ger offret 20-30 minuter för att dö och offret dessutom är avklädd och därmed kan också ta upp gasen genom huden, så kan så lite som 100 ppm räcka. Därför är det inte alls konstigt att det nästan helt saknas spår av vätecyanid i väggar. Inte heller är det konstigt att ställen där man verkligen sysslade med desinfiction visar betydligt tydligare spår av vätecyanid.

3. FALSKT: Irving hävdade denna absurda åsikt under rättegången. Det finns många välgrundade invändningar emot den. 1) Varför gasa lik innan kremering? 2) Skall det vara någon vits med detta borde liken ha gasats med kläderna på, till vad användes omklädningsrummen med krokar och skyltar på många språk? 3) Varför ersätta en ramp, (i krematorium 2 bårhus 1), med en trappa om nu inte levande skulle tas in?

4. FALSKT: Men varför då denna oerhörda överkapacitet. I Auschwitz-Birkenau fanns fem krematorier med tillhörande bårhus. Även vid en större tyfusepidemi så borde kropparna kunna brännas på en vecka max 14 dagar. Vad använde man krematorier och bårhus till resten av tiden?

5. FALSKT: Kapaciteten räckte för det mesta till eftersom man brände kontinueligt. Under den sk "ungerska kampanjen" då det flödade in offer under en relativt kort tidsperiod så var man tvungen att använda eldgropar. Gasningskapaciteten förstärktes genom att tidigare små experiment gaskammare togs ibruk.

6. FALSKT: Det fanns två hissar till varje brännugn. Vid kontinuelig drift kunde de klara sin uppgift även om varje hiss hade liten kapacitet. Men det skall erkännas att detta säkert var en flaskhals. Men om man bara hade tid på sig och flödet av kroppar är jämt så visar historien att det gick.

7. SANT: Byggnader sprängdes och orginalritningarna förstördes men kopior av ritningarna fanns kvar på ett kontor i utkanten av Auswitz komplexet. Dessa ritningar lade ryssarna beslag på.

8. SANT: Därför är det absurt när David Irving hävdar att kapaciteten behövdes för en tyfusepidemi som maximalt krävde 50 000 dödsoffer.

9. FALSKT: Denna uppgift kommer ifrån Irving som valt att misstolka ett telegram som förbjöd mordbränder emot butiker och liknande. Orsaken till Hitlers omsorg var helt enkelt att judiska butiker låg ofta i tyskägda byggnader.

10. FALSKT: Inte alls, många historiker tror att Hitler bara gjorde klart för sina närmast underställda vad han förväntade sig, antydningar som de inte kunde missförstå. Detta är ingen helt ovanlig ledarstil. Richad Nixon gjorde på samma sätt.

11. FALSKT: Inte alls. Det finns seriösa historiker som tror detta. Jag delar för övrigt den åsikten. Lösningen på den sk "judefrågan" var ett byråkratiskt problem som skulle lösas med alla medel. I slutändan blev det förintelse som blev den byråkratiska lösningen.

12. SANT: Den berömda förintelseforskaren Raul Hilberg hävdar detta, säkert på goda grunder. Detta är också uttryck för en akademisk försiktighet vad gäller den taskiga ryska folkbokföringen. Delar man upp dödade judar, land för land, så finner man att siffrorna kan verifieras i hela västeuropa och Polen. Dessamma gäller inte Sovjet.

13.FALSKT: David Irving försöker ge det intycket på sin hemsida. I själva verket så undvek Irving den substantiella kritiken i Even´s rapport genom att haka upp sig på detaljer som fanns på de första hundra sidorna. Men rapporten var på 700 sidor, och domaren hade läst hela rapporten.

14. FALSKT: Trots att Irving gett ut böcker tillsammans med judiska förläggare så är han atisemit och därmed rasist. Irving tror på en judisk komplott och han hade många kontakter med högerextrema organisationer. Dock kan man ha en viss mänslig förståelse för att han hängett sig åt konspirationsteorier eftersom ett samlat judisk opinion vänt sig emot honom. Han har dock sig själv att skylla eftersom han var så du att han närmast okritiskt accepterade Lechterrapporten.

15. SANT: Tyvärr eftersom Goldhagen håller sig med en mycket förenklad verklighetsbeskrivning. I likhet med många andra anser jag att vägen till Auschwitz och förintelsen var en krokig väg, massutrotning var inte alls självklart i från början, speciellt inte för det tyska folket i allmänhet.
Citera
2005-04-24, 23:00
Bannlyst
Revisionism. Mmm...

De flesta revisionister är nazister va?

De vill bevisa att Hitlertyskland inte begick dessa oerhörda brott emot mänskliga rättigheter, detta utrotande?

Vad de är ute efter är ett neger, tattar, blattefritt samhälle där ariern kan utvecklas i lugn och ro? För att faciliera detta så vill de inte dras med detta historiaska arv av vedervärdighet.

Jag är vit. Jag har inte en enda liten tillstymmelse till blattegen i kroppen men känner mig inte överlägsen. Jag känner inte att mitt skinn, min kropp, är min uniform.

Jag kan inte se min lyckia i ett ariskt homogent samhälle där unga män springer runt nakna i naturen och utövar Linggymnastik så att kuken smaskar mellan naveln och rövhålet under den fostrande språngmarchen,

När skall tillbakasträvarna inse att vi går mot ökad integrering mellan kulturer?
Vi kan inte dra i handbromsen idag och återvända till ett idylliskt sverige där negern heter "Sambo" och är en lustig figur med stora läppar på kakao-paketet och kinesen är en lika komisk figur på rispaketet.

Hela vår informationskultur idag är bara förhuden på den stora integrationskuk som kommer knulla alla nationalistiska drömmar sönder och samman.

Bollen rullar redan. Motstånd är meningslöst.
Citera
2005-04-25, 07:33
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Men om nu Irvingrättegången var en sk "skenrättegång", (sic!), varför i hela friden startade då David Irving rättegången genom att dra Dehorah Lipstadt inför en engelsk domstol?????

Irving hade alla chanser i världen att visa att han inte var någon lögnare eller högerextremist. Hade han lyckats visa detta på endast några punkter så hade Lipstadt åkt dit för förtal. Men lögnaren och högerextremisten Irving misslyckades med detta!!!!

Vaför skall jag ta till mig av en massa lögnaktiga trådar. Eran främste förintelseförnekare som blivit känd för att kunna hitta primärkällor och är utmärkt på tyska har ju blivit beslagen med att vara storlögnare. Om man absolut inte kan lita på David Irving hur i helvete skall man då kunna lita på era sk "uppgifter"???????

Slutligen: Ni förintelseförnekare har under alla dessa år som gått sedan andra världskriget slutade aldrig lyckats komma med en trovärdigt alternativ till var ca 6 milioner människor tog vägen, om de nu inte dödades i förintelsen.

Hädan efter så kommer jag att berakta dig som den nazistiska lögnare du förmodligen är!
Om du hade befriat dig själv från tvångstankar och verkligen läst alla de trådar som det senaste halvåret funnits gratis att läsa för hugade läsare så hade du funnit att många av oss anser att Irving's utfall var en fadäs! Jag tror att han bara ville pröva det rättsliga systemet och därmed visa vilken orättvisa det upprätthåller när det gäller tvivel på religiösa myter.

Vad är det som får dig att kalla övriga trådar för lögnaktiga? Vad får dig att lita på Lipstadt?

Mest "beslagen" av lögner är nog den "bedårande" Deborah:

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?p=2016764&highlight=Lipstadt#post20 16764
Citat:
"---Att ifrågasätta en överlevandes vittnesmål, att fördöma de judiska kollaboratörernas roll, att antyda att tyskarna plågades under bombningen av Dresden eller att någon annan stat än Tyskland begick brott under andra världskriget - allt sådant är enligt Lipstadt bevis på förnekelse av Förintelsen. Och att påstå att Wiesel har tjänat på Förintelseindustrin eller att ens ifrågasätta honom är detsamma som att förneka Förintelsen. Den "lömskaste" formen av förnekelse av Förintelsen är enligt Lipstadt "omoraliska analogier", det vill säga att förneka att Förintelsen är något alldeles unikt."---"
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?p=1986546&highlight=Lipstadt#post19 86546
Citat:
"---Lipstadt har liksom de andra fega kräken konsekvent vägrat att ta en historievetenskaplig debatt, eftersom de skulle åka på ordentligt med stryk mot ett lag bestående av Faurisson, Mattogno, Graf och Rudolf: käringen yttrade sig inte alls under den förtalsrättegång mot henne Irving var naiv nog att iscensätta. Hon hade gott om välbetalda "expertvittnen" och advokatpatrask som skötte pratandet.---"
6 miljoner? Om det inte "försvann" 6 miljoner så kan det väl knappast ha funnits 6 miljoner som kunde försvinna!? Men det är klart, om man redan 35 år innan kriget börjar tala om sex miljoner martyrer så är det kanske inte så konstigt att man försöker hålla liv i en myt:

http://www.geocities.com/atf70za/index.htm

Citat:
"---There has never been a more colossal and successful deception, nor one which has been so enormously profitable in every way for its perpetrators, than the Myth that Hitler and his Nazis killed six million Jews.

But, you might ask, why should one concern himself with merely one more lie - and an old one, at that - when we are lied to so many times each day by armies of Advertisers, preachers, salesmen and politicians ?

And the answer is that the direct effects of this Myth go far beyond the fact that since the end of World War II the people of Western Germany have been forced to pay more than ten billion dollars to Israel and to individual Jews elsewhere as "restitution" The answer is that the effects of this Myth have a direct and an ever-increasing impact on each of us, every day.---"

Och någon nazist är jag inte, men etiketterad med benämningen blir jag, oftast från folk som har slut på argument eller helt enkelt inte vet bättre!
Citera
2005-04-25, 09:39
Bannlyst
Citat:
Om du hade befriat dig själv från tvångstankar och verkligen läst alla de trådar som det senaste halvåret funnits gratis att läsa för hugade läsare så hade du funnit att många av oss anser att Irving's utfall var en fadäs! Jag tror att han bara ville pröva det rättsliga systemet och därmed visa vilken orättvisa det upprätthåller när det gäller tvivel på religiösa myter.

Vad är det som får dig att kalla övriga trådar för lögnaktiga? Vad får dig att lita på Lipstadt?
----
6 miljoner? Om det inte "försvann" 6 miljoner så kan det väl knappast ha funnits 6 miljoner som kunde försvinna!? ----
-----
Och någon nazist är jag inte, men etiketterad med benämningen blir jag, oftast från folk som har slut på argument eller helt enkelt inte vet bättre!
Varför vågade Irving inte kalla in era ständigt åberopade "experter" dödsmaskinfabrikören Leuchter, Rudolf med sina många forskarnamn (!), den fantasifulle litteraturdocenten Faurisson liksom Jürgen Graf och några till? Ja, han vågade knappast ens åberopa dem i rättegången!

Troligen för att han insåg att de skulle stå sig slätt och bli regelrätt söndermanglade, som ju Irving nästan blev i rättegången, när de konfronterades med de verkliga experterna och deras allmänt erkända dokumentariska material, som van Pelt, Christopher Browning, Richard Evans o.s.v.

Och så om de försvunna 6 miljonerna! Men här är det alltså så att revisionisterna inte vill medge att c:a 5-6 miljoner judar faktiskt har "försvunnit". Och följaktligen givetvis inga dödsläger för att utrota dem!

Det har upprepade gånger på detta forum funnits inlägg enligt följande, som jag alltså klipper ur, och där revisionisterna kommer med de mest konstifika bortförklaringar:

"Av http://www.deathcamps.org/reinhard/pic/comparisonofdim.jpg framgår ju att dödslägren Treblinka, Belzec och Sobibor inte var mycket större än några fotbollsplaner. Så de ibland tiotusentals personer per dag som, vilket framgår av nedanstående länkar, transporterades dit, hur kom de alltså vidare och vart om som det påstås rörde sig om transitläger? Det har inte revisionisterna kunnat visa och det gjorde de alltså inte heller.

Det har i tidigare inlägg här givits länkar för transporterna till dödslägren Belzec, Sobibor och Treblinka (i vissa fall även Auschwitz och andra läger) som
http://www.deathcamps.org/occupation/ghettolist.htm (trycker man "page" på en del orter så får man närmare uppgifter, bl.a. om terrorn och dödandet på orten där!)

Bl.a. om terrorn i Jerzy Einhorns polska hemstad, där enligt hans bok "Utvald att leva" av Czestochowas 39 000 judar endast återkom 4-5000 tusen efter kriget.
http://www.deathcamps.org/occupation/czestochowa%20ghetto.html

Andra länkar om deportationerna som kompletterar ovanstående:
http://holocaust-info.dk/treblinka/treblinka_deportations.htm http://www.deathcamps.org/occupation/occupationoverview.html , med alla länkarna!
http://www.jewishgen.org/yizkor/belzec/belzec.html , även en del om gravarna där
http://www.deathcamps.org/reinhard/reinhardoverview.html se länkarna om transporter.

Vissa av de ovanstående länkarna kan överlappa varann, men man får ändå en förskräckande bild av deportationernas omfattning, där det i varje fall när det gällde deportationerna till de s.k. dödslägren, var mycket få överlevande.

Övergripande om detta: Se http://www.deathcamps.org/reinhard !

Så tala gärna om var de c:a 1 1/2 miljoner polska judar finns som saknas sedan ankomsten till dödslägren!

Och:

Litet fakta om Förintelsen i Holland:

"Av c:a 105000 från Holland deporterade judar gasades alltså c:a 34000 ihjäl i Sobibor och flera tusen i Auschwitz. Bara c:a 5000 av de deporterade överlevde. Se ang. transporterna dit http://www.cympm.com/deportationtimetable.html och backa gärna även på sidan!

Holländska regeringen har utgivit en minnesbok över samtliga omkomna judar. Den finns dock inte på webben, men nedanstående som hämtats från webbsidor är lika belysande, t.ex.
http://shum.huji.ac.il/~dutchjew/genealog/emmerik/totaal.htm ,där det också går att söka vidare.
Ett utdrag ur förteckningen följer här:
EMMERIK, Betje birth 17 dec 1925 Amsterdam, died 29 nov 1943 Sobibor
EMMERIK, Betje birth 19 sep 1925 Amsterdam, died 2 jul 1943 Auschwitz
EMMERIK, Betje birth 2 jul 1920 Amsterdam, died 30 sep 1943 Auschwitz
EMMERIK, Betje birth 26 aug 1885 Amsterdam, died 23 apr 1943 Sobibor
EMMERIK, Branca birth 16 jul 1912 Amsterdam, died 9 jul 1943 Sobibor
EMMERIK, Branca birth 30 jun 1933 Amsterdam, died 2 apr 1943 Sobibor
EMMERIK, Branca birth 7 dec 1919 Amsterdam, died 31 jan 1944 Auschwitz
EMMERIK, Branca R. birth 21 dec 1930 Amsterdam, died 9 nov 1942 Auschwitz
EMMERIK, David birth 23 sep 1927 Amsterdam, died 16 jul 1943 Sobibor
EMMERIK, Dientje birth 8 aug 1921 Amsterdam, died 24 sep 1943 Auschwitz
EMMERIK, Hanna birth 24 apr 1915 Amsterdam, died 21 may 1943 Sobibor
EMMERIK, Hijman birth 16 jan 1891 Amsterdam, died 16 jul 1943 Sobibor
EMMERIK, Isaac birth 29 jan 1937 Amsterdam, died 14 sep 1942 Auschwitz
EMMERIK, Isaac birth 6 oct 1887 Amsterdam, died 2 jul 1943 Sobibor
EMMERIK, Jacob birth 2 apr 1917 Amsterdam, died 25 may 1943 Sobibor
EMMERIK, Jacob birth 8 may 1920 Amsterdam, died 28 feb 1943 Neukirch
EMMERIK, Jacob I birth 12 may 1917 Amsterdam, died 31 may 1945 Bergen Belsen
EMMERIK, Jansje birth 30 sep 1918 Amsterdam, died 24 sep 1943 Auschwitz
EMMERIK, Klaartje birth 12 feb 1901 Amsterdam, died 4 jun 1943 Sobibor
EMMERIK, Levie birth 23 aug 1894 Amsterdam, died 31 jan 1944 Warschau (Pol)
EMMERIK, Marianne birth 2 mar 1930 Amsterdam, died 16 jul 1943 Sobibor
EMMERIK, Marianne birth 21 dec 1896 Amsterdam, died 11 jun 1943 Sobibor
EMMERIK, Meijer birth 13 oct 1892 Amsterdam, died 30 jun 1943 Neukirch
EMMERIK, Mozes birth 11 may 1921 Amsterdam, died 30 sep 1942 Auschwitz
EMMERIK, Mozes birth 8 may 1929 Amsterdam, died 2 apr 1943 Sobibor
Alltså födelsedatum och dödsdatum. Dock är dödsdatum i allmänhet inte exakt fastställd och räknas då vid ankomstdagen till resp. läger.

En lika belysande namnförteckning om en holländsk släktgren Korper finns på http://web.archive.org/web/20000516220318/http://www.deltatango.freeserve.co.uk/korpercp.html
Korper, Abraham. 30-4-1887 Amsterdam, 12-2-1943 Auschwitz.
Korper, Abraham. 27-2-1889 Amsterdam, 21-1-1943 Auschwitz.
Korper, Abraham. 17-2-1891 Amsterdam, 4-6-1943 Sobibor.
Korper, Abraham. 25-8-1893 Amsterdam, 8-4-1944 Auschwitz.
Korper, Abraham. 25-4-1937 Amsterdam, 9-11-1942 Auschwitz.
Korper, Albert. 6-10-1942 Amsterdam, 11-6-1943 Sobibor.
Korper, Barend. 17-9-1882 Amsterdam, Z2-10-1942 Auschwitz.
Korper, Barend. 16-4-1897 Amsterdam, 30-9-1942 Auschwitz.
Korper, Barend. 19-8-1912 Amsterdam, 7-2-1945 Gross-Rosen.
Korper, Barend. 24-1-1929 Amsterdam, 21-5-1943 Sobibor.
Korper, Barend. 30-3-1933 Amsterdam, 9-11-1942 Auschwitz.
Korper, Bernard. 30-6-1897 Amsterdam, 21-1-1945 Auschwitz.
Korper, Betje. 23-33-1866 Amsterdam, 7-12-1942 Auschwitz.
Korper, Clara. 25-11-1899 Amsterdam, 30-9-1942 Auschwitz.
Korper, David. 19-2-1898 Amsterdam, 9-7-1943 Sobibor.
Korper, David 15-5-1902 Amsterdam, 31-7-1944 Midden-Europe.
Korper, David. 3-10-1902 Amsterdam, 15-3-1945 Midden-Europa.
Korper, David. 31-1-1915 Amsterdam, 1-8-1941 Mauthausen.
Korper, David. 9-5-1923 Amsterdam, 30-9-1942 Auschwitz.
Korper, Eduard. 6-11-1920 Amsterdam, 16-8-1942 Auschwitz.
Korper, Elias. 7-12-1925 Amsterdam, 30-4-1944 Midden-Europa.
Korper, Elias. 28-2-1935 Amsterdam, 21-5-1943 Sobibor.
Korper, Elisabeth. 25-12-1930 Amsterdam, 2-7-1943 Sobibor.
Korper, Elisabeth. 14-6-1933 Amsterdam, 15-10-1942 Auschwitz.
Korper, Emanuel. 23-8-1888 Amsterdam, 22-10-1942 Auschwitz.
Korper, Esther. 14-3-1922 Amsterdam, 12-2-1943 Auschwitz.
Korper, Eva. 22-11-1934 Amsterdam, 21-5-1943 Sobibor.
Korper, Fijtje. 31-10-1885 Amsterdam, 26-2-1943 Auschwitz.
Korper, Hartog. 28-8-1863 Amsterdam, 26-3-1943 Sobibor.
Korper, Hartog. 27-1-1897 Amsterdam, 11-6-1943 Sobibor.
Korper, Hartog. 19-4-1907 Amsterdam, 21-5-1943 Sobibor.
Korper, Hartog. 18-6-1935 Amsterdam, 9-11-1942 Auschwitz.
Korper, Hendrika. 8-12-1935 Amsterdam, 21-5-1943 Sobibor.
Korper, Isaac. 9-2-1918 Amsterdam, 30-9-1942 Auschwitz.
Korper, Izak. 13-12-1919 Amsterdam, 30-9-1942 Auschwitz.
Korper, Jacob. 7-10-1884 Den Helder, 21-5-1943 Auschwitz.
Korper, Jacob. 11-5-1889 Amsterdam, 15-10-1942 Auschwitz.
Korper, Jacob. 19-2-1897 Amsterdam, 28-2-1943 Auschwitz.
Korper, Jacob. 13-10-1923 Amsterdam, 30-9-1942 Auschwitz.
Korper, Jacob Mozes. 13-2-1891 Amsterdam, 7-9-1942 Auschwitz.
Korper, Jans. 16-6-1932 Amsterdam, 11-6-1943 Sobibor.
Korper, Jeannette. 3-8-1927 Amsterdam, 21-1-1943 Auschwitz.
Korper, Joseph. 31-3-1891 Amsterdam, 9-7-1943 Sobibor.
Korper, Juda. 12-5-1908 Amsterdam, 16-7-1943 Sobibor.
Korper, Louis. 25-3-1917 Amsterdam, 24-1-1944 Auschwitz.
Avbryter här bägge namnlistorna för att hålla mig inom 10.000 tecken!

Det har frågats om en världsomspännande förteckning över Förintelsens offer. En sådan finns inte, men är på god väg att sammanställas under databasen http://www.yadvashem.org/wps/portal/IY_HON_Welcome med mer än 3 miljoner namn över i Förintelsen omkomna och uppgifter kommer fortlöpande till den. Den innehåller f.ö. 276 "Korper", varav inte alla från Holland."

Och här får vi alltså av "experten" Jürgen Graf höra att många av dessa "försvunna" judar säkerligen överlevt i Sovjetunionen (hur de nu skulle ha kommit dit!!!) - tyvärr dock utan att någonsin höra av sig!

Så om du Blizzard/King inte är nazist!!! Varför uppträder du då med dina bortförklaringar precis som en sådan om du inte har det uppenbara syftet att försöka göra nazismen rumsren igen?!?
Citera
2005-04-25, 11:05
Medlem
Banzais avatar
Jag har aldrig förstått det här sifferexicerandet... Skulle det göra någon egentlig skillnad om det är 1 000 000 eller 6 000 000?

Översatt i begripliga tal så skulle, även i det lägsta alternativet, hela Stockholm utplånas p g a sitt ursprung
Citera
2005-04-25, 11:30
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krosson
Varför...
p
r
o
p
a
g
a
n
d
a
...igen?!?
Hade dom blivit bönhörda då?

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?p=2107842&highlight=Pelt#post210784 2
Citat:
"---Jews make the mistake of refusing to acknowledge the presence of fools and liars in their midst, which in turn lowers Jewish credibility generally, and obscures the truth concerning WW II atrocies under a blanket of falsehood. The agitation — and in some parts of the world the success — on the part of Jewish groups to criminalize the open discussion of the Jewish holocaust appears to have as its chief motive the covering up of the fact that many of the Jewish-holocaust stories in wide circulation today are untrue." ---"
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?p=1748500&highlight=Browning#post17 48500
Citat:
"---When a published author receives a letter of inquiry, one would suppose that he would answer, would you not? If he fails to answer the first inquiry, then surely the second; but if not the second, absolutely the third. I have written to authors far more important and competent in the field of history ?? Arthur R. Butz, Robert Faurisson, David Irving, John Toland ?? and have received my answer. But Dr. Christopher Browning, Professor of History, Pacific Lutheran University,1 Tacoma, Washington, and Christa Kamenetsky, Professor of English, Central Michigan University, Mount Pleasant, are silent. Why? The following narrative will answer the question.---"

Seriösa forskare är de som inser att 6 miljoner inte kan ha omkommit bl a. pga. revideringen i Auschwitz. Punkt slut!
Citera
2005-04-25, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krosson
Så om du Blizzard/King inte är nazist!!! Varför uppträder du då med dina bortförklaringar precis som en sådan om du inte har det uppenbara syftet att försöka göra nazismen rumsren igen?!?

Det är nästan värre om han INTE är nazist, utan bara en naiv springpojke åt comebackhungriga nazister, med en agenda att återigen förslava, mörda, spärra in och deportera människor i en ny blodtörstig extremdiktatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in