• 3
  • 4
2012-11-22, 03:03
Medlem
Knivgalnings avatar
Jag som har så svårt att somna och få ro ibland, tycker det är otroligt skönt om jag lyckas. Det är skönt att slappna av, och vila upp sig. Rensa sinnet. Under sömnens gång beror det helt på vad du drömmer om tror jag. Oavsett om du är medveten om drömmen eller ej.

Meditation lär vara skönt utav samma anledning. Och när man tex är i en hypnotiserad trans så spelar det ju helt på vad man drömmer om hur man mår. Om hypnotisören vill att man mår man bra, så mår man jätte bra. Och tvärtom. Och det är jätte skönt att må bra.
Senast redigerad av Knivgalning 2012-11-22 kl. 03:07.
Citera
2012-11-22, 09:24
Medlem
Jag tycker att det är jävligt skönt att lägga sig och sova ett par timmar mitt på dagen om man har sovit dåligt under natten.
Den här natten fick jag för mig att ligga vaken till två trots att jag fick lov att gå upp sex, och jag ser verkligen fram emot att gå och lägga mig ett par timmar när jag kommer hem.
Faktum är att det var just därför som jag letade fram den här tråden.
Citera
2012-11-29, 14:20
Medlem
Farligmans avatar
Kort och gott: Ja, det är det.
Citera
2012-11-29, 16:22
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Läs om astralresor här på FB! Där har du svaret
Dock har jag aldrig lyckats fullt. Inte försökt fullhjärtat heller, eftersom jag tycker det är lite obehagligt.
Men jag har ofta kommit in i det som är förstadiet till astralresor:
Om nån av er minns med er att ni drömt klardrömmar nån gång, brukar dessa föregås av en känsla av kärlek och värme. Jag tror detta kommer i samband med att man känner ett "sug" i kroppen när man håller på att somna. Det kan handla om en känsla att man faller eller någonting som far emot en.
Har du upplevt detta har du antagligen också drömt klardrömmar, vilka man enligt min erfarenhet vaknar upp i ett extremt lyckorus.
Citera
2012-11-29, 21:46
Medlem
DarkBoyIsWhites avatar
Det är skönt att ha sovit. Jag tror det är skönt att sova.
Citera
2012-11-30, 01:04
Medlem
Det handlar om att det inte är skönt att inte sova.
Citera
2012-12-22, 01:17
Medlem
Bamsebjorns avatar
Som många andra sagt så känner man ju inte direkt något när man väl sover. Det nästan skönaste jag vet är faktiskt känslan av att vakna riktigt, riktigt trött och att få somna om
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in