Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-11-22, 16:48
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-can-call-me-Al
Vilket utomordentligt korkat uttalande.
Så du menar att om en kriminell snubbe skjuter en oskyldig ickekriminell medborgare med ett vapen han fått av polisen så är det helt ok?

Han hade ju endå fat tag på ett vapen av nån annan, sen tror jag inte att den oskyldig ickekriminell medborgare har ren mjöl i påsen
Citera
2012-11-22, 16:50
  #14
Medlem
U-can-call-me-Als avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ITelit
Han hade ju endå fat tag på ett vapen av nån annan, sen tror jag inte att den oskyldig ickekriminell medborgare har ren mjöl i påsen
En vanlig student i Göteborg blev för en tid sedan mördad av vad polisen tror var en torped som tagit fel på person.
Hade torpeden haft ett vapen han fått av polisen så anser du att det inte spelar så stor roll alltså?
Citera
2012-11-22, 22:06
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-can-call-me-Al
En vanlig student i Göteborg blev för en tid sedan mördad av vad polisen tror var en torped som tagit fel på person.
Hade torpeden haft ett vapen han fått av polisen så anser du att det inte spelar så stor roll alltså?

Som jag sa dom får ju endå tag på vapnena,
Citera
2012-11-22, 22:23
  #16
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Om de ändå får tag i vapen kan polisen gott sluta med att beväpna dem, isf. Inget beteende för ett organ som ska värna om individens säkerhet i mitt tycke.
Citera
2012-11-23, 12:29
  #17
Medlem
U-can-call-me-Als avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ITelit
Som jag sa dom får ju endå tag på vapnena,
Med den logiken så är det ju helt ok för t.ex mig att skära halsen av dig då du ändå ska dö inom högst 80 år.
Citera
2012-11-23, 14:55
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-can-call-me-Al
Med den logiken så är det ju helt ok för t.ex mig att skära halsen av dig då du ändå ska dö inom högst 80 år.

Om du tycker så. så är det upp till dig, sen får du ta strafet om dom lyckas ta dig, man för göra som man vill bara man tar konsekvenserna
Citera
2012-11-23, 15:07
  #19
Medlem
U-can-call-me-Als avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ITelit
Om du tycker så. så är det upp till dig, sen får du ta strafet om dom lyckas ta dig, man för göra som man vill bara man tar konsekvenserna
Så att oskylldiga människor kan dödas i onödan av polisens agerande är alltså helt ok enligt dig, bara dom får fast kriminella?
Att poliserna, i ett sådant fall, gör sig skylldiga till medhjälp till mord är med andra ord ok?

Vad blir nästa steg? Att låta polisen kidnappa barn för att sälja till pedofiler och sedan efter att pedofilerna våldtagit barnen gripa pedofilerna?
__________________
Senast redigerad av U-can-call-me-Al 2012-11-23 kl. 15:11.
Citera
2017-03-07, 12:13
  #20
Medlem
SwedishCopss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueCrypt
Man kan ju inte på förhand veta om något gäng kommer mörda personer eller inte. Hade man vetat det så hade det ju varit förberedelse till mord och det går ju sätta dit dem för då. Att dela ut vapen till kriminella är fan det mest idiotiska man kan göra som Polis. Hoppas fan Poliserna själva blir skjutna av sina egna vapen.

Det stora problemet i Sverige är det stora antalet nerdummade Svenssons som sekten Socialdemokraterna är skyldiga till. Även Svensson som "hatar" Socialdemokraterna tror iallafall på sektens propaganda när propagandan sänds ut via skolade (utbildade) lögnare vid Polismyndigheten via statens presstödsmedia SVT m.fl.

Svensson kan inte tänka själv pga att Svensson tvångsmatats med falska nyheter, mobbing och rasism mot oliktänkande.

Konspirations-stämpeln uppfanns utav den nazistiska sekten Socialdemokraterna för att förtrycka oliktänkande.

En liten klick är icke berörda utav sektens förtryck och hedersvåld. Denna grupp människor kramar inte maktens lyxparasiter.

http://grimslovsharvan.blogspot.se/2016/12/illegala-vapen-i-kretslopp-fran-polisen.html?m=1
Citera
2017-03-07, 12:20
  #21
Medlem
SwedishCopss avatar
Polis Liljegren var inte ensam om att vara invlandad i narkotika, vapen, stöldgods, svartsprit, prostitution, försäljning av hemliga polisupgifter m.m.

http://www.dn.se/sthlm/polis-atalas-...ch-vapenharva/

http://www.varldenidag.se/nyheter/po...LsKytHmynS5qg/
Citera
2021-12-29, 21:12
  #22
Avstängd
andersjimmys avatar
Finns det någon FUP på detta med Sven-Erik Ahlberg ?
Citera
2021-12-31, 23:21
  #23
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
1: Beslagta vapen från kriminella
2: Sälj de beslagtagna vapen till kriminella
3: ???
4: Profit!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback