2009-09-11, 13:45
Medlem
Charonssöners avatar
Helt klart piazza italia vid stora mossen! (stockholm)

En mycket dåligt placerad italienare men med gudomlig mat.

Det är sällan man äter pizza gjord av italienare i Stockholm, men här har vi ett guldkorn värt att besöka. Ägarna och kockarna är en sicilianskfamil och det är inte sällan man hör "nonna" skrika upprört på någon utav hennes söner som lagar pizzorna.

Du kan självklart välja något annat än pizza. De har även mycket fin pasta och en prisbelönt tiramisú!

http://www.piazzaitalia.se/home.htm
Citera
2009-09-13, 04:20
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naitzirc
Gävle..
// Pizzerior och Grillar ( Snabbmatställen )

Pizza och Grill-hamburgare : Brynäsgrillen 5/5
+ Hyfsad Personal
+ Goda Pizzor
+ Bearnäsåsen är det kvalité på
Du glömde att dom säkert har landets godaste kebabtallrik där!

Perfekt friterade pommes frites, extremt god både vitlöks och tomatbaserad sås, härligt saftig kebab och man får mycket av allt
Citera
2009-09-15, 15:31
Medlem
mbois avatar
Sundsvall:

Bite Line som ligger centralt har suvuräna pizzor och diverse pastarätter m.m. Priserna är runt 70:- för en small pizza och runt 150:- för en large pizza (2-4 pers).

Tandoori House ligger också centralt. God indiskt mat
Citera
2009-09-18, 15:32
Medlem
Exciters avatar
Vänersborg. Väner Kök & Bar heter stället. Utmärkt mat och ännu bättre service, ett lite mer avslappnat ställe med skön miljö och vällagad mat.
Citera
2009-09-26, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Sundsvall:

Bite Line som ligger centralt har suvuräna pizzor och diverse pastarätter m.m. Priserna är runt 70:- för en small pizza och runt 150:- för en large pizza (2-4 pers).

Tandoori House ligger också centralt. God indiskt mat

BiteLine-buffé på Mån-Fre är fina.. har dock en tendens att äta lite för mycket så man rullar ut därifrån.

Någon som har ätit på "Där med pasta" i Norrtull i Stockholm? Sjukt goda pastarätter tycker jag iaf.
Citera
2009-09-26, 15:16
Medlem
Crackiesmallss avatar
Jag bor i Årsta.
Pizza, pizzeria Karavan, stora pizzor riktigt goda kebabrullar, palmyra säljer tyvärr inte kebabrullar så till Karavan ska du om du vill äta en fet stor kebabrulle i Årsta finns även en pizzeria uppe på torget helt okej pizza där med men dom slår inte Karavan.
Kebab, Palmyra såklart.
Grekiskt, Grekiska kolgrillsbaren aldrig ätit där dock.
L.A bar om du vill ha nachotallrik.
Hjälmaren har lite allt möjligt jag gillar dock deras oxfile med stekt potatis & så blir man serverad bröd & sallad medans man väntar på maten.

Lite vad jag hade att komma med från mitt fina tillhåll.
Citera
2009-09-28, 14:01
Medlem
carebears avatar
Långbro Värdshus provades i helgen. Helt ok käk, trevliga lokaler, samt mysig omgivning. Kanske inte helt värt alla pengar en söndag, men klart godkänt ändå.
Citera
2009-10-04, 01:39
Medlem
ibanez2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
Kalmar

Byttan ligger vid slottet samma byggnad som konstmuseet. Grill buffe för ca 100 kronor underbart gott med olika såser och gott kött

http://www.byttan.nu/

Pizza finns ju även i Kalmar!

Pizzapalatset ligger i Södercentrum vann något pizza sm riktig goda pizzor dock rätt små , och om du vill ha sås så ingår bara en liten burk sen får du köpa mer för 10 kronor burken men det är riktigt gott , deras kebab tallrik slår allt

http://www.pizzapalatset.com/

Jag kan inte hålla med om det. Jag hälsade på en polare i Kalmar och beställde pizza där. För det första var den kall, liten, ingen mat på, ingen sås eller sallad och dyr men att få den gratis hade nästan varit överpris. Rekommenderas inte.
Citera
2009-10-11, 14:42
Medlem
Pa & Co

Pa & Co på Riddargatan 8 i Stockholm. Otroligt god och vällagad mat i en mysig miljö. Rekommenderas.
Citera
2009-10-11, 23:37
Medlem
jannecools avatar
Capri på nybrogatan i sthlm har allt för alla. Gott kött, jäkligt bra pasta och bra pizzor. Helt ok priser för att ligga så centralt, 100:- för en pizza, 150:- för pasta och ca 230:- för en köttbit.
Citera
2009-11-09, 09:48
Medlem
carebears avatar
Linguini provades i helgen. Bra pasta, utan tvekan!
Minus för lite väl stimmig lokal.
Plus för bra service, bra viner (passande till resp rätt) och romantisk stämning!
Citera
2009-12-23, 11:57
Bannlyst
Bor i Manila. Har kan jag varmt rekomendera Restaurant Heat, speciellt deras buffe fran alla varldens horn(Shangri-La Edsa) Eller I,m Angus pa Yakal Street basta kottet i stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in