Citat:
Ursprungligen postat av Viqqe
Du behagar skämta?
I Västerås är det Amore och Milles som gäller för snabbmat.
Tss, vill man ha pizza i centrum så rekommenderas
Sturegatans Pizzeria (antagligen den bästa kebabpizzan i stan, tunn botten och gudomlig vitlökssås) eller, om man har lite mer pengar på fickan,
Al Forno som ligger på Stora Gatan. Även
Misto of Italy är grym om man kan tänka sig att hosta upp lite mer stålar än för genomsnittsturkpizzan (dom har dessutom skitgoda och fräscha pastasallader, rekommenderar den med salami).
Kajens som ligger nere vid hamnen har också grymma pizzor och även sallader som man får komponera ihop själv. Vill man ha grillat finns det bara ett ställe och det är
Gideonsbergsgrillen, end of discussion. Är det thaimat som magen skriker efter får man styra kosen mot
Spicy Hot, även den på Sturagatan; helt otroligt god mat och portioner som gör att man håller sig mätt större delen av dagen, jag rekommenderar vårrullarna och nummer 14. Prisvärda restauranger hittar man väl enklast genom lunchinfo.com (
Bellmans,
Bill & Bob,
Harrys,
Atrium,
Ruffino,
La Pasta m.fl.), men om ni befinner er i utkanterna av stan rekommenderar jag varmt restaurang
Casablanca vid Malmabergs centrum - vettiga priser, mat som verkligen ger valuta för pengarna och dessutom trevlig personal. I närheten av Malmabergs centrum finner ni även
Pizzeria Italia, goda pizzor, och (någon kilometer längre bort)
Ibbes Pizzeria, med dom största portionerna jag någonsin sett.