2008-01-05, 03:40
Medlem
Hej_tjos avatar
Piteå : Goldendragon (God plankstek <3 ) , Pentryt (God pizza) och öjebyns pizza bagare! Vad den nu heter. (ungsbakade pizzor <3)
Citera
2008-01-13, 09:10
Medlem
f0_shizzles avatar
Senaste riktiga fullträffen måste vart Resturang Matkultur. Gudomlig mat, utomordentlig service, kunnig personal och dessutom ett stort utval av drycker som kändes underbart. Ända som va lite sådär va väl utrymmet va lite väl trångt kanske men annars helt superbt!
http://matkultur.nu/ (08)
Någon som kan tipsa mig om en resturang i samma klass? Denna är den ända under hösten som jag faktist gillat.
Citera
2008-01-20, 02:21
Medlem
Grim_Reapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viqqe
Du behagar skämta?

I Västerås är det Amore och Milles som gäller för snabbmat.

Tss, vill man ha pizza i centrum så rekommenderas Sturegatans Pizzeria (antagligen den bästa kebabpizzan i stan, tunn botten och gudomlig vitlökssås) eller, om man har lite mer pengar på fickan, Al Forno som ligger på Stora Gatan. Även Misto of Italy är grym om man kan tänka sig att hosta upp lite mer stålar än för genomsnittsturkpizzan (dom har dessutom skitgoda och fräscha pastasallader, rekommenderar den med salami). Kajens som ligger nere vid hamnen har också grymma pizzor och även sallader som man får komponera ihop själv. Vill man ha grillat finns det bara ett ställe och det är Gideonsbergsgrillen, end of discussion. Är det thaimat som magen skriker efter får man styra kosen mot Spicy Hot, även den på Sturagatan; helt otroligt god mat och portioner som gör att man håller sig mätt större delen av dagen, jag rekommenderar vårrullarna och nummer 14. Prisvärda restauranger hittar man väl enklast genom lunchinfo.com (Bellmans, Bill & Bob, Harrys, Atrium, Ruffino, La Pasta m.fl.), men om ni befinner er i utkanterna av stan rekommenderar jag varmt restaurang Casablanca vid Malmabergs centrum - vettiga priser, mat som verkligen ger valuta för pengarna och dessutom trevlig personal. I närheten av Malmabergs centrum finner ni även Pizzeria Italia, goda pizzor, och (någon kilometer längre bort) Ibbes Pizzeria, med dom största portionerna jag någonsin sett.
Senast redigerad av Grim_Reaper 2008-01-20 kl. 02:27.
Citera
2008-01-21, 18:39
Medlem
Åt på Sveriges bästa restaurang i fredags. 28 plus i Göteborg!

Nästan löjligt perfekt, dyrt men underbar mat och fantastisk ost!
Citera
2008-01-22, 21:46
Medlem
Logopedens avatar
Pappa Grappa i Norrköping är en höjdare, både pizzerian och trattorian rekommenderas varmt.
Citera
2008-01-25, 17:43
Medlem
underrs avatar
Restaurang Båtsmannen är klart min favorit i Växjö!
Citera
2008-01-25, 20:13
Medlem
carebears avatar
Ny indier på listan:
Ellora på Hornsgatan, precis vid Zinken. Bra mat, bra priser o stor bra lokal, om man bara går igenom den tråkiga lilla lunchdelen som syns från gatan.

Dolce Vita. Kungsholmsgatan. Klockrent om man vill ha en god middag med kött.
Käkade oxfilé med gratäng och fick nog in nästan ett kilo kött!
Två personer som åt (bägge kött), drack öl, käkade efterrätt, drack kaffe o konjak o ändå kom vi inte över 700:-
Servicen var dessutom förträfflig. Behövde aldrig fråga om/efter nåt, varje gång tanken slog en, så dök servitören upp med just det man ville ha. Inklusive en extra påfyllning kaffe!
Har även en hel drös pastarätter på enbart färsk pasta som luktade oerhört gott när de susade förbi vårt bord. Lite Lady & Lufsen över hela stället, på ett mysigt sätt.
Citera
2008-02-03, 11:27
Medlem
WaRs avatar
Yokohama på andra långgatan i Göteborg. Fin och fräsch japansk resturant och helt underbar mat. Åt en trerätters middag där igår (misosoppa, sushi, och någon slags oxköttsrullader). Alla tre rätter var riktigt goda, och prisvärt var det (145:-). Genuin inredning har dom också, finns bla en upphöjd sektion med ett sådant där litet jappsbord på, där man kan sitta på mattor och äta om man vill.
Citera
2008-02-09, 23:26
Medlem
Om ni hamnar högt i Norrbotten ska ni äta på dessa ställen:

Luleå:
Waldorff och Bhaan Thai är två bra ställen. Centralt.

Piteå: Pentryt är ett riktigt trevligt ställe med bra mat.
Gillar du "hak" är det Big Boy som gäller. Bästa pizzan finns på Blå Ängeln (denna finns i Boden också). Alla dessa ställen är nära varandra, utgå från busstationen och "kyrkparkeringen".

Älvsbyn:
Bästa pizzan: Aramo
Största pizzan: Okey (men dålig sallad)
För "finmat" kolla på Trescorona eller Älvsby Pizzeria.
För hamburgare, leta efter "Älvåkra grillen[sic]".

Allt finns centralt.
Citera
2008-03-03, 15:21
Medlem
Lidköping

Bästa pizzan: Roma.
Bästa öl: Stures krog.
Bästa finmat: Vin och Pimpinella.
Billigaste öl: Motorgår'n.
Bästa hamburgare: Sibylla vid järnvägsstationen.
Citera
2008-03-03, 15:46
Medlem
Göteborg

Thai: LaiThai ska vara den bästa. Jag tyckte det var schysst, finns säkert andra men thaimat vill man ju inte åka mil för

Kött: Hereford Beefstouf eller Texas Longhorn. Jensen är inte i närheten (men förstås ett jäkligt schysst alternativ till Donken). Tranquilo om man vill ha en annan twist på det, grymma drinkar dessutom om det ska vara en sån kväll.

Japanskt: Yamoto (masthugget). Att det finns bra dricka till är dessutom guld! Sushi Wong i Johanneberg om man vill äta grymma sushi, slår det mesta. Dock är det väl ett ställe mar tar take-away från...

Indiskt: Maharani, men det finns många schyssta.

Husman: Wasa Källare. Få saker slår vällagad husman när det väl kommer till kritan.

Burgare: The Rover. Spelar i en helt annan division när det gäller burgarna. Riktigt bra husman också, och återigen pluspoäng på drickan.

"Fint": Jag har inte sett Thörnströms nämnas i denna tråden? I mina ögon bästa restaurangen i stan. (Och ja, jag har ätit på "sjömagasinet m.fl)
Citera
2008-03-03, 18:13
Medlem
Rakiis avatar
Finns inte alltför många matställen här hemma i Danderyd förutom pizzerior som finns lite varstans i min närhet, Klingstagrillen vid Danderydsvallen såväl nyöppnade pizzerian på Nora Torg med nya ägare (och svenska dessutom) gör väldigt smakrika och goda pizzor, nästintill hundra olika pizzor att välja bland. Även goda sallader, pastarätter och kötträtter. Ett favorithak här i kommunen.

Annars brukar jag befinna mig väldigt mycket i grannkommunen Täby. I Täby Centrum finns b.la Värdshuset som det heter i folkmun här. Har en alldaglig och human asiatisk buffé med bra men medelmåttigt utbud, men billigt och gott. Tegelbruket är en annan krog med husmanskost och kötträtter såväl pasta på luncherna och på kvällarna.

I Hägernäs, på torget finns en bra pizzeria där jag är lite av en stammis då vännen bor en bit ifrån, goda och billiga pizzor. Bredvid ligger Roberts kök och bar, bortsett ifrån ölservering finns det rätt mycket mat att tillgå, mestadels plankstek, pastarätter och kycklingfiléer i olika variationer bland annat.

Grindtorp har i särklass Täbys bästa pizzeria, Eldorado. Rätt dyra pizzor uppåt hundralappen emellan åt men man trivs verkligen då det är ett rent och snyggt ställe att äta på, trevliga bagare och skön atmosfär. Stressfri och lugn miljö perfekt för lunch såväl en öl på kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in