2013-08-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Kul att tråden är bumpad, då det går så väl med dagens händelse så kapar jag tråden lite: Diskuterade med ett gäng där ena var född i Iran. Hon förklarade att tjugo år sedan när hon skulle donera blod blev hon nekad, de hänvisade att de hade andra slags vacciner och dylikt i hennes land förklarade kvinnan. I sann PK anda tyckte alla att detta var hemskt och man "visste inte bättre" och att saker är annorlunda idag. Blev även en uppmaning att hon skulle gå och donera blod igen då det behövs.

Då jag inte misstänker att hennes historia är falsk eller att förklaring om risken som hon fick är påhittad, slipper jag fråga de frågorna, utan frågar då om detta är något man tänker på idag, eller om det är så att "alla får donera" som dessa människor försäkrade henne om är sann?

Bögar får väl inte donera? Eller så har det kanske ändrats nyligen så att de nu får donera blod.
Citera
2013-08-01, 22:36
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Bögar får väl inte donera? Eller så har det kanske ändrats nyligen så att de nu får donera blod.

Det var faktiskt direkt citerat från dem, såklart får inte alla donera. Vilket jag även påpekade dem två gånger, men det ville de PK nissarna inte strida om.. Men det skulle vara intressant och veta om hon skulle bli nekad igen, eller om man har "släppt lite" på det så att invandrare kan utan påtagliga sjukdomar donera blod.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in