Det är lustigt att folk föreslår att TS ska använda diskmedel för att "rädda" glaset då vanligt diskmedel i princip fungerar på precis samma sätt som mjölk i ett ölglas... Det "dödar" glaset.
LightCloud och
WinstonLennon är de som kommit med det helt klart vettigaste förslagen, även om jag inte anser att de är 100% säkra heller.
Om du inte vill rengöra glaset med sprit eller göra "eget diskmedel" kan du köra det någon timme i en tryckkokare med saltat vatten. Inte heller detta är 100%, men nu har du åtminstone några förslag som du kan välja mellan.
Även om glasen blir rena och fungerar till öl igen tror jag att det som ställer till det för de flesta är vetskapen om att deras glas inte är "rena" längre; precis som en del stör sig på att deras partner har haft andra före. Det är alltså mest i psyket det spökar även om det rent faktiskt är en mätbar förändring.
Jag använder själv inget annat än väldigt varmt vatten och en egen kökssvamp till mina "specialglas" (Som vinglas, ölglas, provningsglas och liknande.), de "vanliga" dricksglasen behandlar jag inte riktigt lika bra...
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtcarlsson
så jävla löjligt, vafan är problemet om du druckit mjölk från ditt ölglas? kommer du dö om du dricker öl från glaset nu? Seriöst sånna som dig förtjännar riktigt med stryk, vem bryr sig lixom
Eftersom jag arbetar med den här typen av saker så ser jag på det utifrån ett annat perspektiv än de flesta andra och jag självklart förstår jag att alla inte förstår vitsen med att vara perfektionistisk när det kommer till glashantering, men om de inte vet vad det egentligen handlar om är det väl bättre att resonera som Dylan och skita i att uttala sig om glashantering överhuvudtaget.
"Don't criticize what you can't understand."
-Bob Dylan