2012-11-20, 12:50
Medlem
Fotsulas avatar
Det var fan en trevlig och bra försäljare som svarade på frågor jag hade etc. Dom ville att jag ska placera mina premiepensionsfonder hos dom. Tänkte kolla om någon har erfarenhet av dom och kan säga om dom är seriösa eller inte.

Har kollat på rejta och så och där är det blandat och det är väl allmänt känt att företag sitter och rejtar sig själva. Jag ringde finansinspektionen och dom hade precis blivit godkända...

strategi placering kallade dom sig. Sitter i Globen, Sthml.
Citera
2012-11-20, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotsula
Det var fan en trevlig och bra försäljare som svarade på frågor jag hade etc. Dom ville att jag ska placera mina premiepensionsfonder hos dom. Tänkte kolla om någon har erfarenhet av dom och kan säga om dom är seriösa eller inte.

Har kollat på rejta och så och där är det blandat och det är väl allmänt känt att företag sitter och rejtar sig själva. Jag ringde finansinspektionen och dom hade precis blivit godkända...

strategi placering kallade dom sig. Sitter i Globen, Sthml.

det är för lätt att tjäna pengar på godtrogna ppm-sparare.

vi får hoppas på att premiepensionen läggs ner, ju förr desto bättre...
Citera
2012-11-20, 13:11
Medlem
Goldmanns avatar
Gå aldrig aldrig aldrig med på ngt på telefon när det gäller dina pengar. Det finns inga seriösa firmor som säljer finnansiella tjänster på telefon.
Samma gäller all telefonförsäljning. Hur många skall man/folk behöva upprepa de´t. Släng på luren efter att du skrikit NEEEEJ i örat på dem som ringer. I bästa fall blir de hörselskadade.
Citera
2012-11-20, 13:14
Medlem
Fotsulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Gå aldrig aldrig aldrig med på ngt på telefon när det gäller dina pengar. Det finns inga seriösa firmor som säljer finnansiella tjänster på telefon.
Samma gäller all telefonförsäljning. Hur många skall man/folk behöva upprepa de´t. Släng på luren efter att du skrikit NEEEEJ i örat på dem som ringer. I bästa fall blir de hörselskadade.

Gick inte med på något mer än att dom fick skicka hem information till mig via post. Jag har jobbat som telefonförsäljare själv och vet vilket ouppskattat jobb det är så då blir man lite svag när dom ringer...
Citera
2012-11-20, 13:17
Medlem
Citat:
Gick inte med på något mer än att dom fick skicka hem information till mig via post. Jag har jobbat som telefonförsäljare själv och vet vilket ouppskattat jobb det är så då blir man lite svag när dom ringer...

aj aj aj!!

"skicka hem information" är allt för ofta lika med en beställning.

instämmer med Goldmann, skrik NEEEEJ och lägg på...
Citera
2012-11-20, 15:28
Medlem
PP-fonder går ut på att du betalar en avgift oavsett hur det går för fonden. Om den går back så betalar du, om den står stilla så betalar du. Den enda som långsiktigt vinner på det är PP-fondens ägare.

Du får bättre långsiktigt resultat med högre säkerhet om du sparar i ett högräntekonto. Är du lite riskvillig så köper du aktier i stora, stabila börsnoterade bolag (HM, Investor m.fl.) och sparar utdelningen.
Citera
2012-11-20, 20:37
Medlem
Citat:

konstig att de vill skicka via post. Varför inte epost? Eller har en hemsida där allt information finns?
Citera
2012-11-20, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
konstig att de vill skicka via post. Varför inte epost? Eller har en hemsida där allt information finns?

<ironi>

ja, konstigt.

</ironi>

de skickar ju såklart en faktura...
Citera
2012-12-12, 17:07
Medlem
arowanajs avatar
Förbannelse!
De ringde och väckte upp mig och jag bad dem skicka information för att få somna om.
Nu kollade jag upp de som satt i styrelsen, två av dem hade varit delaktiga
i ett företag som efter två år gick i konkurs.
Blir till att ringa och be dem fara och flyga, mina fonder rör de inte.
Citera
2012-12-13, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arowanaj
Förbannelse!
De ringde och väckte upp mig och jag bad dem skicka information för att få somna om.
Nu kollade jag upp de som satt i styrelsen, två av dem hade varit delaktiga
i ett företag som efter två år gick i konkurs.
Blir till att ringa och be dem fara och flyga, mina fonder rör de inte.

Du gör helt rätt. Däremot förstår jag inte riktigt vad konkursinblandningen har med beslutet att göra.
Citera
2012-12-13, 15:31
Medlem
arowanajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnober
Du gör helt rätt. Däremot förstår jag inte riktigt vad konkursinblandningen har med beslutet att göra.

Jag har lite svårt att lita på folk som konkar ett företag och startar upp ett likadant direkt efter. Det luktar bluff och båg i min värld.
Citera
2012-12-16, 16:47
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Strategi Placering i Skandinavien AB
http://www.ratsit.se/5568605082-Strategi_Placering_i_Skandinavien_AB
Att befatta sig med ett så oseriöst företag känns som att be om att få sitta och gråta ut i Plus, Uppdrag Granskning eller liknande program om några år när deras naiva kunder inser att dom blivit grundlurade...

http://www.strategiplacering.se/faq/
Citat:
Vad menar ni med gratis PPM-förvaltning?

De flesta förvaltare tar ut en avgift för att sköta ditt PPM-kapital. Det gör inte vi – vår tjänst är helt gratis. Vi hjälper dig att hitta en bra, trygg och högavkastande, aktivt förvaltad PPM-fond. Dessutom hjälper vi dig, helt gratis att sänka kostnaden och höja avkastningen på din tjänstepension och ditt privata pensionssparande.

Tillåt mig tvivla...

Odenplan transport AB
http://www.121.nu/onetoone/foretag/odenplan-transport-ab
Citat:
ÄNDAMÅL
Bolaget skall bedriva budbilskörning samt personaluthyrning inom transportverksamhet och därmed förenlig verksamhet.

Har ordföranden i styrelsen tidigare varit inblandad i en konkursad budbilsfirma så har han inte vad som krävs i förtroendekapital för att hantera mina PPM-fonder, kanske Luciano skulle kunna panta tomburkar åt mig (om han gör även det helt utan något anspråk på ersättning givetvis)...

AB Strategi Kapital och Pension i Skandinavien
http://www.ratsit.se/5565550315-AB_Strategi_Kapital_och_Pension_i_Skandinavien
Citat:
Bolaget ska bedriva finansiell rådgivning samt därmed förenlig verksamhet.

Ken Söderlund och Tomas Larsson, ja lite finansiell rådgivning hade eventuellt kunnat rädda er ifrån en konkurs?

Min prognos är ett fullbordat hattrick i konkurser inom en snar framtid, lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in