Citat:
Ursprungligen postat av LindaLights
Ja, så är det för oss också. Deras pappa och jag är skilda och hos honom får de inte röka även fast han vet att de röker. Jag lägger mig inte i det, men tjejerna tycker det är larvigt att behöva skaffa sig en massa konstruerade ärenden när de är hos pappan och enligt dem själva röker de i stort sett inte mindre där än hemma hos mig.
Nä exakt och jag är ganska övertygad om att de vet om hur farligt det är osv, jag rökte själv då men slutade. Och jag gav aldrig mina barn cigg, de var 15 o 16 då. Deras pappa rökte med o han röker i perioder ännu men skulle aldrig låtit dem röka ändå.
Jag har aldrig uppmuntrar mina barn till o röka jag har till o med gjor massa saker för att få dem att sluta, men i den åldern så spelar det ingen roll vad man gör, till o med tvingade dem röka tills de spydde.. Det tog inte ens en vecka så rökte de igen.. Då gav jag upp sa åt dem att rök ni, ni får inte ett öra av mig eller jag köper åt er, snor ni cigg av mig får nu betala med hela eran månadspeng även om det bara är en cigg :P o de tog aldrig någon kan jag lova..
Men som jag skrev, nu är de 18 o 19 o ingen av dem feströker ens..