2012-11-20, 11:03
Medlem
Snuskalass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Jag undrade hur hon kunde glida runt i en chartrad Boeing 777 då kostnaden för denna garanterat överstiger gaget på exempelvis Berns med råge. Turnén ska ju finansieras på något sätt och produktplacering är kanske förklaringen? Kreativt får man säga.

Att sälja ut sig själv på det här sättet borde snarare ses som antitesen till kreativitet...
Citera
2012-11-20, 11:05
Medlem
Stones avatar
Hon "hoppade" ju in i baren... vilken journalist "hoppar" inte paa det skoopet?
Citera
2012-11-20, 11:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Underbart, artistisk integritet 2012. Frågan är om det är möjligt att sjunka ännu lite lägre?
Jag kan just nu inte komma på hur.
Citera
2012-11-20, 11:15
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Jag undrade hur hon kunde glida runt i en chartrad Boeing 777 då kostnaden för denna garanterat överstiger gaget på exempelvis Berns med råge. Turnén ska ju finansieras på något sätt och produktplacering är kanske förklaringen? Kreativt får man säga.

Jag vet inte vad du har missat men detta är ingen turne utan en ren PR tripp för hennes kommande platta. Hon har bjudit in tidningsfolk som skriver om henne etc.

Rihanna är mega styrd av sitt skivbolag. Kreativt nej. Rena jippot.

Du kan tänka dig själv vad bra reklam platser tidningarna kan sälja för de får "hänga" med i planet och skriva lite.
Citera
2012-11-20, 11:19
Medlem
TS Glömde dock att skriva ner vad hon sa sen, vilket var: "It it wasn't for them, this wouldn't have been possible." Vilket troligtvis är sant och jag ser inget dumt i att göra så.
Citera
2012-11-20, 11:28
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokstavsbarnet
TS Glömde dock att skriva ner vad hon sa sen, vilket var: "It it wasn't for them, this wouldn't have been possible." Vilket troligtvis är sant och jag ser inget dumt i att göra så.

Det är inte sant.. Vet du hur mycket hon drar in varje år? Hon hade nog kunnat pejja detta själv men hon vill väl inte antar jag! Gratis är gott...
Citera
2012-11-20, 11:58
Medlem
DirectXs avatar
Jävligt smart av bolagen alltså, riktigt fin produktplacering och PR. Undrar hur mycket de pröjsar?
Citera
2012-11-20, 12:12
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
synd inte eklam enbart får ha där det passar och relaterat till produkten typ Amplified gör reklam där hade kanske vart bättre
sen ja medicin får bara visas mellan reklam i TV om t ex TV4 haft fråga doktor osv
tänkte mest det vore bra att göra så man får svårare att veta om en produkt för få fram reaktion.... en del får ju inte sina ställen att göra reklam för längre
måste man förresten se produkten i bild räcker väl med text ??
Varför får inte Rihanna flyga plan när t ex någon på Lacoste gör samma sak, då är det inte fult att tjäna pengar
trots att t ex hade Lacoste varit musiker hade de spelat in ett modem och haft som musik

Man förstår inte riktigt vad du skriver??? Kan någon översätta detta till svenska?

Att någon gör reklam för en produkt är inte direkt någonting nytt. Håller det sig måttligt så är det ingen fara heller. Skulle de däremot börja med reklamavbrott mitt i konserten så skulle jag surna till.
Citera
2012-11-20, 13:07
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Alla artister säljer sig själv nu förtiden.

Jim Morrison måste ha vänt sig i graven
Citera
2012-11-20, 13:33
Medlem
Manginazs avatar
Fyfan va lågt! själlöst och depraverat!

Verkligen droppen....
Citera
2012-11-20, 14:09
Avstängd
wtfuks avatar
Produktplacera Dr Martens på henne.
Citera
2012-11-20, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pytt-I-Pannan
Jag sitter och har på Rihannas 777 tour Love Live TV, från Youtube, och den är
väldigt bra.

Men i en mellanakt så delar Rihanna ut en HTC till någon lycklig i publiken och det
är väl ok. Men sedan så ber hon plötsligt publiken "Everybody, say HTC" och publiken
svarar lydigt "HTC" i jättekör. Och Rihanna fortsätter med "Now everybody say
Budweiser" och publiken svara med att ropa ölmärket.

Är det något nytt fenomen, att denna äckliga varumärkesplacering tar över allt
här i världen? T.o.m på konserter!

HAHA Min polare Tobias Nordquist fick telefonen :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in