2012-11-19, 16:30
Medlem
Den allsvenska spelaren tillhör en av de framträdande i sitt lag. Han har också haft landslagsuppdrag under karriären.

Nu sitter han anhållen hos polisen, misstänkt för våldtäkt mot barn.
Flickan ska ha träffat honom i början av november och de ska ha haft sexuellt umgänge. Senare berättade flickan om deras möte för personer i sin närhet. Det ledde till att polisanmälan gjordes.

Förnekar

Fotbollsstjärnan hämtades till förhör under helgen och efter ett inledande förhör beslutade jouråklagaren att han skulle anhållas. Han har tilldelats en offentlig försvarare, enligt advokaten säger spelaren att han är oskyldig.

– Min klient förnekar brott. I övrigt har jag inga kommentarer, säger spelarens advokat.

Sitta kvar

SportExpressen.se har också pratat med åklagaren.

Ska du begära honom häktad?

– Troligtvis inte men jag bestämmer det imorgon bitti. Men han kommer under alla omständigheter sitta kvar till i morgon bitti, säger åklagaren

Ganska tydligt för mig att hon verkar ha gått med på det o sen berättat för anhöriga som anmält det o ja hon är 14 år.
Citera
2012-11-19, 16:30
Medlem
beavertands avatar
Följer också laget och känner till truppen väl. Svårt för mig att se vem i MFF det isåfall det skulle vara. Ska bli kul att se
Citera
2012-11-19, 16:32
Medlem
Det verkar vara TR. Fan, jag är i chock...
Citera
Medlem
Åklagaren som handlagt ärendet är verksam i Stockholm.
Senast redigerad av Martin. 2012-11-19 kl. 16:43.
Citera
Medlem
LuminorBases avatar
Synd att man inte kan PM:a flashbacks Sanctissimus. Han kan få frma FUP:en på nolltid men hänger mest i brottsforumet.
Hursomhelst så är han inte Svensk, ty då hade artikeln varit skriven helt annorlunda. Typ:

"Landslagshjälte och tillika superstjärna i fotboll misstänkt för..." (Även om han spelat en träningslandskamp).
Vilka lag kan vara aktuella? Malmö? HeIF?
Citera
2012-11-19, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin.
Åklagaren som handlagt ärendet är verksam i Stockholm.

Och med detta vill du säga vad?
Citera
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinlaak
Säkert WT-Ponne.

I sådana fall har han twittrat från häktet.

De MFF:are som finns på Twitter som har varit aktiva idag är Pontus Jansson, Erik Friberg och nye Petter Thelin. Alex Nilsson, Jiloan Hamad och Robin Olsen var aktiva igår kväll. Dem kan vi räkna bort tror jag.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Synd att man inte kan PM:a flashbacks Sanctissimus. Han kan få frma FUP:en på nolltid men hänger mest i brottsforumet.
Hursomhelst så är han inte Svensk, ty då hade artikeln varit skriven helt annorlunda. Typ:

"Landslagshjälte och tillika superstjärna i fotboll misstänkt för..." (Även om han spelat en träningslandskamp).
Vilka lag kan vara aktuella? Malmö? HeIF?

Ej svensk och landslagsspelare. Då är det förmodligen sydafrikanen TR.
Citera
2012-11-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
I sådana fall har han twittrat från häktet.

De MFF:are som finns på Twitter som har varit aktiva idag är Pontus Jansson, Erik Friberg och nye Petter Thelin. Alex Nilsson och Robin Olsen var aktiva sent igår. Dem kan vi räkna bort tror jag.

Det är nog "Tiki" det rör sig om. Jag är vän med honom på facebook men ser att han nu inaktiverat sitt konto där. Sen står det ju att spelaren varit iväg med landslaget. Vilket stämmer in på just honom..
Citera
2012-11-19, 16:37
Medlem
Någon på Malmös svenska fans forum postade precis detta

"Namn: magkatarr
Sänt: 2012-11-19 16:30
Enligt obekräftade källor är det M*ko Alb*rn*z. Men det hoppas jag verkligen inte...stor talang och kan bli en man för landslaget 2014."

Men då ska det påpekas att han som postade det verkade vara Norrköping fan.

Censurerade namnet lite då det är ytterst tvivelaktig källa.
Citera
2012-11-19, 16:37
Medlem
Miiko Albornoz
Citera
2012-11-19, 16:38
Medlem
Qaas avatar
Kan ha varit Halsti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera