• 2
  • 3
2012-11-21, 14:41
Medlem
sqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkarpappa
Haha, vad menar du med "trafiken utomlands"? HK har färre dödsfall på vägarna per capita än Sverige, dessutom håller räddningstjänst och sjukvård mycket hög standard, förmodligen högre än Sverige.

Är du dum i huvudet eller? Det finns väl flera länder än bara Hong Kong (som är en SAR) ? Du citerar mig men tänker inte på vad jag skrivit. Läs och tänk först, skriv sedan. Idiot. Jag har rest jorden runt 5 gånger som tonåring och jag kan säga så här att jag har bara färdats en bråkdel av den tiden som jag åkt fordon i Sverige, emellertid har jag varit riktigt nära att åka med 3-4 gånger. Det har aldrig hänt mig i Sverige.

Sverige är ett av de säkraste trafikländerna i världen, då är det befängt att sitta och säga att man inte tar en risk när man åker utomlands. Med utomlands menar jag u-länder och länder i tredje världen i synnerhet, inte Finland och Norge.

Vad jag menar? Jag menar det jag skrev. Jag skrev utomlands, inte endast HK.
Citera
2012-11-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Visst är det så, Carl Magnus Jobbade på the Fat Duck och var mycket duktig, jag har ätit hans mat ett flertal gånger, han kommer att bli saknad.
Det var bedrövligt, som du säger en mycket duktig kock som hade kunnat gå långt. Om man nu bortser från det faktumet att the fat duck är nog en av världens mest kända ställen. Hade gärna sett matlagningsprogram av denne begåvning istället för de underliga personligheter som har matlagningsprogram.
Citera
2012-11-22, 11:26
Medlem
Slupens avatar
Trafiken är säker i HK och i par med Sverige.

Det var som sagt maximal otur - det går inte att förhindra att folk som kör får en hjärtinfarkt mitt i körningen.

Var nyligt en liknande olycka med en buss från Kina som förmodligen fick panik och gasade istället för att bromsa - körde över en taxi och tryckte in den i Starbucks i centrum. Ruggiga bilder.
Citera
2012-11-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sq
Är du dum i huvudet eller? Det finns väl flera länder än bara Hong Kong (som är en SAR) ? Du citerar mig men tänker inte på vad jag skrivit. Läs och tänk först, skriv sedan. Idiot. Jag har rest jorden runt 5 gånger som tonåring och jag kan säga så här att jag har bara färdats en bråkdel av den tiden som jag åkt fordon i Sverige, emellertid har jag varit riktigt nära att åka med 3-4 gånger. Det har aldrig hänt mig i Sverige.

Sverige är ett av de säkraste trafikländerna i världen, då är det befängt att sitta och säga att man inte tar en risk när man åker utomlands. Med utomlands menar jag u-länder och länder i tredje världen i synnerhet, inte Finland och Norge.

Vad jag menar? Jag menar det jag skrev. Jag skrev utomlands, inte endast HK.
Nu handlade det om Hong Kong, trafiken i andra länder är väl helt irrelevant. Man ska inte heller underskatta rovdjuren i Afrika eller brottsligheten i Sydamerika...
Citera
2012-11-22, 14:58
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Skärp er nu!

Vad ni tycker om trafiken i andra delar av världen kan ni spara till en blogg eller någonstans där folk bryr sig. I den här tråden är det OT då olyckan inträffat i Hong Kong och ingen annanstans.

OT raderat

// Mod
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här