2012-11-25, 14:04
Medlem
MissionImpossibles avatar
"Killar leker med bilar och tjejer med dockor..."

Men vad leker en hen med???
Citera
2012-11-25, 14:08
Medlem
Struntprats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissionImpossible

Hen leker med det som hen vill leka med. Oavsett vilket biologiskt kön hen tillhör.
Citera
2012-11-25, 16:09
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissionImpossible

Förmodligen väldigt mycket med Transformers Action Figurer. De är ju dockor men som kan förvandlas till bilar och fordon av olika slag.

Måste ju vara vad en hen föredrar!
Citera
2012-11-25, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struntprat
Hen leker med det som hen vill leka med. Oavsett vilket biologiskt kön hen tillhör.

Det var ren IRONI
Citera
2012-11-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Förmodligen väldigt mycket med Transformers Action Figurer. De är ju dockor men som kan förvandlas till bilar och fordon av olika slag.

Måste ju vara vad en hen föredrar!

Haha fan smart Tänkte inte så långt...
Citera
2012-11-25, 17:21
Medlem
imperatrixs avatar
Men kom igen! Det är ett neutralt pronomen. Orka bli upprörd. Och nej, det kommer inte ersätta han och hon, utan är ett ytterligare pronomen - ingenting "istället för". Hen används där könet är ospecificerat, irrelevant eller vid personer som är exempelvis inter- eller transsexuella.
Citera
2012-11-26, 01:54
Medlem
Att människor orkar bli så upprörda över någonting som dom säger inte intresserar dom är en sak jag alltid finner otroligt fascinerande. "Jag stör mig så på..."-resonemang och så vidare. Saknar vissa verkligen den där förmågan att bara ignorera det som dom säger inte påverkar dom?

Jag använder själv inte "hen" eftersom jag tycker det är extremt överflödigt. Och det räcker liksom så. Att påstå att man på något vis blir påverkad av det är bara att förstora upp något man själv säger sig inte bry sig om.
Citera
2012-11-26, 09:58
Medlem
Jodkulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addictedtochanel
"Hen" kommer som jag ser det, ifrån HBT-kulturen och om de känner sig så jävla utanför samhället då de inte kan identifiera sig som "han" eller "hon" så ok, men varför måste ALLA kallas hen helt plötsligt?! En killkompis till mig som är bi menar att det är en självklarhet som feminist att man inte ska skilja på folk, men för mig handlar feminism om större saker som lika lön oavsett kön tex.
Varför inte bara acceptera det faktum att man är kvinna eller man? Jag tänker aldrig skriva eller säga hen.
Nehe. Låt bli med det då. Hur svårt är det? Det är ju bara ett ord. Du kan säga "vederbörande" eller "denne" eller så istället om du vill. Ingen tvingar dig att använda vissa ord.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in